Trwa 4. edycja kampanii i konkursu POŁOŻNA NA MEDAL

Położna na medal

1 maja minął dokładnie miesiąc od startu kolejnej już, 4. edycji kampanii społeczno-edukacyjnej i konkursu „Położna na medal”. Projekt ma na celu podnoszenie w społeczeństwie świadomości roli, jaką odgrywają położne w nowoczesnej opiece okołoporodowej. Dotychczas do konkursu zgłoszonych zostało ponad 50 kandydatek z całej Polski. Składanie nominacji potrwa do 31 lipca.

Od początku kwietnia można wysyłać zgłoszenia kandydatek do 4. edycji konkursu „Położna na medal”. Konkurs, będący częścią kampanii społeczno-edukacyjnej o tym samej nazwie, ma na celu wyłonienie najlepszej położnej w kraju oraz wyróżnienie najlepszych położnych w poszczególnych województwach. Celem kampanii, niezmiennie od pierwszej edycji jest zwiększenie społecznej świadomości dotyczącej kwestii związanych z wychowywaniem dzieci i opieką okołoporodową. Dodatkowo, projekt edukuje i promuje wśród kobiet w ciąży możliwości związane z korzystaniem z bezpłatnych porad przygotowujących do porodu.

„Widzimy, że kampania wywołuje pozytywne dyskusje w samym środowisku położnych. Warto iść w tym kierunku. Kampania ma już ugruntowaną pozycję, jest coraz bardziej rozpoznawalna co powoduje, że zrzesza coraz większą liczbę sympatyków, którzy czerpią wiedzę na temat opieki okołoporodowej, do czego mają oczywiste prawo i o co powinni w szczególności zadbać.” – mówi Iwona Barańska z Akademii Malucha Alantan, pomysłodawcy i organizatora kampanii.

W pierwszym miesiącu trwania konkursu zgłoszonych zostało już ponad 50 kandydatek z całej Polski, na które oddano łącznie ponad 1400 głosów. Zgłoszenia położnych można składać poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie internetowej kampanii pod nową nazwą adresową strony – www.poloznanamedal2017.pl. Formularz zgłoszeniowy znajduje się w zakładce „Zgłoś położną”. W celu zgłoszenia kandydatki należy wypełnić wymagane pola z danymi osobowymi zgłaszanej położnej, a także podać imię i nazwisko oraz email osoby zgłaszającej. Warto dodać, że formularz zgłoszeniowy umożliwia również samym położnym zgłaszanie się do konkursu. W tym celu konieczne jest wyłącznie wypełnienie własnych danych osobowych. Położne nominować można do 31 lipca, a samo oddawanie głosów trwa do 31 grudnia.

Dzięki głosom setek pacjentek i ich rodzin zostały wyłonione najlepsze położne 3. edycji kampanii i konkursu „Położna na medal”, a tegoroczne ambasadorki kampanii – Anna Sapiejewska, Agnieszka Mińko i Arleta Kwiatkowska-Król – które przez 12 miesięcy będą dzielić się swoją wiedzą i poradami na temat opieki okołoporodowej. Profil kampanii i konkursu „Położna na medal” na Facebook’u, który ma już ponad 7000 sympatyków, i z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularną platformą, na której mamy i przyszłe mamy mogą nie tylko dowiedzieć się wielu praktycznych porad związanych z opieką nad dzieckiem, ale mogą również zapytać bezpośrednio o fachową opinię ambasadorek kampanii „Położnej na medal”.

Patronat honorowy nad kampanią i konkursem objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, patronat merytoryczny Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku i Stowarzyszenie Dobrze Urodzeni. Mecenasem kampanii jest marka Alantan Plus.

Aktualizacja: 2017-05-10 Publikacja: 2017-05-10
Ocena: 0
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.