Pilates po porodzie. Jak ćwiczyć po porodzie? [ZDJĘCIA]

Pilates po porodzie sprawdzi się znakomicie i pozwoli ci powoli wrócić aktywności fizycznej. Taki trening ma wiele zalet: mocniejsze mięśnie kręgosłupa, brzucha i dna miednicy, lepsza gibkość, koordynacja i poprawa sprawności całego ciała. Zanim zaczniesz trenować, koniecznie zapytaj lekarza, czy już możesz wykonywać ćwiczenia fizyczne. Pilates po porodzie: jak ćwiczyć po porodzie?

Pilates to najpopularniejsza metoda ćwiczeń na całym świecie. Celem ćwiczeń jest wypracowanie świadomości swojego ciała, poczucia równowagi i harmonii, a także wzmocnienie i uelastycznienie mięśni. Trening polega na rozciąganiu, spinaniu i rozluźnianiu mięśni. Polecany jest dla kobiet po porodzie, ponieważ nie wymaga on ogromnego wysiłku, a dość szybko daje wyraźne efekty. Pilates pomoże ci szybko wrócić do formy sprzed ciąży i poprawić kondycję fizyczną, a także psychiczną.

>> Czytaj także: Jak ćwiczyć z dzieckiem? [ZOBACZ ZDJĘCIA] >>

Pilates po porodzie: kiedy zacząć ćwiczenia?

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym. Pilates można zacząć ćwiczyć po około 6 tygodniach od rozwiązania. Jeżeli uprawiałaś sport przed porodem i czujesz się dobrze, możesz zrobić to wcześniej. W przypadku gdy poród odbył się poprzez cesarskie cięcie, musisz odczekać co najmniej 12 tygodni.

Pilates po porodzie: czy można ćwiczyć z dzieckiem?

Z uwagi na to, że pilates to bardzo spokojna oraz najbezpieczniejsza forma aktywności fizycznej, możesz wykonywać ją z dzieckiem. Niemowlak może leżeć obok ciebie i się przyglądać lub brać udział w ćwiczeniach, stanowiąc dodatkowe i bardzo miłe obciążenie. Ćwiczenia dadzą mu dobrą zabawę, poprawą koordynację oraz poprawią waszą więź.

>> Czytaj także: Ćwiczenia Kegla w ciąży i po porodzie: dlaczego warto ćwiczyć? >>

Polecamy też

Pilates po porodzie: czy można ćwiczyć w domu ?

Pilates do zajęcia, do wykonywania których nie potrzebujesz specjalnych sprzętów. Jeśli masz w domu matę lub zwykły dywan, możesz zacząć ćwiczenia od zaraz. Pamiętaj, że teraz twoje mięśnie są znacznie osłabione, więc nie zaczynaj od forsownych treningów. Ćwicząc 2-4 razy w tygodniu szybko można zauważyć efekty, dlatego pilates jest polecany dla kobiet po porodzie.

Jak wrócić do formy po ciąży - wideo

Po urodzeniu dziecka powrót do szczupłej sylwetki i formy sprzed ciąży, nie jest prosty. Wymaga konsekwencji, siły woli i systematyczności. Zobacz w jaki sposób wprowadzać aktywność fizyczną, by była skuteczna. Porad udziela fizjoterapeutka Joanna Mróz z Centrum Mamy i Dziecka w Pruszkowie.

Aktualizacja: 2016-07-11 Publikacja: 2016-07-11
Ocena: 0
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.