Zdrowy kręgosłup: ćwiczenia rozciągające kręgosłup [GALERIA ZDJĘĆ]

Ćwiczenia dla ciężarnych pozowlą utrzymać zdrowy kręgosłup w ciąży. To niezwykle ważna kwestia, zwłaszcza, że prowadzimy siedzący tryb życia, który skutkuje przykurczami mięśni i ograniczeniem zakresu ruchów w stawach. Ćwiczenia na plecy nie wymagają wkładania wiele wysiłku. Dzięki kilku prostym ćwiczeniom na kręgosłup będziesz mogła długo cieszyć się świetną formą! Ćwiczenia rozciągające kręgosłup: stretching dla mam: zobacz, jak ćwiczyć!

Ćwiczenia rozciągające to tzw. stretching, który polega na rozciąganiu poszczególnych grup mięśniowych. Sprzyjają one uelastycznieniu mięśni, wzmacniają ścięgna, zwiększają ruchomość stawów. Wpływają też na lepsze odżywienie mięśni, bo im są one elastyczniejsze, tym więcej przyjmują substancji odżywczych dostarczanych z pożywieniem, które są niezbędne do ich rozwoju. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń rozciągających pomaga utrzymać prawidłową postawę ciała, poprawia koordynację ruchową i giętkość. Ćwiczenia rozciągające kręgosłup oraz stretching w ogóle, zmniejsza też napięcia mięśni wywołane stresem, a dzięki spokojnemu rytmowi ćwiczeń i miarowemu oddychaniu to dobry sposób na odprężenie.

Czytaj także: Poranne ćwiczenia: jakie dodadzą ci energii na cały dzień?

Ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa

Ćwiczenia rozciągające, mimo niezaprzeczalnych korzyści, często są zaniedbywane nie tylko przez amatorów, ale też zawodowych sportowców. To błąd! Stretching powinien być nieodłącznym elementem każdego treningu – czy to gimnastycznego, wytrzymałościowego, czy siłowego – ponieważ zapewnia jego bezpieczeństwo i podnosi skuteczność. Dlatego ćwiczenia rozciągające należy wykonywać w trakcie rozgrzewki oraz po zakończeniu treningu właściwego. Podczas rozgrzewki stretching występuje zazwyczaj w końcowej fazie, czyli po wykonaniu kilku ćwiczeń rozgrzewających ciało. Wówczas należy skupić się na rozciągnięciu tych grup mięśniowych, które będą szczególnie pracowały podczas treningu. Dzięki temu przygotujemy mięśnie, ścięgna i więzadła do wysiłku, minimalizując ryzyko wystąpienia kontuzji. Natomiast ćwiczenia rozciągające po treningu mają charakter wyciszający. Ich celem jest wydłużenie włókien mięśniowych, rozluźnienie męczonych mięśni i przyśpieszenie ich regeneracji.

Czytaj także: Ćwiczenia na kręgosłup w ciąży: jak ćwiczyć, by wzmocnić kręgosłup? [GALERIA ZDJĘĆ]

Ćwiczenia na kręgosłup: bezpiecznie i efektywnie

Ćwiczenia na plecy wymagają precyzji i skupienia uwagi na rozciąganych mięśniach. Najbezpieczniejszy jest stretching statyczny (dynamiczny dla osób niewytrenowanych może zakończyć się urazem). Polega on na stopniowym rozciąganiu mięśni (bez gwałtownych ruchów i „pompowania”) do momentu oporu (nie można przekraczać granicy bólu!) i utrzymaniu danej pozycji przez określony czas. Jeśli do tej pory unikałaś ćwiczeń, najlepszy efekt uzyskasz, gdy zaczniesz od łagodnego rozciągania mięśni, a z każdym kolejnym treningiem będziesz próbować rozciągać się nieco bardziej. Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup możesz bez trudu wkomponować w codzienny rozkład dnia. Odpowiedni będzie poranek – wtedy przygotujesz mięśnie i stawy do aktywnego dnia, a także dodasz sobie energii. Dobrym momentem jest też wieczór – ćwiczenia na kręgosłup usuną zmęczenie i rozluźnią ciało. Pamiętaj, by przed treningiem zrobić rozgrzewkę – wystarczy chwila marszu lub truchtu, kilka wypadów w przód i wymachów ramionami.

Polecamy wideo: Stretching statyczny to podstawa do utrzymania prawidłowego napięcia mięśniowego. Zobacz co poleca trener personalny Michał Bukraba z CityFit

Aktualizacja: 2016-08-30 Publikacja: 2015-08-25
Ocena: 0
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.