Odchudzanie po ciąży: od czego zacząć odchudzanie po porodzie

Dieta po ciąży
W diecie po ciąży nie powinny znajdować się: cebula, czosnek, owoce cytrusowe, kapusta, kalafior.

Właśnie urodziłaś dziecko i z niepokojem patrzysz w lustro? Zastanawiasz się, jaką dietę zastosować, by pozbyć się zbędnych kilogramów po ciąży? Podpowiadamy, jak opracować plan odchudzania po porodzie. Odchudzanie po ciąży.

Odchudzanie po ciąży wymaga przede wszystkim cierpliwości. Wiele świeżo upieczonych mam dziwi się, że tuż po porodzie wyglądają, jakby nadal były w ciąży. To normalne. Trzeba dać swojemu ciału czas, by doszło do siebie. Przez 6 tygodni po porodzie macica obkurcza się. Proces odchudzania po ciąży nie może być szybki – im wolniej będziesz chudła, tym trwalsze będą efekty. Najlepiej chudnąć w tempie 0,5-1 kg tygodniowo. Zwykle w trakcie ciąży kobiecie przybywa 8-15 kg. Dojście do wagi sprzed ciąży powinno zająć maksymalnie 8 miesięcy do roku. Najłatwiej zrzucić zbędne kilogramy w ciągu pierwszych 6 miesięcy po porodzie – wtedy organizm naturalnie nastawia się na chudnięcie. Metabolizm przyspiesza, nie ma już łożyska wytwarzającego hormony zwiększające apetyt, stabilizują się poziomy estrogenu i progesteronu. Trzeba wykorzystać ten czas, bo po upływie pół roku nie będzie już tak łatwo – gospodarka hormonalna ulegnie stabilizacji.

>>Jak mądrze schudnąć po ciąży>>

Polecamy też

Dieta po ciąży: jak odżywiać się po porodzie, aby schudnąć?

Najpierw spisz, co i ile zjadasz przez kilka kolejnych dni. Przyjrzyj się temu krytycznie, dzięki temu z łatwością wyeliminujesz błędy. Planuj posiłki na cały tydzień, rób listę zakupów i trzymaj się jej w sklepie. Zakupy rób najedzona, w przeciwnym wypadku ulegniesz i kupisz coś kalorycznego i niezdrowego.

Dieta po ciąży powinna być racjonalna. Głodzenie się i restrykcyjne diety nie wchodzą w grę. Odżywianie się powinno być różnorodne i zapewniać wszystkie składniki odżywcze. Nawet, jeśli karmisz piersią, możesz się odchudzać – w czasie karmienia piersią nie jest wskazana żadna dieta eliminacyjna. Unikaj tego, co nie dostarcza żadnych wartości odżywczych, a jedynie jest źródłem tłuszczu i węglowodanów, czyli po prostu niezdrowego jedzenia: potraw smażonych, dań fast food, instant (w proszku), słodyczy, słonych przekąsek (chipsów, paluszków), produktów wysoko przetworzonych, białego pieczywa, wędlin, tłustych serów, słodkich napojów. W diecie powinny się znaleźć produkty zbożowe (kasze, ciemny makaron, nieoczyszczony ryż, pełnoziarniste pieczywo), owoce i warzywa, rośliny strączkowe, mleko i jego przetwory (niezbyt tłuste i niesłodzone), oleje, orzechy, nasiona i pestki. Kilka razy w tygodniu jedz jajka, ryby, chude mięso. Pij 2 litry płynów na dobę (woda niegazowana, herbata owocowa, ziołowa, świeżo wyciskane soki). Jeśli karmisz, dziennie dostarczaj sobie 2100-2800 kcal. Jedz 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny. Nie dopuszczaj do przegłodzenia. W ramach przekąski i czegoś słodkiego możesz jeść orzechy, pestki słonecznika, wafle ryżowe, dyni, mus owocowy, koktajl mleczno-owocowy, kisiel, lody sorbetowe, suszone owoce (z umiarem), 2 kostki gorzkiej czekolady.

O najlepszą dietę po porodzie, zapytaj naszego eksperta: na forum

Jak wrócić do formy po ciąży - wideo

Po urodzeniu dziecka powrót do szczupłej sylwetki i formy sprzed ciąży, nie jest prosty. Wymaga konsekwencji, siły woli i systematyczności. Zobacz w jaki sposób wprowadzać aktywność fizyczną, by była skuteczna. Porad udziela fizjoterapeutka Joanna Mróz z Centrum Mamy i Dziecka w Pruszkowie.

Nie przegap

źródło: www.dlarodzinki.pl Aktualizacja: 2016-07-11 Publikacja: 2016-07-11
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.