Żywienie dziecka

Ryby to bardzo cenny składnik diety dziecka, dlatego powinny się one obowiązkowo znaleźć w jadłospisie dziecka. Jeszcze kilka lat temu uznawane były za silny alergen. Dziś wiemy, że korzyści z podawania ryb są dużo większe niż ryzyko uczulenia. Kiedy należy wprowadzić do diety dziecka ryby?
Czy zielona herbata to dobry napój dla dziecka? To pytanie spędza sen z powiek niejednej mamie, bywa też pretekstem do dłuższych rozmów w gabinetach pediatrycznych. A jeśli może – to w jaki sposób ją parzyć i podawać maluchowi, by mu nie zaszkodzić? Jeśli chcesz dawać dziecku zieloną herbatę, musisz to wiedzieć.
W diecie dziecka nie może zabraknąć wapnia, który jest podstawowym składnikiem zębów i kości. Wiadomo, że jednym ze źródeł wapnia jest mleko, ale co zrobić, gdy dziecko jest na nie uczulone lub go nie lubi? Dowiedz się, jakie są inne źródła wapnia.
Soki w diecie dziecka zajmują ważne miejsce. Zawierają wiele witamin i minerałów, które są cennym uzupełnieniem diety maluszka. Ważne tylko, aby były to zdrowe, domowe soki, bez dodatku cukru. Takie są soki wyciskane własnoręcznie z warzyw i owoców.
Aby śniadanie dla dziecka spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania
Przepisy z twarogiem sprawdzą się w każdej rodzinie - twaróg dostarcza organizmowi ogromne ilości białka. Jeśli chcesz wzbogacić swoją dietę o wyroby niskokaloryczne, zapraszamy do sprawdzenia naszych propozycji przepisów!
Jak zachęcić dziecko do picia wody - najzdrowszego napoju? Prawidłowe nawodnienie jest kluczem do odpowiedniego rozwoju. Już półroczne dziecko powinno pić 4 szklanki wody dziennie. Wraz z rozwojem ilość wypijanej wody powinna się zwiększać, aż do 10 szklanek dziennie. Jak jednak zachęcić dziecko, żeby sięgał po wodę, a nie po soczki? Zobaczcie!
Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia, które dziecko powinno zjeść jeszcze przed wyjściem z domu. Energetyczny posiłek o poranku daje dziecku siłę do sprostania codziennym obowiązkom, czy to w domu, żłobku, przedszkolu czy szkole. Aby nauczyć dziecko samodzielności, warto zaangażować je w przygotowanie śniadania, dlatego koniecznie poznaj 5 szybkich posiłków, które maluchy z łatwością wykonają samodzielnie.
Zaburzenia odżywiania pojawiają się nie tylko u nastolatków i dorosłych, ale i nawet u najmłodszych pacjentów – co więcej, u tych ostatnich problemy te spotykane są coraz częściej. Zaburzenia odżywiania u niemowląt i małych dzieci polegać mogą m.in. na wyjątkowej niechęci do jedzenia wszystkich pokarmów lub na tym, że dziecko odmawia przyjmowania jedzenia o jakiejś konkretnej strukturze. Rozpoznawanie i leczenie tych problemów jest bardzo ważne – zbagatelizowane mogą one bowiem być przyczyną niedoboru masy ciała czy zaburzeń wzrastania u dziecka.
Prawidłowa dieta oraz zdrowy styl życia dziecka ma ogromne znaczenie. To, czy dziecko w przyszłości będzie smakoszem zdrowego jedzenia, czy też amatorem fast foodów, zależy w dużym stopniu od ciebie. Od tego, jakie nawyki żywieniowe i zachowania mu wpoisz.
Organizm człowieka prawidłowo funkcjonuje, kiedy zachowany jest odpowiedni poziom elektrolitów. Są to jony soli znajdujące się we krwi, osoczu i innych płynach ciała. Najważniejsze z nich to sód, potas, wapń i magnez. Ich niedobór może doprowadzić do zaburzeń pracy serca oraz układu nerwowego i mięśniowego. Dlatego w przypadku utraty elektrolitów, musimy je szybko uzupełnić.

Materiał sponsorowany

Mleko to podstawa zdrowej diety dziecka. Przez pierwsze pół roku życia maluch powinien pić wyłącznie mleko mamy. Potem w jego menu będą się pojawiać inne produkty. Ile mleka powinno zostać w diecie dziecka i które będzie najlepsze?

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych – czytaj już za 3 zł!

Sprawdź
Dziecko zakupy i my