Dot. dzieci i nowe technologie

2017-06-13 17:23

Nowe technologie zdominowały naszą rzeczywistość. Nasze pociechy, nawet te najmłodsze, wiedzą jak korzystać z komputera, tableta czy smartphona. Rolą rodzica jest czuwanie, by przebiegało to w bezpieczny sposób. Nowe technologie mogą być również źródłem inspiracji, a wykorzystane w kreatywny sposób wpłynąć na rozwój malucha. W tym kontekście warto wspomnieć o serialu „Dot.” Bohaterka bajki to rezolutna ośmiolatka, która jest wielką pasjonatką technologii. Animacja powstała w oparciu o książkę autorstwa Randi Zuckerberg – ekspertki w dziedzinie nowych technologii, która przez sześć lat pełniła funkcję dyrektora marketingu Facebooka (jest starszą siostrą założyciela portalu). Serial „Dot.” można oglądać na kanale POLSAT JimJam w dni powszednie o godz. 9:30, 13:20 i 16:40, a w weekendy od 10:00 do 11:05.

dot.

i

Autor: materiały prasowe

Spis treści

  1. Pięć zasad bezpieczeństwa, o których powinniście pamiętać
  2. 1.Dot korzysta z technologii w bezpieczny sposób

Pięć zasad bezpieczeństwa, o których powinniście pamiętać

1.Dot korzysta z technologii w bezpieczny sposób

Stawianie granic i wprowadzenie jasnych zasad w użytkowaniu nowych technologii przez dzieci to niełatwa sprawa. Z jednej strony każdy rodzic chciałby, by jego pociechy czuły się pewnie korzystając z tabletów, komputerów i smartfonów – w końcu technologie to nieodłączna, niezwykle istotna część życia współczesnego człowieka. Z drugiej strony dorośli pragną mieć pewność, że przeszukujące sieć dzieci są bezpieczne.

W wielu odcinkach widzimy Dot korzystającą ze wspólnego komputera, który umieszczony jest w kuchni – w zasięgu troskliwego wzroku jej mamy i taty. Dziewczynka loguje się na swoje Dot-konto, na którym ma dostęp tylko do treści dostosowanych do jej wieku (konta jej mamy i taty są dla niej zablokowane). Ponadto mama stworzyła dla bohaterki specjalną aplikację – Dotopedię – dzięki której dziewczynka ma dostęp do masy informacji, jednak nie ma możliwości założenia sobie konta w żadnym z portali społecznościowych.

dot 4

i

Autor: materiały prasowe
dot. 1

i

Autor: materiały prasowe
dot 2

i

Autor: materiały prasowe
dot 3

i

Autor: materiały prasowe