Jak ćwiczyć w ciąży? [GALERIA ZDJĘĆ]

2015-08-17 12:08

Warto spędzić 9 miesięcy aktywnie, bo ćwiczenia w ciąży dają same korzyści: modelują sylwetkę, zapobiegają bólom kręgosłupa, ułatwiają poród. Przez cały okres wyczekiwania na pojawienie się dziecka możesz robić te same ćwiczenia w ciąży, trochę je modyfikując. Dzięki poniższym ćwiczeniom w ciąży szybciej wrócisz do formy po porodzie i odzyskasz dawną sylwetkę.

Od kiedy i jak długo możesz wykonywać ćwiczenia w ciąży? To zależy, czy gimnastykowałaś się już wcześniej, czy też dopiero teraz pomyślałaś o treningu. Według najnowszych zaleceń kobiety, które regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę, mogą kontynuować dotychczasowe treningi. Powinny jednak mniej się forsować i rozszerzyć program o ćwiczenia przygotowujące do porodu.

Czytaj także: >> Ćwiczenia Kegla w ciąży: dlaczego warto ćwiczyć? >>

Tym z was, które wcześniej były mało aktywne, proponujemy zacząć w czwartym miesiącu od prostych ćwiczeń i stopniowo zwiększać ich stopień trudności. Uwaga: wszystkie przyszłe mamy przed rozpoczęciem ćwiczeń w ciąży muszą bezwzględnie uzyskać na nie zgodę lekarza prowadzącego ciążę.

A do kiedy ćwiczyć? To zależy od samopoczucia. Jeśli masz taką potrzebę i czujesz się dobrze – zarówno w trakcie ćwiczeń w ciąży, jak i po nich – możesz ćwiczyć aż do terminu porodu. 

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza