Żywienie dziecka

Słodycze dla dzieci są ulubionym smakołykiem. A nawet jeśli ich nie kochają, to i tak są karmione przez mamy słodkimi kaszkami instant i pojone dosładzanymi sokami. Tymczasem nadmiar cukru w diecie dziecka jest szkodliwy, powoduje otyłość i inne, poważne choroby. Czy wiecie, że 80 proc. dzieci je za dużo cukru?
Nie wszystkie dzieci chcą jeść obiady na szkolnych stołówkach, a w sklepikach kupią same słodycze. Co zatem zapakować do śniadaniówki na zdrowe drugie śnaidanie do szkoły?
Zdrowe żywienie dziecka to jedno, ale jak pogodzić to z wszechobecnymi batonikami, chipsami i fast foodami, bez których najmłodsi nie wyobrażają sobie zazwyczaj życia? Przecież nie należą one do zdrowych produktów, nie zawierają witamin tylko puste kalorie. Czy twoje dziecko lubi podjadać między posiłkami? Jeśli nie potrafisz go od tego odzwyczaić, dawaj mu wyłącznie zdrowe przekąski.
Otyłość dziecka to dla rodziców często trudny problem - dieta, odchudzanie, ograniczanie słodyczy, zmiana nawyków żywieniowych. Co ciekawe, jeszcze trudniejsze może być dla nich samo dostrzeżenie, że ich dziecko jest otyłe. Jak rozmawiać z rodzicami, jeśli nie widzą otyłości swojego dziecka?
Zanim wybierzemy się do lasu, warto przypomnieć sobie jak zbierać grzyby i zastanowić się czy grzyby są w ogóle konieczne w diecie dziecka. Niektórzy dietetycy twierdzą, że grzyby jedynie dodają potrawom smaku i aromatu, inni przypisują im walory zdrowotne. Jak jest naprawdę? Czy dzieci mogą jeść grzyby?
Woda jest niezmiernie istotna dla funkcjonowania organizmu dziecka. Jednak nie jest łatwo przekonać kilkulatka do picia wody, który już wie, że istnieje coś takiego jak sok, woda smakowa czy napoje gazowane. Dzieciom nie odpowiada smak wody i rodzic musi się naprawdę wysilić, aby nakłonić kilkulatka do przełknięcia chociaż kilku łyków. Jak zachęcić dziecko do picia wody?
Piwo bezalkoholowe dla dziecka - czy to dobry pomysł? Czy w świetle prawa w ogóle można pozwolić osobie niepełnoletniej na picie piwa, nawet bezalkoholowego?
Aby śniadanie dla dzieci spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania dla dzieci.
W co zapakować dziecku jedzenie do szkoły, aby po kilku godzinach wciąż wyglądało apetycznie i nie wypadało z pojemników? W co włożyć przekąski na dłuższy spacer lub wycieczkę? W sklepach znajdziesz mnóstwo ładnych i praktycznych pojemników na jedzenie.
Woda smakowa dla dzieci reklamowana jest jako zdrowy napój dla najmłodszych. Woda smakowa to jednak nie to samo co woda z dodatkiem soku - zobacz, co zawiera gotowa woda smakowa i jakie napoje kupować dziecku.
Witaminy to jedne z najważniejszych składników diety. Najczęściej kojarzymy je ze wzmacnianiem odporności, ale przecież biorą udział w większości procesów zachodzących w organizmie - odpowiadają za pracę mózgu, układu nerwowego i krwionośnego, wzmacniają też wzrok, pracę płuc, serca i układu hormonalnego. To dzięki nim dziecko ma mocne kości, zdrowe zęby i silne mięśnie.

Materiał sponsorowany

Czosnek ma tak cenne właściwości zdrowotne, że warto po niego sięgać jak najczęściej. To jedna z najstarszych leczniczych i przyprawowych roślin – wywodząca się z Azji, ale doskonale znana na wszystkich kontynentach. Jakie właściwości zdrowotne ma czosnek i kiedy warto go jeść?

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza