Odchudzanie po porodzie: co jeść, żeby schudnąć?

Dieta po ciąży
Jeśli chcesz schudnąć po ciąży, jedz dużo warzyw.

Co jeść, żeby schudnąć po porodzie? Łatwiej zrzucić zbędne kilogramy, jeśli dieta będzie odpowiednio skomponowana, a młoda mama będzie przestrzegała zasad zdrowego żywienia. Odchudzanie po porodzie.

Co jeść, żeby schudnąć? Jest mnóstwo diet, które pozwalają szybko schudnąć. Zwykle są jednak dość drastyczne, a od osób, które je stosują, wymagają zachowania reżimu i sporych poświęceń. Nie nadają się więc dla kobiety, która dopiero co urodziła. Nawet jeśli nie karmisz piersią, organizm potrzebuje stałej dostawy wartościowych składników odżywczych po to, by się zregenerować. Tuż po porodzie nie wolno się głodzić, ani łykać żadnych suplementów wspierających metabolizm. Istnieje inny sposób. – By kilogramy powoli znikały, wystarczy dbać o aktywność fizyczną, a także odżywiać się racjonalnie, a więc przestrzegać pewnych, ściśle określonych zasad – mówi dietetyk Kinga Biernacka. Przede wszystkim menu powinno być urozmaicone.

>> Jak badania genetyczne pomagają w kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych?

Odchudzanie po porodzie: co jeść, żeby schudnąć? Na pewno żelazo i nabiał

Powinny się w nim znaleźć nie tylko warzywa, owoce, chudy drób, czy ryby, ale także wołowina, która dostarczy ci żelazo, utracone podczas połogu. Warto jeść nabiał, najlepiej pochodzący z pewnego źródła, np hodowli ekologicznych, a także jogurty, najlepiej naturalne, niedosładzane, mogą być probiotyczne, wzbogacone w żywe kultury bakterii, który korzystnie wpływa na pracę jelit. Wybierajmy produkty, które nie są ani odchudzone, ani pełnotłuste. Najlepsze są zwykłe, o średniej zawartości tłuszczu.

>> 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać przy odchudzaniu >>

Polecamy też

Odchudzanie po porodzie: co jeść, żeby schudnąć? Pamiętaj o błonniku

W diecie nie może zabraknąć błonnika, który zapobiega zaparciom i korzystnie wpływa na pasaż jelitowy, co sprzyja powrotowi do dawnej sylwetki – znajdziesz go m.in. w ciemnym pieczywie, kaszach, razowym makaronie. Pamiętaj o jajkach, które są świetnym uzupełnieniem diety, a przy tym są produktami z listy o ujemnym bilansie tzn., że organizm potrzebuje więcej kalorii do ich strawienia, niż uzyskuje po ich zjedzeniu - to sprzyja smukłej sylwetce. Warto jeść też ryby, szczególnie pieczone. Lepiej za to unikać wędzonych bo są zbyt tłuste. Ale to tylko jedna z ważnych zasad. Pozostałe znajdziesz w najnowszym numerze "M jak Mama".

>>Odchudzasz się po ciąży? 5 BŁĘDÓW PRZY ODCHUDZANIU, których powinnaś się wystrzegać [FILM]>>

Jak wrócić do formy po ciąży - wideo

Po urodzeniu dziecka powrót do szczupłej sylwetki i formy sprzed ciąży, nie jest prosty. Wymaga konsekwencji, siły woli i systematyczności. Zobacz w jaki sposób wprowadzać aktywność fizyczną, by była skuteczna. Porad udziela fizjoterapeutka Joanna Mróz z Centrum Mamy i Dziecka w Pruszkowie.

Nie przegap

Aktualizacja: 2016-11-09 Publikacja: 2015-12-28
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.