Czym właściwie jest morning disco? Takie poranne spotkania przy śniadaniu łączą muzykę na żywo, wspólne tańce oraz serwowanie aromatycznej kawy. Taki rodzaj imprezowania, to wynik nowego podejścia do utrzymywania relacji, ale i do poznawania nowych ludzi.
Imprezy odbywają się w ciągu tygodnia, a uczestnicy zamiast drinków wybierają kawę lub inne napoje bezalkoholowe, co sprzyja budowaniu bardziej świadomych relacji. Inne nazwy tego trendu to "morning rave" lub "coffee party". Takie innowacyjne podejście do życia towarzyskiego, bez ryzyka kaca czy konieczności szukania opiekunki do dzieci jest idealnym rozwiązaniem dla młodych rodziców.
Skąd moda na "morning disco"?
Jak podkreślają eksperci imprezy "morning disco" powstają jak grzyby po deszczu w wyniku zmęczenia młodego pokolenia aplikacjami randkowymi, przez co powraca moda na tzw. "meet cute", czyli spontaniczne spotkania. Dla rodziców to też sposób na poznanie innych ludzi będących w tej samej sytuacji życiowej. Coś jak poznawanie się na placu zabaw, tylko z pazurem i większym prawdopodobieństwem na spotkanie ludzi o tym samym sposobie bycia.
Ludzie chcą się bawić, ale bez konsekwencji zdrowotnych, dlatego szukają alternatyw, które naładują ich energią i pozwolą czuć się dobrze przez cały dzień. Co ważne, takie spotkania – bez alkoholu – sprzyjają budowaniu głębszych, bardziej świadomych relacji opartych na prawdziwym kontakcie
– mówi mgr Sylwia Jurek, psycholożka i seksuolożka.
Trend ma szansę utrzymać się na dłużej i to wcale nie jedynie u matek karmiących czy kobiet w ciąży. Ludzie coraz częściej szukają sposobów na świetną zabawę, które wpłyną negatywnie na ich zdrowie i samopoczucie. Według badań z 2024 roku, aż 40,3% młodych ludzi do 24. roku życia i 51% osób w wieku 25-34 lat ogranicza spożycie napojów wyskokowych. Wartość rynku produktów bezalkoholowych rośnie dynamicznie i prognozy wskazują na niemal podwojenie wartości do 2034 roku, osiągając 25,7 miliarda dolarów.

Gdzie wybrać się na morning disco?
W Polsce pierwsze wydarzenia tego typu powoli zyskują rozgłos. Stają się powszechnie dostępnie, jak chociażby w przypadku sieci Burger King, która jako pierwsza marka z segmentu QSR zorganizowała swoją wersję morning disco w Krakowie i Warszawie. Wydarzenie rozpoczęło się o 9 rano i obejmowało muzykę DJ-a oraz wspólne picie kawy, czego efektem był pozytywny odbiór mimo niekorzystnej pogody. Firma planuje kolejne takie eventy w różnych lokalizacjach, między innymi w Zgorzelcu i Lublinie, pod nazwą Saturday Morning Disco. Wydarzenia znajdziecie jeszzce w dwóch miastach:
- Zgorzelec, ul. Armii Krajowej 52b - 19 lipca,
- Lublin, ul. Krakowskie Przedmieście 20 -2 sierpnia.
Według Aleksandry Gajowczyk, Marketing Director Burger King, celem tych inicjatyw jest zapewnienie gościom pozytywnego startu dnia.
Chcemy, aby nasi klienci zaczynali dzień z uśmiechem i energią. Morning Disco łączy dobrą zabawę, muzykę i pyszne śniadanie, wpisując się w nasze hasło 'Have It Your Way'. Każdy uczestnik otrzymał darmową kawę, co świetnie uzupełniło ofertę śniadaniową Królewskie Śniadanie
– wyjaśniła.
Zobacz też naszą galerię z pomysłami na tort urodzinowy dla dziecka: