Dieta i suplementy

Kwas DHA to najważniejszy z kwasów tłuszczowych omega-3, szczególnie ważny podczas ciąży. Powinnaś więc wiedzieć, gdzie szukać kwasu DHA.
O kwasie DHA ostatnio jest głośno. Czym tak właściciwie jest ta substancja i w jakich produktach się znajduje? Czy kobiety w ciąży powinny ją przyjmować? Przeczytajcie ten poradnik, a kwas DHA przestanie być dla was tajemnicą!
Woda jest najbardziej polecanym napojem dla kobiet w ciąży. Przyszłe mamy powinny jej wypijać minimum 2 litry dziennie. Ale nie każda woda jest tak samo dobra.
Masz ochotę na kwaszone ogórki w ciąży? Tej ciążowej zachciance warto ulegać, gdyż kiszone warzywa mają wiele dobroczynnych właściwości.
Właściwa dieta w ciąży sprawi, że będziesz mieć dobry humor, a zły nastrój, przygnębienie i smutek odejdą w niepamięć. To wcale nie żart: pewne produkty spożywcze naprawdę poprawiają samopoczucie, bo zawierają naturalne antydepresanty. Zobacz, co warto jeść w ciąży, by uniknąć jesiennego obniżenia nastroju.
Już na pierwszej wizycie, lekarze zalecają ciężarnym przyjmowanie suplementów, by ciąża dobrze się rozwijała. Czy jest to konieczne? Czy ciąża bez suplementów jest możliwa? Jakich składników diety nie może zabraknąć w ciąży, aby dziecko prawidłowo się rozwijało?
Dr Sandra Cabot, znana lekarka specjalizująca się w leczeniu pacjentów z zaburzeniami przemiany materii, opracowała wiele przepisów na soki i koktajle wspomagające leczenie wielu schorzeń. Oto jedna z propozycji takiej mieszanki: sok dla kobiet w ciąży. Przepis zaczerpnięty z książki: "Świeże soki z warzyw i owoców mogą uratować życie!".
To, czym teraz się odżywiasz będzie miało także wpływ na rozwój twojego dziecka w przyszłości. Jak powinna wyglądać dieta w ciąży? Sprawdź, co jeść w ciąży, żeby dziecko było zdrowe.
Dieta w ciąży wpływa na prawidłowy rozwój dziecka, a także na kondycję fizyczną mamy. Dlatego w tym okresie ciężarna powinna dbać o dietę, by była ona racjonalna, bogata w witaminy i mikroelementy - szczególnie ważnym pierwiastkiem jest żelazo. Jeśli w diecie ciężarnej brakuje żelaza, może dojść do groźnej w skutkach niedokrwistości.
Wegetarianizm w ciąży jest możliwy. To, że jesteś na diecie wegetariańskiej i zaszłaś w ciążę nie oznacza, że musisz kategorycznie zmienić swoje nawyki żywieniowe. Oczywiście będziesz musiała nieco zmodyfikować swoją dietę, ale bez drastycznych zmian. Zobacz gdzie znaleźć potrzebne ci składniki.
Odpowiednia dieta w ciąży jest ważna, ale nie może to być rygorystyczny jadłospis, który stanie się źródłem stresu. Podpowiadamy jak odżywiać się w ostatnim - III trymestrze ciąży smacznie i zdrowo.
Menu w ciąży ma ogromny wpływ na twoją formę, samopoczucie (może łagodzić lub wzmagać dolegliwości), a także na twoje maleństwo. Dowiedz się, co powinno się znaleźć w twoim codziennym jadłospisie i jakie produkty powinnaś ograniczyć lub wyeliminować z diety w okresie ciąży.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza