Trzymiesięczne dziecko pod wpływem narkotyków. "Mógł mu coś dosypać do mleka"

2024-02-29 9:52

Trzymiesięczny chłopiec trafił do szpitala pod wpływem amfetaminy. Stan dziecka był poważny, lekarzom w ostatniej chwili udało się uratować życie malucha. Szokująca jest nie tylko sama sytuacja, ale i zachowanie rodziców, którzy nie chcą przyznać się do zarzucanych im czynów i którzy przerzucają się odpowiedzialnością.

Areszt
Autor: Getty Images Trzymiesięczne dziecko trafiło do szpitala pod wpływem narkotyków

Do wstrząsających wydarzeń doszło w sierpniu 2023 roku w Legnicy. Ojciec zgłosił się z trzymiesięcznym niemowlakiem, u którego lekarze zdiagnozowali zatrucie narkotykami. Chłopiec wymiotował, badania pokazały wysokie stężenie amfetaminy i metamfetaminy w jego organizmie. W ostatniej chwili dziecko udało się uratować. 

Niemowlę uratowane z pożaru

Rodzice zatrzymani

Rodzice dziecka, Katarzyna K. i Dorian G., zostali zatrzymani. Zarzuca się im niedopełnienie obowiązków rodzicielskich i narażenie zdrowia i życia syna.

"Dorian G. i Katarzyna K. usłyszeli zarzuty umyślnego narażenia, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi opieki, swojego 12-tygodniowego syna Artura na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, a także o nieumyślne spowodowanie przez zaniechanie u niego lekkiego uszczerbku na zdrowiu" - brzmią zarzuty dla rodziców chłopca.

Ojciec podał synkowi narkotyki?

Według ustaleń śledczych to ojciec chłopca podał mu narkotyki. Dorian G. nie chce przyznać się do zarzucanych mu czynów. Twierdzi, że matka dziecka spała, bo zażyła narkotyki, a on przygotował synowi mleko i wykorzystał słomkę, która leżała w kuchennej szufladzie. Według ojca dziecka ta słomka mogła być wcześniej wykorzystana do podania narkotyków. 

Kobieta natomiast twierdzi, że źle się czuła i usnęła, a w tym czasie dzieckiem opiekował się jego ojciec. "Dorian mógł dziecku coś dosypać, bo bardzo mu przeszkadzało, jak płakało, zawsze patrzyłam na ręce parterowi, kiedy przygotowywał dziecku mleko, ponieważ mu nie ufałam" - powiedziała matka dziecka dla "Faktu".

Rodzice chłopca zostali pozbawieni władzy rodzicielskiej.

Skutki zatrucia narkotykami

Zatrucie narkotykami u dziecka może być stanem zagrażającym życiu. W pierwszej kolejności pojawiają się zaburzenia rytmu serca, wahania temperatury ciała. U małych dzieci, gdy dawka narkotyków jest szczególnie duża, może dojść do zaburzeń funkcjonowania układu oddechowego, zatrzymania akcji serca. Jeżeli ktokolwiek podejrzewa, że jego dziecku (niezależnie od tego, w jakim jest ono wieku) podano narkotyki, powinien jak najszybciej zgłosić się do szpitala.

Czytaj: Dwumiesięczne niemowlę z pękniętą czaszką. Lekarze wezwali policję

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza