Połóg

Pierwsze tygodnie po porodzie zwykle są trudne dla mamy. Zzaabsorbowana opieką nad noworodkiem nie zapominaj o sobie. W połogu powinnaś też dbać o siebie: odpowiednio pielęgnować krocze, bliznę po cesarce. Jak sprawić, by brzuch po ciąży wrócił do dawnego kształtu? Jakie zabiegi są zalecane dla kobiet w połogu?
Kiedy po porodzie wracasz do domu, jesteś obolała i pełna wątpliwości, czy poradzisz sobie w nowej roli. Skorzystaj z wizyty patronażowej. Położna, która odwiedzi cię w domu nie tylko pomoże ci w opiece nad niemowlakiem, ale równieżbędziesz mogła zadać jej Wizyta położnej rozwieje twoje obawy. W czym może ci ona pomóc i jak się do niej przygotować?
Ból brzucha, nudności w ciąży - większość dolegliwości w ciąży, choć nie zawsze przyjemnych, jest prawidłowa i normalna. Zdarzają się jednak dolegliwości ciążowe, których pojawienie się powinno wzbudzić naszą czujność. Zobacz, o których przypadłościach ciążowych powinnaś koniecznie powiadomić swojego lekarza. Gdy tylko zaobserwujesz, że coś nieprawidłowego się z tobą dzieje - masz jeden z poniższych objawów, umów się na wizytę. Lepiej zareagować wcześnie i uniknąć przykrych niespodzianek.
Baby blues dotyka blisko 80 procent kobiet po porodzie. Dlaczego? Przecież właśnie urodziły dzieci. Zdrowe, śliczne, wyczekane. Mężowie ze szczęścia niemal noszą je na rękach. Dlaczego więc im chce się płakać? Baby blues to nie choroba, a raczej stan emocjonalny, choć w swoich pierwszych symptomach przypomina depresję poporodową.
Depresji poporodowej winne są hormony. W okresie połogu wydziela się oksytocyna i prolaktyna. Na dodatek intensywnie waha się poziom hormonów płciowych oraz hormonów tarczycy i nadnerczy. Wszystko to może być przyczyną depresji poporodowej. Zobacz, jak zapobiegać i jak leczyć depresję poporodową!
Prezentujemy ćwiczenia po cesarskim cięciu, które można już wykonywać w 2 dobie po porodzie. Warto podjąć ten wysiłek, bo ćwiczenia w połogu przyspieszają proces gojenia i obkurczania się macicy i ścian pochwy, pomogą w prawidłowej pracy jelit i szybszym powrocie do formy po cesarce.
Miałaś cesarkę? Jak najszybciej zacznij ćwiczyć. Oto zestaw ćwiczeń po cesarskim cięciu, które wykonujemy w 3.-7 dobie po porodzie. Galeria zdjęć z opisem pomoże Ci łatwo rozpocząć ćwiczenia po cesarce. Na pewo docenisz efekty. Ćwicz z nami po porodzie.
Miałaś cesarkę? Jak najszybciej zacznij ćwiczyć. Prezentujemy ćwiczenia po cesarskim cięciu, które możesz wykonywać od 2 do 10 tygodnia w połogu. Te ćwiczenia wzmocnią mięśnie i pomogą ci odzyskać płaski brzuch po porodzie.

NOWY NUMER

NOWY NUMER! W magazynie Dziecko Zakupy i My: mnóstwo inspiracji dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży – nie tylko na Święta! W najnowszym numerze przeczytasz o wirusach, o dobrym śnie, diecie alergika i życiu bez telewizora.

Czytaj więcej
DZiM 12/20