Ćwiczenia w ciąży

Fitness w ciąży to świetny pomysł na aktywność fizyczną! Skorzystaj z pięknych, słonecznych dni. Zamiast leniuchować w domu, poćwicz w miejskim parku czy pobliskim lesie. Wzmocnisz mięśnie, zadbasz o swoją kondycję i poczujesz się szczęśliwa! A pamiętaj, że szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.
Ćwiczenia dla ciężarnych pozowlą utrzymać zdrowy kręgosłup w ciąży. To niezwykle ważna kwestia, zwłaszcza, że prowadzimy siedzący tryb życia, który skutkuje przykurczami mięśni i ograniczeniem zakresu ruchów w stawach. Ćwiczenia na plecy nie wymagają wkładania wiele wysiłku. Dzięki kilku prostym ćwiczeniom na kręgosłup będziesz mogła długo cieszyć się świetną formą! Ćwiczenia rozciągające kręgosłup: stretching dla mam: zobacz, jak ćwiczyć!
Warto spędzić 9 miesięcy aktywnie, bo ćwiczenia w ciąży dają same korzyści: modelują sylwetkę, zapobiegają bólom kręgosłupa, ułatwiają poród. Przez cały okres wyczekiwania na pojawienie się dziecka możesz robić te same ćwiczenia w ciąży, trochę je modyfikując. Dzięki poniższym ćwiczeniom w ciąży szybciej wrócisz do formy po porodzie i odzyskasz dawną sylwetkę.
Aqua aerobik w ciąży to ten rodzaj sportu, który nawet przyszła mama, a zwłaszcza ona, powinna uprawiać. Dla kobiety, która uwielbiała spędzać czas aktywnie przed ciążą, stan błogosławiony jest nie lada wyzwaniem - z tylu zajęć musi zrezygnować! Zobaczcie, na czym polegają zajęcia aqua aerobik i jakie korzyści przynoszą ćwiczącym.
Nordic walking w ciąży może znacząco poprawić wydolność organizmu przyszłej mamy. Ten sport, który pokochały miliony ludzi na całym świecie, ma same zalety! Zobaczcie, dlaczego warto go uprawiać w ciąży.
Bieganie daje wiele korzyści, ale w ciąży jogging to sport zarezerwowany raczej dla doświadczonych biegaczek. Nawet one powinny jednak zmodyfikować swoje treningi. Przeczytaj, jak biegać, by nie zaszkodzić sobie i rozwijającemu się dziecku.
Pływanie w ciąży odciąża kręgosłup, łagodzi bóle w krzyżu, rozluźnia mięśnie, relaksuje i poprawia nastrój. Zwłaszcza w czasie upałów, pływanie na basenie wydaje się świetnym pomysłem. Jednak wiele kobiet w ciąży waha się, czy wybrać się na basen. Dowiedz się, czy pływaniew ciąży w basenie jest bezpieczne.
Jesteś w ciąży lub właśnie zostałaś mamą? Nic nie stoi na przeszkodzie byś zagościła w klubie fitness i zaczęła ćwiczyć! Oferta współczesnych klubów jest naprawdę ciekawa: ćwiczenia dla kobiet w ciąży, a także zajęcia z małymi dziećmi. Na pewno znajdziecie coś dla siebie. Dzięki ćwiczeniom łatwiej wrócisz do formy i poprawisz sobie samopoczucie!
Ruch ma zbawienny wpływ na kondycję przyszłej mamy, a pływanie w ciąży jest szczególnie korzystne i polecane. Na basen w ciąży można chodzić od początku ciąży do samego jej końca.
Ćwiczenia rozciągające warto robić już na kilka tygodni przed porodem.  Dzięki takiemu treningowi łatwiej urodzisz. Poród już wkrótce i warto się do niego przygotować, bo czeka cię przecież wzmożony wysiłek.
Poniżej proponujemy ćwiczenia na biust, które wzmacniają mięśnie klatki piersiowej i ramion kobiet w ciąży. Ćwiczenia na biust są niezbędne, by zachować piękny biust po ciąży i porodzie, bo mocne mięśnie to naturalny gorset podtrzymujący powiększające się w czasie ciąży piersi. Do ćwiczeń przygotuj matę, krzesło lub piłkę oraz ciężarki o wadze ok. 1 kg (mogą być butelki z wodą o pojemności 0,75 litra). Zanim zaczniesz trening, przez kilka minut rozgrzej się: maszeruj w miejscu, podnoś wysoko kolana, rób krążenia biodrami i ramionami.
Pływanie w ciąży odciąża zmęczony kręgosłup, a jednocześnie pozwala zwiększyć wytrzymałość mięśni bez nadmiernego wysiłku. Zapewnia też wspaniały trening dla układu naczyniowego. W wodzie czujesz się znacznie lżejsza, odprężona, a mięśnie pracują. Podczas pływania stawy są bezpieczne, mimo że w ciąży w wyniku działania hormonów rozluźniają się ich więzadła, by podczas porodu mogły się rozszerzyć kości miednicy.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jaki wpływ na zdrowie mamy i dziecka ma cesarskie cięcie oraz jakie jest ryzyko ciąży po 40. roku życia. Przeczytaj również, jak wybrać najlepsze krzesełko do karmienia i jak skompletować eko-wyprawkę

Kup dostęp od 2,50 zł
okładka 10/19