Apetyt na KWASZONE OGÓRKI w ciąży: dlaczego warto je jeść?

2014-01-01 22:07 Joanna Anczura

Masz ochotę na kwaszone ogórki w ciąży? Tej ciążowej zachciance warto ulegać, gdyż kiszone warzywa mają wiele dobroczynnych właściwości.

Powstały podczas kiszenia kwas mlekowy i zawarte w nim bakterie ze szczepu Lactobacillus poprawiają skład mikroflory jelitowej, zapobiegając namnażaniu się szkodliwych bakterii. Kwas mlekowy poprawia równowagę kwasowo-zasadową w przewodzie pokarmowym, łagodząc objawy zgagi. Podczas procesu fermentacji warzyw powstaje również acetylocholina – składnik usprawniający perystaltykę jelit. Kiszone warzywa (szczególnie kapusta) zawierają także sporo błonnika. Duża zawartość błonnika oraz działanie acetylocholiny mogą zlikwidować problem zaparć i wzdęć, tak częsty w ciąży. Kiszenie nie pozbawia warzyw cennych witamin i składników mineralnych. Po ukiszeniu zawierają nawet więcej witaminy C niż świeże. Kiszone ogórki i kapusta to źródło witamin E i K oraz z grupy B, a także wapnia, magnezu, cynku i fosforu. Są bogate w potas, który reguluje gospodarkę wodną, a to pomaga zapobiegać obrzękom. Jadane regularnie wspomagają trawienie i rozwój pożytecznej mikroflory jelitowej, zwiększając odporność na infekcje.

miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka
KOMENTARZE