DZIECKO w SZKOLE: akustyka sali lekcyjnej ma wpływ na wyniki dziecka w nauce?
Czy akustyka sali lekcyjnej może mieć wpływ na wyniki dzieci w nauce? Jak się okazuje - może! Badania duńskich naukowców dowodzą, że wszelkie zniekształcenia dżwięku odbijają się na szybkości przyswajania informacji przez uczniów. Szczególnie dotyczy to małych dzieci, 6- i 7-latków.
Duńscy naukowcy sprawdzili jak akustyka sali lekcyjnej wpływa na jakość nauczania. Badania przeprowadzili na dwóch grupach 7-latków, którzy mieli rozwiązać takie same zadania. Uczniowie znajdowali się jednak w innych pomieszczeniach, różniących się między sobą wykończeniem sufitu. W sali, której sufit był dźwiękoszczelny, uczniowie uzyskali znacznie wyższe wyniki testów.
>> Dziecko w szkole: czy rodzice powinni pomagać w odrabianiu lekcji? >>
Dziecko w szkole: od sali zależą wyniki w nauce?
Jak się okazuje, dobra akustyka sali lekcyjnej odgrywa niebagatelną rolę w zakresie przyswajania informacji przez uczniów. Dotyczy to szczególnie małych dzieci, dla których niezrozumienie jednego słowa nauczyciela może skończyć sie niezrozumieniem całego tematu.
>> Dziecko w szkole: co zrobić, żeby dziecko lepiej się uczyło? >>
- Nie ma wątpliwości, że mniejsze dzieci potrzebują lepszego środowiska akustycznego. Dzieci poniżej 11. roku życia nie mają w pełni wykształconego układu słuchowego, co oznacza, że proces przetwarzania sygnałów dźwiękowych przez ośrodek słuchu w mózgu jest jeszcze niedoskonały. Dlatego maluchy są szczególnie wrażliwe na wszelkie niepożądane dźwięki – mówi Mai-Britt Beldam z Ecophon Dania agencji informacyjnej Newseria.
Dlatego tak ważne jest, aby sale przeznaczone do nauczania początkowego, miały dobrą akustykę. Wszelkie niepotrzebne dźwięki rozpraszają uczniów i utrudniają proces przyswajania informacji.
Neewseria. Agencja informacyjna