Sposoby na zaparcia w ciąży - poradnik dla przyszłych mam

2011-10-19 14:31 Agnieszka Roszkowska
sposoby na zaparcia w ciąży - poradnik dla przyszłych mam
Autor: photos.com

Zaparcia w ciąży są wstydliwą i kłopotliwą dolegliwością. Najczęstszym powodem zaparć w ciąży jest dieta zawierająca zbyt małą ilość błonnika i płynów oraz siedzący tryb życia. Aby uniknąć zaparcia w ciąży wystarczy modyfikacja diety i aktywność fizyczna. Skorzystaj z naszych porad dotyczących zaparć w ciąży.

Sposoby na zaparcia w ciąży: dieta

  • Stosuj odpowiednią dietę – jedz produkty bogate w błonnik: otręby pszenne, pieczywo razowe i produkty z razowej mąki, muesli, fasolę i groch, suszone owoce (morele, śliwki, gruszki, jabłka), świeże owoce (maliny, jabłka, cytrusy) oraz surowe lub krótko gotowane warzywa (marchew, kalafior, brokuły). Suszone owoce można zjadać bezpośrednio albo namoczyć wieczorem w szklance wody i zjeść rano (wypijając też wodę). Warto również jeść jogurty zawierające probiotyki. Z diety całkowicie wyłącz natomiast: białe pieczywo, potrawy z białej mąki (kluski, pierogi), czekoladę, cukier i produkty wysokoprzetworzone.

>>Zaparcia w ciąży - skąd się biorą i jak sobie pomóc?>>

Sposoby na zaparcia w ciąży: pij wodę

  • Codziennie na czczo (na 20–30 minut przed śniadaniem) wypijaj szklankę przegotowanej lub mineralnej wody o temperaturze pokojowej, można do niej dodawać łyżeczkę miodu (najlepiej z pasieki). Wodę pij również później, wypijaj jej 2,5 litra dziennie.

Sposoby na zaparcia w ciąży: siemię lniane

  • Regularnie stosuj siemię lniane (przepis na jego przyrządzenie znajdziesz przy sposobach na zgagę).

>>Zaparcia w ciąży: 10 sposobów na zatwardzenie w ciąży>>

Sposoby na zaparcia w ciąży: cytrusy

  • Przed śniadaniem zjadaj 1–2 owoce kiwi albo jakiś owoc cytrusowy (grejpfrut, pomarańcza) – w przypadku niektórych przyszłych mam ta prosta i przyjemna metoda okazała się bardzo skuteczna.

Sposoby na zaparcia w ciąży: aktywność fizyczna

  • Staraj się być aktywna fizycznie – ruch wspomaga pracę jelit. Najlepiej byłoby regularnie się gimnastykować, a jeśli nie ćwiczysz ani nie pływasz, to przynajmniej codziennie wychodź na długie spacery.

Zobacz film: Bóle brzucha w ciąży

miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych – czytaj już za 3 zł!

Sprawdź
Dziecko zakupy i my
KOMENTARZE