Dieta karmiącej. Co jeść w czasie KARMIENIA PIERSIĄ?

2019-07-01 10:26 Agata Nowicka
Dieta karmiacej matki
Autor: Getty Images

Dieta karmiącej mamy powinna być bardzo urozmaicona. Podczas karmienia piersią nie można pochopnie eliminować z jadłospisu wielu produktów. Przeczytaj albo posłuchaj, a dowiesz się, co można jeść karmiąc piersią.

Posłuchaj, co jeść w czasie karmienia piersią. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami

Co jeść w czasie karmienia piersią?

Restrykcyjna, eliminacyjna dieta karmiącej to częsty błąd. Szkodzi to przede wszystkim matce, utrudniając regenerację organizmu po ciąży i porodzie. Mniej szkodliwa jest dla dziecka, ponieważ skład mleka matki jest stały i dieta nie ma na niego wpływu. Innym błędem, który popełniają kobiety zastanawiające się nad tym, co można jeść karmiąc piersią jest spożywanie produktów niezdrowych, wysoko przetworzonych, zawierających wiele tłuszczu i cukru, za to żadnych wartości odżywczych. Takie jedzenie rzeczywiście trzeba wyeliminować z diety podczas karmienia piersią (ale i z każdej diety).

Takie puste kalorie to: słodycze, paluszki, czipsy, fast food, potrawy smażone, gotowe dania, dania w proszku, słodkie napoje gazowane, soki z kartonu, białe pieczywo, ciastka, tłuste sery, wędliny. Gdy dbasz o zdrowią dietę karmiącej mamy, czytaj składy produktów i unikaj glutaminianu sodu, benzoesanu sodu, kwasu fosforanowego. Nie pij alkoholu, ogranicz też napoje z zawartością kofeiny (kawa, herbata), nie jedz surowego mięsa i sushi.

Jak zwiększyć laktację? Zobacz, co powinnaś zrobić, by jak najdłużej karmić piersią

Dieta karmiącej mamy - zasady

  • Gdy zastanawiasz się nad tym, co jeść w czasie karmienia piersią, nie eliminuj z diety produktów na wszelki wypadek. Dopiero gdy podejrzewasz, że coś zaszkodziło dziecku, na próbę wyklucz składnik z diety i sprawdź, czy rzeczywiście przyczynia się do kolek, wzdęć czy biegunek u dziecka.

Dieta eliminacyjna to najlepsza dieta dla kobiety karmiącej piersią?

  • Jedz 5-6 posiłków dostarczających łącznie około 2500 kcal, najlepiej po karmieniu. Pij 3,5-4 litry wody mineralnej niegazowanej.
  • Zadbaj o zawartość w diecie karmiącej węglowodanów złożonych – to one powinny być głównym źródłem energii. Ich źródła to: pełnoziarniste pieczywo, nieoczyszczony ryż, pełnoziarnisty makaron, kasze, płatki owsiane, warzywa.
  • W każdym posiłku muszą się znaleźć warzywa i owoce.
  • W dwóch posiłkach dziennie powinno znaleźć się żelazo – chude mięso, jajka, ryby, warzywa strączkowe, zielone warzywa, orzechy, suszone owoce.
  • Jedynym składnikiem diety karmiącej mamy, który ma wpływ na skład mleka, są tłuszcze. Szczególnie ważne jest unikanie izomerów trans, czyli utwardzonych tłuszczów (margaryny, ciasta i ciastka ze sklepu czy cukierni, czipsy, krakersy, panierowane dania, frytki). Dobre tłuszcze to oleje (zwłaszcza rzepakowy, oliwa), masło, tłuszcze z ryb, orzechów. Unikaj też tłustych mięs.
materiał partnera
Pokonaj problemy laktacyjne

Laktator elektryczny Philips Avent z technologią Natural Motion to innowacyjne urządzenie, które dopasowuje się do piersi mamy i odwzorowuje sposób ssania i stymulowania brodawki przez dziecko. Dzięki temu mleko szybko i płynnie wypływa z piersi. Ponadto laktator idealnie dopasowuje się do brodawek, dzięki specjalnemu, silikonowemu lejkowi.

Laktator Philips Avent Natural Motion jest skutecznym wsparciem na każdym etapie karmienia. Jest lekki i cichy, poręczny, łatwy w złożeniu, rozłożeniu i umyciu, a największą jego zaleta jest fakt, że dziecko otrzyma najlepszy i najbardziej wartościowy dla niego pokarm, bez względu na wszelkie problemy z karmieniem piersią.

Jak przechowywać odciągnięte mleko? WIDEO

Czy można przywrócić laktację po kilku miesiącach przerwy?

www.dlarodzinki.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

NOWY NUMER! W magazynie Dziecko Zakupy i My: mnóstwo inspiracji dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży – nie tylko na Święta! W najnowszym numerze przeczytasz o wirusach, o dobrym śnie, diecie alergika i życiu bez telewizora.

Czytaj więcej
DZiM 12/20
KOMENTARZE