Truskawki a karmienie piersią. Czy karmiąca mama może jeść truskawki?

truskawki a laktacja
Truskawki, poziomki i inne owoce jagodowe nie są szkodliwe ani dla kobiet w ciąży, ani dla mam karmiących piersią.

Truskawki a karmienie piersią? Czy to bezpieczne zestawienie? W czasie laktacji można jeść większość owoców, także truskawki. Trzeba je jednak wprowadzać do diety stopniowo, obserwując dziecko, ponieważ truskawki mogą uczulać.

Truskawki, poziomki i inne owoce jagodowe, mogą wywoływać alergie, dlatego dla wielu osób nie są wskazane. Nie są jednak szkodliwe ani dla kobiet w ciąży, ani dla mam karmiących piersią. Przeciwnie – są cennym źródłem witamin i minerałów, dlatego warto je jeść zarówno w okresie oczekiwania na dziecko, jak i w czasie laktacji

>> Laktator elektryczny czy ręczny? TOP 5 laktatorów sprawdzonych i polecanych przez mamy >>

Truskawki w diecie karmiącej piersią mogą powodować alergie

Truskawki są owocem silnie alergizującym. Ponieważ alergeny przedostają się do mleka matki, dlatego zjedzona przez kobietę truskawka może wywołać negatywne objawy u dziecka karmionego piersią. Dlatego truskawki były do niedawna owocem, którego jedzenie w okresie laktacji odradzano, nie pozwalano też podawać truskawek małym dzieciom na początku rozszerzania diety. Obecnie uważa się, że niewielkie ilości  truskawek w diecie mamy karmiącej mogą uodpornić niemowlę na alergeny.

>> Miód a karmienie piersią

Lekarze umieścili więc truskawki na liście owoców zalecanych w trakcie karmienia piersią, pozwalają też podawać je maluchom. Warunkiem jest stały monitoring stanu dziecka karmionego piersią. Jeśli po zjedzeniu truskawki mama zauważy objawy uczulenia u niemowlęcia, powinna wykluczyć te owoce ze swojej diety.  Objawy alergii na truskawki to: problemy z oddychaniem, obrzęk języka, wymioty, bóle brzucha i biegunka, wysypka albo pokrzywka. Starsze dzieci mogą skarżyć się na mrowienie w ustach i na języku oraz twarzy.

>> Czekolada a laktacja

Wartości odżywcze truskawek

Truskawki są bogate w witaminy, zwłaszcza A, C oraz witaminy z grupy B. Charakteryzują się też dużą zawartością żelaza, wapnia, magnezu, potasu i karotenu. To właśnie ze względu na żelazo i witaminy, truskawki mają działanie krwiotwórcze i wzmacniające organizm. Wiadomo też, ze poprawiają odporność oraz przemianę materii. To z kolei zasługa błonnika, w który obfitują te owoce oraz bromeliny, która poprawia trawienie, ma też działanie przeciwzapalne.  

>> Karmienie piersią a maliny

Polecamy wideo: Truskawkowe inspiracje, czyli dania z truskawek

Aktualizacja: 2017-06-29 Publikacja: 2016-08-26
Ocena: 5
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.