Ćwiczenia w ciąży na krześle: zobacz, jak ćwiczyć [GALERIA ZDJĘĆ]

2015-08-17 14:37

Sprawne, wyćwiczone mięśnie i gibkie ciało nie tylko sprzyjają utrzymaniu prawidłowej postawy, ale zapewniają również łatwiejszy poród, a po ciąży – szybszy powrót do dawnej sylwetki. Dlatego zadbaj o to, by być w formie przez całe dziewięć miesięcy. Tym przyszłym mamom, którym trudno jest znaleźć czas na to, by poćwiczyć w klubie fitness pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, proponujemy samodzielny trening w domu. Do ćwiczeń potrzebne ci będzie jedynie krzesło i niewielka przestrzeń wokół niego. Zanim zaczniesz ćwiczyć, wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę. Ćwiczenia w ciąży: zobacz, jak ćwiczyć.

Ćwiczenia w ciąży na krześle pomogą ci zadbać o formę i przygotować się do porodu. Wzmocnią mięśnie kręgosłupa, już i tak mocno obciążonego przec ciążowy brzuszek oraz mięśnie dna miednicy. Pozwolą im się również rozciągnąć i przygotować do porodu. Pamiętajcie, że im mocniejsze mięśnie, tym lżejszy i szybszy poród oraz późniejszy powrót do formy!

Czytaj także: >> Jak ćwiczyć w ciąży? [POKAZ SLAJDÓW] >>

Ćwiczenia w ciąży na krześle: dlaczego na krześle?

Krzesło stanowi świetny punkt podparcia. Dzięki niemu będziesz mogła wzmocnić mięśnie nóg, ud i pośladków. Nie tylko łatwiej ci będzie wykonywać poszczególne ćwiczenia, ale również precyzyjniej.

Ćwiczenia w ciąży na krześle: jak je wykonywać?

Jeśli dopiero rozpoczynacie swoją przygodę z ćwiczeniami na krześle, warto skorzystać z fachowej porady. Może to być pomoc trenera personalnego, fizjoterapuety czy nawet pań ze szkoły rodzenia. Ważne, abyś zobaczyła, jak poprawnie wykonywać dane ćwiczenia, później będziesz mogła już ćwiczyć w domu samodzielnie. Możesz również posiłkować się filmami, znajdującymi się na YouTubie, ale wybieraj te lepszej jakości, w których wypowiadają się specjaliści.

Czytaj także: >> Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? Przeczytaj wszystko mięśniach Kegla >>

Ćwiczenia w ciąży na krześle: kiedy warto ćwiczyć?

Tak naprawdę na krześle możesz ćwiczyć przez całą ciążę. To nie są ćwiczenia dynamiczne, więc jeśli ciąża będzie rozwijać się prawidłowo i nie będzie żadnych przeciwskazań, będziesz mogła je wykonywać aż do ostatniego miesiąca. Dzięki powolnym i dokładnym ruchom wzmocnisz mięśnie brzucha, ud, pośladków, przez co później będzie ci łatwiej wrócić do formy.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza