Taniec brzucha w ciąży: czy taniec brzucha jest bezpieczny w ciąży? [GALERIA ZDJĘĆ]

2015-09-02 15:48

Taniec brzucha w ciąży budzi sprzeczne skojarzenia. Już sam taniec wydaje się obciążającą formą aktywności i najczęściej przyszłe mamy eliminują ten rodzaj ruchu ze swojego planu dnia. Jak się okazuje, niepotrzebnie. Lekarze rekomendują, że taniec brzucha w ciąży jest jak najbardziej wskazany, ponieważ wzmacnia mięśnie. A to pomaga w przyszłości przy porodzie.

Taniec brzucha to wspaniała forma aktywności. Ćwicząc taniec, wzmacniasz mięśnie brzucha oraz miednicy, a także rozluźniasz kręgosłup. W efekcie nie tylko łatwiej urodzisz dziecko, ale również szybciej wrócisz do formy po porodzie!

Taniec brzucha w ciąży: czy można tańczyć w ciąży?

W ciąży wskazana jest wszelka aktywność fizyczna. Taniec brzucha jest doskonałą gimnastyką, ponieważ zwalcza najwięcej dolegliwości kobiet ciężarnych oraz najlepiej przygotowuje do porodu. Możesz wykonywać go również po urodzeniu dziecka (oczywiście, w odpowiednim czasie) co umożliwi ci szybszy powrót do kondycji i sylwetki sprzed ciąży.

Czytaj:Nordic walking w ciąży: 5 powodów, dla których warto maszerować z kijkami

Taniec brzucha w ciąży: jak wpływa na dziecko?

Podczas tańca wyzwalasz pozytywne emocje, rozluźniasz się i uspokajasz, co oczywiście wpływa dobrze na dziecko. Ale poza tym dajesz maleństwu dużo bodźców, które wpływają na jego rozwój - szczególnie rozwój układów wewnętrznych. W trakcie tańca brzucha w ciąży poprawia się również przepływ krwi przez łożysko, co dodatkowo dotlenia twoje dziecko. Taniec brzucha w ciąży ma wiele zalet – już lekkie kołysanie i unoszenie ciała na palcach sprawi mamie i maluszkowi dużo radości. Łagodny taniec ucisza go i usypia.

Czytaj: Jazda na rowerku stacjonarnym w ciąży: bezpieczna forma ruchu w ciąży

Taniec brzucha w ciąży: zwalcza dolegliwości ciążowe?

Taniec ten składa się z wielu łagodnych ruchów, które umożliwiają zwalczenie dolegliwości ciążowych lub sprawiają, żeby stały się mniej dokuczliwe. Delikatne ruchy bioder wpływają na lędźwiowy odcinek kręgosłupa, który najbardziej dokucza kobietom w ciąży. Szczególnej uwagi w ciąży wymaga kręgosłup, który w tym okresie jest bardzo obciążony. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa, zwłaszcza na odcinku krzyżowo-lędźwiowym, przyniesie wyraźną ulgę obolałym plecom.

Wiele przyszłych mam skarży się też na puchnięcie nadgarstków i skurcze łydek. I tu taniec brzucha w ciąży również pomaga – delikatne ćwiczenia ruchów dłoni poprawiają krążenie w rękach i zapobiegają opuchliźnie. Z kolei łagodne kroki z unoszeniem się na palcach łagodzą skurcze łydek.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jaki wpływ na zdrowie mamy i dziecka ma cesarskie cięcie oraz jakie jest ryzyko ciąży po 40. roku życia. Przeczytaj również, jak wybrać najlepsze krzesełko do karmienia i jak skompletować eko-wyprawkę

Kup dostęp od 2,50 zł
okładka 10/19
KOMENTARZE