Polska kampania społeczna „Dwie Godziny dla Rodziny” podbija Europę!

2018-04-25 17:04

Już po raz siódmy, 15 maja br. w Międzynarodowy Dzień Rodziny, odbędzie się finał polskiej kampanii społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”. Akcja Fundacji Humanites angażuje pracodawców i pracowników wokół tematu relacji rodzinnych i równowagi w życiu. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe”. 

dwie godziny dla rodziny

i

Autor: _materialy_prasowe

Kampania, która na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń społecznych, przyciąga setki firm, w ubiegłym roku po raz pierwszy również tych z zagranicy, z Czech czy Niemiec. Zainteresowanie akcją zagranicznych przedsiębiorców potwierdza globalną potrzebę zmiany traktowania pracowników na rynku pracy.

– Dotychczasowy model przywództwa opartego na sile nie sprawdza się w gospodarce cyfrowej. Aktualnie największą motywacją dla ludzi na rynku pracy jest możliwość samorealizacji oraz poczucie sensu wykonywanych zadań. Troska pracodawców o sferę rodzinną i równowagę życiową pracowników ma bezpośredni wpływ na realizację celów ekonomicznych firmy. Stwarzając im warunki do rozwoju nie tylko zawodowego, ale także w sferze prywatnej, pracodawca zyskuje zaangażowanie zespołu ludzi, dla których praca jest wartością, nie przymusem. Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest symbolicznym wyrazem takiego podejścia do biznesu na co dzień – mówi Zofia Dzik, Prezes Zarządu Fundacji Humanites.

Zaangażowanie społeczne firm

W ostatnich latach firmy dostrzegły, jak istotny wpływ mają na otaczającą je rzeczywistość. W porozumieniu z organizacjami pozarządowymi, świat biznesu zaczął podejmować działania, których celem jest przede wszystkim podnoszenie jakości życia społeczeństwa, a nie tylko osiąganie wymiernych biznesowych korzyści.

W 2006 r. Nigel Roome przeprowadził badanie wśród 8 europejskich liderów CSR (odpowiedzialność społeczna biznesu). Przebadani menedżerowie jednomyślnie stwierdzili, że dzięki zaangażowaniu i poprawie relacji z interesariuszami zewnętrznymi w ich firmach wykreowane zostały nowe modele biznesowe oparte o pomysły z zewnątrz firmy.

Dobry przykład z Polski idzie w świat

Polska kampania społeczna „Dwie Godziny dla Rodziny” w ciągu ostatnich 7 lat przyciągnęła już ponad 600 organizacji zarówno korporacji, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Do kampanii przyłączają się firmy, szkoły, samorządy i organizacje pozarządowe. W tym roku swoje uczestnictwo w akcji potwierdzili już m.in.: Microsoft, Storck, Tauron, Bank BPH, Bosch, Mostostal, ENEL-MED.

Zeszłoroczna kampania po raz pierwszy przekroczyła granice i trafiła do pracodawców w Niemczech i Czechach. Zainteresowanie akcją zagranicznych przedsiębiorców potwierdza globalną potrzebę zmiany postrzegania pracowników na rynku pracy.

Pracodawcy uświadamiają sobie, że zatrudniają ludzi, a nie pracowników. Prowadzone na świecie badania wskazują, że w zrównoważonym środowisku pracy, gdzie ludzie mają czas dla siebie, swojej rodziny i pasji następuje wzrost produktywności. Wiele firm tworzy strategiczne programy well-being, które skupiają się na rozwoju osobistym szczególnie ważnym dla pokolenia Y.

Postaw na jakość relacji z najbliższymi

Większość z nas najchętniej swój wolny czas spędza z rodziną i przyjaciółmi. Warto jednak zastanowić się nad jakością czasu spędzonego z najbliższymi. Badania przeprowadzone przez Katedrę Pedagogiki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i Mazowieckie Centrum Profilaktyki Uzależnień na uczniach ze Śląska i Mazowsza pokazują, że coraz mniej rodziców ma czas dla swoich dzieci. Wyniki są alarmujące.

Niemal 70% dzieci w wieku szkolnym nie jest przytulana przez rodziców. Połowa nie je z nimi niedzielnych obiadów, a prawie co trzecie dziecko nie spędza z rodzicami wieczorów, bo ci zbyt późno wracają z pracy. Pełne napięcia życie w biegu, chęć pogodzenia wszystkiego nie sprzyja budowaniu relacji nawet jeśli wolny czas się pojawi. Częściej bowiem siedzimy przed ekranem w wirtualnym świecie niż wspólnie spędzamy wartościowy czas.

Fundacja Humanites promuje wspólne spędzanie czasu, w taki sposób aby stwarzać okazje do odkrywania siebie na nowo. W tym roku stworzyła i wydała Pokoleniową Grę Rodzinną ASK ME, którą proponujemy firmom. Organizacje mogą zamówić grę dla swoich pracowników. Gra jest pomyślana w taki sposób, aby angażowała wszystkich członków rodziny zarówno tych najmniejszych, jak i najstarszych. Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi. Dlatego, co roku Fundacja podpowiada, w jaki sposób można spędzić „Dwie Godziny dla Rodziny”. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe”.

– Gry planszowe to coraz bardziej popularna forma spędzania wolnego czasu zarówno w gronie znajomych jak i z rodziną. Zamiast tradycyjnego zasiadania przed telewizorem, czy komputerem warto oderwać się od ekranu i spróbować czegoś nowego. Zwłaszcza, jeśli niesie to ze sobą walory edukacyjne, ćwiczy logiczne myślenie, zdolności kojarzenia, czy interpersonalne. W przeciwieństwie do gier komputerowych, spotykając się przy jednym stole mamy bezpośredni, rzeczywisty kontakt z innymi ludźmi – mówi Amanda Szeligowska, koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”.

Więcej informacji o akcji:
https://2godzinydlarodziny.pl/