Ćwiczenia po ciąży - 5 ćwiczeń na smukłą sylwetkę

cwiczenia po ciazy 5 cwiczen na smukla sylwetke
fot.: Wydawnictwo Murator

Ćwiczenia po ciąży pozwolą ci odzyskać figurę, jaką miałaś zanim urodziłaś dziecko. Znajdź codziennie chwilę, by poćwiczyć. Regularne ćwiczenia po ciąży sprawią, że poczujesz przypływ energii i osiągniesz zamierzony efekt – spalisz nadprogramowe kilogramy. Polecamy 5 niezbyt forsownych ćwiczeń po ciąży.

Ćwiczenia po ciąży wykonywane systematycznie pozwolą szybciej wrócić do dawnej formy i sylwetki. Mamom po urodzeniu dziecka szczególnie zależy na wymodelowaniu brzucha i ud, jednak najlepiej, żeby ćwiczenia po ciąży równomiernie kształtowały mięśnie całego ciała. Zobacz 5 prostych ćwiczeń po ciąży na brzuch, na nogi, na klatkę piersiową i ćwiczenia po ciąży na talię i pupę. Opisywane ćwiczenia po ciąży możesz wykonywać razem z maluszkiem. Takie ćwiczenia to także dobry pomysł na miłe spędzanie czasu.

Ćwiczenia po ciąży na brzuch

Ćwiczenia po ciąży na płaski brzuch: połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach. Stopy rozstaw na szerokość bioder. Połóż dziecko tak, aby plecami opierało się o twoje kolana. Jedną ręką trzymaj maluszka, drugą rękę ułóż z tyłu głowy. Unieś głowę i barki – broda ma być w oddaleniu od klatki piersiowej. Wytrzymaj 3 sekundy. Powtórz ćwiczenie 10 razy, po czym zmień ułożenie rąk.

Ćwiczenia po ciąży modelujące nogi

Ćwiczenia po ciąży na nogi: stań w rozkroku, stopy ustaw szerzej niż biodra, palce skieruj na zewnątrz. Wyprostuj plecy. Trzymając dziecko na rękach blisko siebie, zrób przysiad, uginając nogi i kierując kolana nad stopy, a następnie wyprostuj nogi i biodra. Powtórz 20 razy.

Polecamy też

Ćwiczenia po ciąży na klatkę piersiową

Ćwiczenia po ciąży na klatkę piersiową: usiądź, krzyżując nogi. Wyprostuj plecy. Chwyć dziecko pod paszki, a następnie 10 razy unieś je nad głowę i opuść. Opuszczając, za każdym razem daj mu całusa.

Ćwiczenia po ciąży modelujące talię

Ćwiczenia po ciąży na talię: połóż się na lewym boku, maluszka ułóż blisko siebie. Lekko ugnij nogi. Prawą rękę ugnij, dłoń połóż z tyłu głowy. Unieś tułów i napnij talię. Powtórz 15 razy, następnie połóż się na prawym boku i zrób to ćwiczenie od nowa.

Ćwiczenia po ciąży ujędrniające pupę

Ćwiczenia po ciąży na pupę: połóż się na brzuchu, ułóż dziecko przed sobą. Tułów oprzyj na ugiętych przedramionach. Zegnij lewą nogę w kolanie i unieś to kolano 10 razy, następnie zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Jak wrócić do formy po ciąży - wideo

Po urodzeniu dziecka powrót do szczupłej sylwetki i formy sprzed ciąży, nie jest prosty. Wymaga konsekwencji, siły woli i systematyczności. Zobacz w jaki sposób wprowadzać aktywność fizyczną, by była skuteczna. Porad udziela fizjoterapeutka Joanna Mróz z Centrum Mamy i Dziecka w Pruszkowie.

Opracowanie ćwiczeń:: mgr Katarzyna Sempolska , autorka programu ćwiczeń dla kobiet w ciąży „Aktywne 9 miesięcy” źródło: miesięcznik "M jak mama" Aktualizacja: 2016-07-14 Publikacja: 2016-07-14
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.