Taniec brzucha w ciąży: czy taniec brzucha jest bezpieczny w ciąży? [GALERIA ZDJĘĆ]

Taniec brzucha w ciąży budzi sprzeczne skojarzenia. Już sam taniec wydaje się obciążającą formą aktywności i najczęściej przyszłe mamy eliminują ten rodzaj ruchu ze swojego planu dnia. Jak się okazuje, niepotrzebnie. Lekarze rekomendują, że taniec brzucha w ciąży jest jak najbardziej wskazany, ponieważ wzmacnia mięśnie. A to pomaga w przyszłości przy porodzie.

Taniec brzucha to wspaniała forma aktywności. Ćwicząc taniec, wzmacniasz mięśnie brzucha oraz miednicy, a także rozluźniasz kręgosłup. W efekcie nie tylko łatwiej urodzisz dziecko, ale również szybciej wrócisz do formy po porodzie!

Taniec brzucha w ciąży: czy można tańczyć w ciąży?

W ciąży wskazana jest wszelka aktywność fizyczna. Taniec brzucha jest doskonałą gimnastyką, ponieważ zwalcza najwięcej dolegliwości kobiet ciężarnych oraz najlepiej przygotowuje do porodu. Możesz wykonywać go również po urodzeniu dziecka (oczywiście, w odpowiednim czasie) co umożliwi ci szybszy powrót do kondycji i sylwetki sprzed ciąży.

Czytaj także: >> Nordic walking w ciąży: 5 powodów, dla których warto maszerować z kijkami >>

Taniec brzucha w ciąży: jak wpływa na dziecko?

Podczas tańca wyzwalasz pozytywne emocje, rozluźniasz się i uspokajasz, co oczywiście wpływa dobrze na dziecko. Ale poza tym dajesz maleństwu dużo bodźców, które wpływają na jego rozwój - szczególnie rozwój układów wewnętrznych. W trakcie tańca brzucha w ciąży poprawia się również przepływ krwi przez łożysko, co dodatkowo dotlenia twoje dziecko. Taniec brzucha w ciąży ma wiele zalet – już lekkie kołysanie i unoszenie ciała na palcach sprawi mamie i maluszkowi dużo radości. Łagodny taniec ucisza go i usypia.

Czytaj także: >> Rower w ciąży: odpowiedzi na ważne pytania >>

Taniec brzucha w ciąży: zwalcza dolegliwości ciążowe?

Taniec ten składa się z wielu łagodnych ruchów, które umożliwiają zwalczenie dolegliwości ciążowych lub sprawiają, żeby stały się mniej dokuczliwe. Delikatne ruchy bioder wpływają na lędźwiowy odcinek kręgosłupa, który najbardziej dokucza kobietom w ciąży. Szczególnej uwagi w ciąży wymaga kręgosłup, któryw tym okresie jest bardzo obciążony. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa, zwłaszcza na odcinku krzyżowo-lędźwiowym, przyniesie wyraźną ulgę obolałym plecom.

Wiele przyszłych mam skarży się też na puchnięcie nadgarstków i skurcze łydek. I tu taniec brzucha w ciąży również pomaga – delikatne ćwiczenia ruchów dłoni poprawiają krążenie w rękach i zapobiegają opuchliźnie. Z kolei łagodne kroki z unoszeniem się na palcach łagodzą skurcze łydek.

Aktualizacja: 2016-04-13 Publikacja: 2015-09-02
Ocena: 0
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.