GIS na swojej stronie internetowej regularnie publikuje ostrzeżenia publiczne - dotyczące żywności, ale i kosmetyków czy wyrobów do kontu z żywnością. Najnowszy dotyczy bezglutenowych batonów proteinowych. Ich producent i dystrybutor podczas wewnętrznej kontroli wykrył, że produkty określonych partii mogą zawierać gluten.

Których produktów dotyczy ostrzeżenie opublikowane przez GIS?
Jak czytamy na stronie GIS-u, instytucja została poinformowana o o wycofaniu prowadzonym przez firmę BioTechUSA Kft. w związku ze stwierdzeniem obecności glutenu (>20 mg/kg) w określonych partiach bezglutenowych batonów proteinowych marki BioTechUSA.
Wycofywane są produkty z następujących partii:
- Baton białkowy Protein Bar - 70 g Banan, nr partii: 1289079, 1281206,
- Baton białkowy Protein Bar - 70 g Czekolada podwójna, nr partii: 1287586,
- Baton białkowy Protein Bar - 70 g Wanilia-kokos, nr partii: 1290265,
- Baton białkowy Protein Bar - 70 g Słony karmel, nr partii: 1289078,
- Baton białkowy Protein Bar - 70 g Pistacja, nr partii: 1284729,
- Baton białkowy Protein Dessert Bar - 50 g Black Biscuit, nr partii: 1287589,
- Baton białkowy Protein Dessert Bar - 50 g Crunchy Caramel, nr partii: 1287588,
- Baton białkowy Protein Dessert Bar - 50 g Triple Chocolate, nr partii: 1286616,
- Baton białkowy Protein Dessert Bar - 50 g Coconut Dream, nr partii: 1287583.
Chociaż nie zaszkodzą osobom, które nie mają żadnych problemów z glutenem, nie powinny ich spożywać osoby, które nie tolerują glutenu lub mają alergię na pszenicę - mogą u nich wywołać reakcję alergiczną.
Polecany artykuł:
Co zrobić, jeśli kupiłaś te bezglutenowe batony proteinowe?
Przede wszystkim jeśli kupiłaś je ze względu na to, że są bezglutenowe - bo ty lub któryś z domowników nie może jeść glutenu - zadbaj o to, aby nikt ich nie zjadł.
Producent/dystrybutor prosi o zwrócenie batonów do sklepu lub powiadomienie o żądaniu zwrotu pieniędzy.
Prosimy naszych uczulonych na gluten klientów, aby nie spożywali żadnych produktów o powyższych numerach partii, ale uprzejmie zwrócili je do dowolnego sklepu stacjonarnego BioTechUSA. Jeśli nie chcesz zwrócić produktu do jednego z naszych stacjonarnych sklepów, powiadom nas o żądaniu zwrotu pieniędzy, wypełniając formularz dostępny na stronie https://biotechusagroup.com/feedback
- napisano w komunikacie opublikowanym na stronie producenta/dystrybutora.
Jak wskazano, cena zakupu zostanie zwrócona po aktualnej cenie katalogowej ze strony BiotechUSA.