Połóg

Nie kocham swojego dziekca - takie myśli miewa po porodzie niejedna mama. Uczucie niechęci i złości do własnego dziecka jest problemem wielu świeżo upieczonych mam. Wstydzą się o tym mówić, karcą same siebie za te odczucia. Zupełnie niepotrzebnie. Mają do tego prawo. Przekonuje nas o tym psycholog Marta Zagdańska.
Baby blues dotyka blisko 80 procent kobiet po porodzie. Dlaczego? Przecież właśnie urodziły dzieci. Zdrowe, śliczne, wyczekane. Mężowie ze szczęścia niemal noszą je na rękach. Dlaczego więc im chce się płakać? Baby blues to nie choroba, a raczej stan emocjonalny, choć w swoich pierwszych symptomach przypomina depresję poporodową.
Depresji poporodowej winne są hormony. W okresie połogu wydziela się oksytocyna i prolaktyna. Na dodatek intensywnie waha się poziom hormonów płciowych oraz hormonów tarczycy i nadnerczy. Wszystko to może być przyczyną depresji poporodowej. Zobacz, jak zapobiegać i jak leczyć depresję poporodową!
Mięśnie Kegla, mimo że po urodzeniu dziecka będziesz obolała, powinnaś zacząć wzmacniać jak najszybciej. Dzięki prostym ćwiczeniom mocno nadwerężone mięśnie powrócą do dobrej formy. Nic tak nie nadweręża mięśni dna miednicy jak ciąża i poród, bo najpierw przez kilka miesięcy podtrzymują one ciężką macicę z dzieckiem, a podczas porodu zostają maksymalnie rozciągnięte. Dlatego trzeba je ćwiczyć po porodzie – zaczynając jak najszybciej, nawet 24 godziny po urodzeniu dziecka.
Prezentujemy ćwiczenia po cesarskim cięciu, które można już wykonywać w 2 dobie po porodzie. Warto podjąć ten wysiłek, bo ćwiczenia w połogu przyspieszają proces gojenia i obkurczania się macicy i ścian pochwy, pomogą w prawidłowej pracy jelit i szybszym powrocie do formy po cesarce.
Miałaś cesarkę? Jak najszybciej zacznij ćwiczyć. Oto zestaw ćwiczeń po cesarskim cięciu, które wykonujemy w 3.-7 dobie po porodzie. Galeria zdjęć z opisem pomoże Ci łatwo rozpocząć ćwiczenia po cesarce. Na pewo docenisz efekty. Ćwicz z nami po porodzie.
Miałaś cesarkę? Jak najszybciej zacznij ćwiczyć. Prezentujemy ćwiczenia po cesarskim cięciu, które możesz wykonywać od 2 do 10 tygodnia w połogu. Te ćwiczenia wzmocnią mięśnie i pomogą ci odzyskać płaski brzuch po porodzie.
Miało być tak wspaniale! Tymczasem twoja partnerka po porodzie stała się smutna i rozdrażniona. Taki stan - smutek poporodowy, czyli baby blues - przeżywa wiele kobiet. Pomaga wtedy wsparcie i miłość partnera.
Dokonało się – zostałeś tatą. Niewyobrażalne szczęście miesza się jednak z przestrachem, jak odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Spokojnie – na początek spróbuj ogarnąć tylko te pierwsze dni z maluchem w domu.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020