Mama

Bo są zdrowe, wartościowe, zawsze pod ręką! I możemy się nimi rozkoszować o każdej porze roku. Wystarczy sięgnąć do lodówki. Sklepowe zamrażarki pełne są mrożonych warzyw i owoców oraz potraw przygotowanych na ich bazie. Masz wątpliwości, czy są one rzeczywiście godne uwagi? Okazuje się, że jak najbardziej.
Karambola, liczi, kumkwat, rambutan... Już same nazwy pobudzają wyobraźnię. Ułożone malowniczo na straganach czy ladach sklepowych zaskakują wyglądem i budzą ciekawość. Już nie raz chciałaś kupić taki „dziwaczny” owoc, ale co z nim zrobić? Warto spróbować, mają ciekawy smak, choć inny niż polskie. Ale podobnie jak rodzime jabłka czy śliwki zawierają dużo minerałów, witamin, błonnika. Na dodatek zwykłą potrawę potrafią zamienić w wyjątkowe danie.
Jeśli decydujesz się spędzić weekend z dzieckiem zwiedzając Bałtowski Park Jurajski, by podziwiać dinozaury, pamiętaj, że w okolicy są również inne atrakcje dla dzieci. Jedną z nich jest malowniczy spływ tratwą po Kamiennej. To również wyjątkowo ciekawe miejsce, jeśli chcecie zrobić przystanek w trakcie wakacji z dzieckiem. Jurajskie wapienne skałki, bujna roślinność, zwierzęta i ptaki, panorama bałtowskiej wsi i zabytkowy kościół - te widoki na długo pozostają w pamięci.
Organizm czerpie witaminy z mięsa, ryb, tłuszczów, nabiału, produktów zbożowych, które są dostępne przez cały rok i przez cały rok tak samo wartościowe. Natomiast bardzo ważne źródło witamin, świeże warzywa i owoce, zimą nieco „wysycha”. Przechowywane przez wiele tygodni, nawet w optymalnych warunkach, w środku zimy mają mniej składników odżywczych niż tuż po zbiorze. Gdzie zatem szukać tak bardzo potrzebnych witamin? Zadbaj o to, by w jadłospisie rodzinnym było ich jak najwięcej.
Nie znosisz aerobiku ani siłowni? Wcale nie musisz się nimi „katować”! Baw się i chudnij jednocześnie w rytm muzyki! Dobra metoda na zgrabną sylwetkę to fat burning! Fat burning znaczy „spalanie tłuszczu”. To fitness dla ludzi, którzy lubią tanczyć i ćwiczyć w rytm muzyki. Energiczne dźwięki nie tylko wprowadzają w świetny nastrój, ale także pozwalają pozbyć się kalorii i zniwelować niedoskonałości ciała.
Zastanawiasz się, gdzie spędzić najbliższy weekend z dzieckiem? Wizyta w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju to świetny pomysł zarówno na weekend z dzieckiem jak i na jednodniową wycieczkę. Naprawdę warto zobaczyć, jak kiedyś wytwarzano ręcznie papier i spróbować zrobić to samemu. Sam przekonasz się, czy trudna to sztuka, gdy na warsztatach czerpania papieru wykonasz go samodzielnie. Zrobiony przez siebie arkusz otrzymasz na pamiątkę pobytu w muzeum. Ale w muzeum przygotowano jeszcze inne atrakcje dla dzieci.
To, obok marszu, najbardziej naturalna dla człowieka forma aktywności. I jedna z najzdrowszych! Jogging dodaje energii, wzmacnia odporność, odchudza i działa... antydepresyjnie. Jogging to forma truchtu lub biegu w wolnym tempie (maksymalna prędkość 7–9 km/ godz.). W tym sporcie nie liczy się szybkość, przeciwnik ani liczba przebiegniętych kilometrów – tutaj ważna jest przyjemność!
Co powinna zawierać dieta, żeby twój mógł sprawnie działać: zapamiętywać, uczyć się, kojarzyć fakty? Z każdych pięciu łyżek zjadanego pokarmu jedną „pochłania” mózg. Co jeść żeby poprawić pracę mózgu? Jak zadbać o mózg twój i twojego dziecka?
Przybył do nas z Ameryki. Nazwa francuska: pomme d’amour i włoska: pommodoro oznacza „jabłko miłości”, wszak pomidory uważane były za afrodyzjak. Trudno sobie wyobrazić bez nich polską kuchnię. Indianie znali je na długo przed odkryciem Nowego Świata przez Kolumba. W XVI wieku hiszpańscy marynarze przywieźli pomidory do Europy, ale były to owoce niewielkie i mało przypominające w smaku dzisiejsze odmiany. Toteż traktowano je z niezwykłą pogardą jako pożywienie ubogich Indian.
Od pewnego czasu dużo mówi się o indeksie glikemicznym. Dietetycy są zgodni, że pomaga leczyć cukrzycę, poskromić apetyt, chronić serce oraz schudnąć. Jednak wielu z nas termin indeks glikemiczny nic nie mówi. Co to właściwie jest? Określa on liczbowo, w jaki sposób poszczególne produkty spożywcze zawierające węglowodany wpływają na poziom cukru we krwi. Dzięki temu możemy łatwo zorientować się, jak szybko węglowodany w zjedzonym jabłku czy chlebie ulegną zamianie na krążącą we krwi glukozę. Im wolniej ten proces przebiega, tym lepiej.
Mamy skłonność do bagatelizowania kłopotów z zasypianiem. Niesłusznie! Zdrowy sen jest niezbędny do regeneracji organizmu. To podczas snu hormon wzrostu pobudza białka do budowy nowych komórek, naprawiania różnych uszkodzeń powstałych w ciągu dnia. Przewracasz się z boku na bok, a sen nie przychodzi? Przyczyną kłopotów może być źle skomponowana, zjedzona zbyt późno kolacja. Podpowiadamy, jakie produkty są sojusznikami dobrego snu, a które go zakłócają.
Aktywność fizyczna jest niezawodnym lekiem na wiele dolegliwości: bóle pleców, astmę, nawet zaparcia. Nie pamiętasz, kiedy ostatnio ćwiczyłaś? Czas nadrobić zaległości! Totalne zmęczenie, łamanie w kościach, nadwaga, choroby cywilizacyjne, wreszcie bezsenność i rozdrażnienie to tylko niektóre skutki siedzącego trybu życia.

NOWY NUMER

Nowy numer magazynu Dziecko Zakupy i My już w sprzedaży! A w nim ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży a także inspiracje i porady dla całej rodziny! 164 strony za 4,99 zł.

Sprawdź
Dziecko zakupy i my