Dieta i suplementy

Już na pierwszej wizycie, lekarze zalecają ciężarnym przyjmowanie suplementów, by ciąża dobrze się rozwijała. Czy jest to konieczne? Czy ciąża bez suplementów jest możliwa? Jakich składników diety nie może zabraknąć w ciąży? Zapytaliśmy o to naszą dietetyk.
To, czym teraz się odżywiasz będzie miało także wpływ na rozwój twojego dziecka w przyszłości. Jak powinna wyglądać dieta w ciąży? Sprawdź, co jeść w ciąży, żeby dziecko było zdrowe.
Jaką dietę w ciąży stosować, by zanadto nie przytyć? Nie musisz się głodzić, wystarczy, że zmienisz nieco technikę przyrządzania potraw. Nie musisz całkowicie unikać tłuszczu, jest on niezbędny w diecie ciężarnej. Ale zamiast smażenia, wybierz inne sposoby przyrządzania jedzenia.
Dieta w ciąży wpływa na prawidłowy rozwój dziecka, a także na kondycję fizyczną mamy. Dlatego w tym okresie ciężarna powinna dbać o dietę, by była ona racjonalna, bogata w witaminy i mikroelementy - szczególnie ważnym pierwiastkiem jest żelazo. Jeśli w diecie ciężarnej brakuje żelaza, może dojść do groźnej w skutkach niedokrwistości.
Wegetarianizm w ciąży jest możliwy. To, że jesteś na diecie wegetariańskiej i zaszłaś w ciążę nie oznacza, że musisz kategorycznie zmienić swoje nawyki żywieniowe. Oczywiście będziesz musiała nieco zmodyfikować swoją dietę, ale bez drastycznych zmian. Zobacz gdzie znaleźć potrzebne ci składniki.
Odpowiednia dieta w ciąży jest ważna, ale nie może to być rygorystyczny jadłospis, który stanie się źródłem stresu. Podpowiadamy jak odżywiać się w ostatnim - III trymestrze ciąży smacznie i zdrowo.
Menu w ciąży ma ogromny wpływ na twoją formę, samopoczucie (może łagodzić lub wzmagać dolegliwości), a także na twoje maleństwo. Dowiedz się, co powinno się znaleźć w twoim codziennym jadłospisie i jakie produkty powinnaś ograniczyć lub wyeliminować z diety w okresie ciąży.
Żywienie w ciąży powinno być racjonalne, a to oznacza, że posiłki przyszłej mamy powinny być urozmaicone i dostarczać wszystkich składników odżywczych. Jeśli jesteś w ciąży, pamiętaj, że w pierwszym trymestrze dodatkowe kalorie w ogóle nie są ci potrzebne, a w kolejnych wystarczy dostarczać organizmowi tylko o 300 kcal dziennie więcej niż przed ciążą. Dlatego uwaga na słodycze!
Chcesz mieć pewność, że twoje posiłki w ciąży są pełnowartościowe, odżywcze i zdrowe? Postaw na żywność ekologiczną. Dieta w ciąży składająca się z ekoproduktów przypadnie też do gustu małemu lokatorowi twego brzucha i sprawi, że będzie rozwijał się zdrowo.
Jesteś wegetarianką, a od kiedy jesteś w ciąży, słyszysz, że dla dobra dziecka powinnaś zmienić dietę i zrezygnować z wegetarianizmu. Dietetycy dowodzą, że możesz pozostać wegemamą. Trzeba tylko pamiętać o tym, by dostarczać sobie wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Dieta w ciąży powinna być zróżnicowana i zrównoważona. Na pewno żywienie w ciąży nie polega na jedzeniu za dwoje. Oczywiście, z każdym trymestrem ciąży, zwiększa się nieznacznie kaloryczność posiłków, ale to nie znaczy, że możesz jeść znacząco więcej. Dieta w ciąży stawia przede wszystkim na jakość posiłków, które powinny być przyrządzane ze świeżych i dobrych jakościowo produktów. Ważne jest to, by w twoim jadłospisie znalazła się odpowiednia ilość płynów - najlepiej 1,5-2 l wody mineralnej.

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych – czytaj już za 3 zł!

Sprawdź
Dziecko zakupy i my