Ćwiczenia w połogu. Jak ćwiczyć w połogu? [ZDJĘCIA]

Ćwiczenia w połogu warto zacząć wykonywać jak najwcześniej. Oczywiście, jeśli rodziłyśmy naturalnie i jeśli nie ma żadnych przeciwskazań. Jakie ćwiczenia w połogu można wykonywać w domu? Polecamy zdjęcia w naszej galerii zdjęć!

Ćwiczenia w połogu warto wykonywać, by szybciej powrócić do formy sprzed ciąży. Kiedy można rozpocząć pierwsze ćwiczenia? Czy czas regeneracji organizmu jest różny w zależności od rodzaju porodu? Przeczytajcie.

>> Czytaj także: Ćwiczenia po porodzie - wzmocnij ciało po porodzie >>

Ćwiczenia w połogu: kiedy zacząć ćwiczyć?

Najlepiej jest zacząć ćwiczenia od razu, gdy lekarz wyrazi na to zgodę. To pozwoli ci szybciej wrócić do formy, którą przy małym dziecku powinnaś mieć dobrą. Można je zacząć już od pierwszej do 14. doby po porodzie. Pamiętaj, aby intensywność ćwiczeń oraz liczbę dostosować do ciebie. Jeśli poczujesz jakikolwiek ból, przerwij ćwiczenia i odpocznij. Jeśli rodziłaś przez cesarskie cięcie, porozmawiaj z lekarzem o terminie rozpoczęcia ćwiczeń.

>> Czytaj także: Ćwiczenia po cesarskim cięciu >>

Ćwiczenia w połogu a cesarka

Po cesarskim cięciu powrót do formy trwa znacznie dłużej niż po porodzie naturalnym. Już w szpitalu nie należy ciągle leżeć w łóżku, a robić krótkie spacery, które zapobiegną zrostom. Przez najbliższe tygodnie po porodzie staraj się nie napinać mięśni brzucha oraz ćwiczyć tylko górne partie ciała. Później możesz powoli zacząć ćwiczyć mięśnie Kegla. W kolejnych miesiącach uczęszczaj na basen (woda świetnie regeneruje organizm), jeździj na rowerze. Po kilku miesiącach od cesarki możesz rozpocząć ćwiczenia na mięśnie brzucha.

>> Czytaj także: >> Jaki sport uprawiać po cesarskim cięciu? >>

Ćwiczenia w połogu: czy mogę wykonywać forsowne ćwiczenia?

Po 6 tygodniach połogu można dodawać coraz trudniejsze ćwiczenia i zwiększyć ich ilość. Należy pamiętać, że zbyt forosowne ćwiczenia mogą doprowadzić do krwotoku. Gdy zakończy się okres połogu możesz zacząć uczęszczać na basen lub spacerować wraz ze swoją pociechą, co dodatkowo poprawi twoja kondycje psychiczną.

Nie przegap

Mięśnie Kegla: czym są, jak działają? - wideo

Mięśnie Kegla, czyli mięśnie dna miednicy to zespół mięśni i więzadeł, które podtrzymują narządy jamy brzusznej od dołu. Są one niczym hamak rozpięte między kością łonową a guziczną, otaczając ujście pęcherza (cewka moczowa), pochwy i odbytnicy. Kiedy mięśnie Kegla są mocne – hamak jest dobrze napięty i podtrzymuje narządy we właściwym położeniu. Kiedy natomiast mięśnie Kegla są rozluźnione, zwiotczałe – wtedy hamak opada i zaczynają się kłopoty. Dlaczego tak ważne jest, aby mięśnie Kegla były w dobrej kondycji ? Posłuchaj naszego eksperta.

Aktualizacja: 2016-07-18 Publikacja: 2016-07-15
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.