Dieta karmiącej. Co jeść w czasie KARMIENIA PIERSIĄ?

2019-07-01 10:26 Agata Nowicka
Dieta karmiacej matki
Autor: Getty Images

Dieta karmiącej mamy powinna być bardzo urozmaicona. Podczas karmienia piersią nie można pochopnie eliminować z jadłospisu wielu produktów. Dowiedz się, co można jeść karmiąc piersią.

Co jeść w czasie karmienia piersią?

Restrykcyjna, eliminacyjna dieta karmiącej to częsty błąd. Szkodzi to przede wszystkim matce, utrudniając regenerację organizmu po ciąży i porodzie. Mniej szkodliwa jest dla dziecka, ponieważ skład mleka matki jest stały i dieta nie ma na niego wpływu. Innym błędem, który popełniają kobiety zastanawiające się nad tym, co można jeść karmiąc piersią jest spożywanie produktów niezdrowych, wysoko przetworzonych, zawierających wiele tłuszczu i cukru, za to żadnych wartości odżywczych. Takie jedzenie rzeczywiście trzeba wyeliminować z diety podczas karmienia piersią (ale i z każdej diety).

Takie puste kalorie to: słodycze, paluszki, czipsy, fast food, potrawy smażone, gotowe dania, dania w proszku, słodkie napoje gazowane, soki z kartonu, białe pieczywo, ciastka, tłuste sery, wędliny. Gdy dbasz o zdrowią dietę karmiącej mamy, czytaj składy produktów i unikaj glutaminianu sodu, benzoesanu sodu, kwasu fosforanowego. Nie pij alkoholu, ogranicz też napoje z zawartością kofeiny (kawa, herbata), nie jedz surowego mięsa i sushi.

Jak zwiększyć laktację? Zobacz, co powinnaś zrobić, by jak najdłużej karmić piersią

Dieta karmiącej mamy - zasady

  • Gdy zastanawiasz się nad tym, co jeść w czasie karmienia piersią, nie eliminuj z diety produktów na wszelki wypadek. Dopiero gdy podejrzewasz, że coś zaszkodziło dziecku, na próbę wyklucz składnik z diety i sprawdź, czy rzeczywiście przyczynia się do kolek, wzdęć czy biegunek u dziecka.

Dieta eliminacyjna to najlepsza dieta dla kobiety karmiącej piersią?

  • Jedz 5-6 posiłków dostarczających łącznie około 2500 kcal, najlepiej po karmieniu. Pij 3,5-4 litry wody mineralnej niegazowanej.
  • Zadbaj o zawartość w diecie karmiącej węglowodanów złożonych – to one powinny być głównym źródłem energii. Ich źródła to: pełnoziarniste pieczywo, nieoczyszczony ryż, pełnoziarnisty makaron, kasze, płatki owsiane, warzywa.
  • W każdym posiłku muszą się znaleźć warzywa i owoce.
  • W dwóch posiłkach dziennie powinno znaleźć się żelazo – chude mięso, jajka, ryby, warzywa strączkowe, zielone warzywa, orzechy, suszone owoce.
  • Jedynym składnikiem diety karmiącej mamy, który ma wpływ na skład mleka, są tłuszcze. Szczególnie ważne jest unikanie izomerów trans, czyli utwardzonych tłuszczów (margaryny, ciasta i ciastka ze sklepu czy cukierni, czipsy, krakersy, panierowane dania, frytki). Dobre tłuszcze to oleje (zwłaszcza rzepakowy, oliwa), masło, tłuszcze z ryb, orzechów. Unikaj też tłustych mięs.

Jak przechowywać odciągnięte mleko? WIDEO

Czy można przywrócić laktację po kilku miesiącach przerwy?

Polecamy wideo: Zastój pokarmu w piersi. Co robić?

Dolegliwości związane z karmieniem piersią pojawiają się dość często. Zastój pokarmu w piersi jest jednym z najczęściej występujących problemów. Zobaczcie, jak sobie radzić z zastojem pokarmu w piersi!

www.dlarodzinki.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jaki wpływ na zdrowie mamy i dziecka ma cesarskie cięcie oraz jakie jest ryzyko ciąży po 40. roku życia. Przeczytaj również, jak wybrać najlepsze krzesełko do karmienia i jak skompletować eko-wyprawkę

Kup dostęp od 2,50 zł
okładka 10/19
KOMENTARZE