Fit ball – piłka w grze!

2008-05-30 13:13

Możesz się na niej turlać, siedzieć, podskakiwać. Przekonaj się, jak wielką frajdę może dać fit ball. Ćwicząc z piłką, poprawisz sylwetkę, zyskasz kondycję i stracisz kilka lat.

Fit ball łączy fitness oraz piłkę. W klubach trening na piłkach cieszy się wielkim zainteresowaniem właśnie przez swój zabawowy charakter. Poprawia humor, wzmacniając i modelując całe ciało.

Fit ball: co to jest?

Fit ball to ćwiczenia z użyciem różnej wielkości piłek. Trening zaczyna rozgrzewka (10 min) składająca się z prostych ćwiczeń, które angażują główne grupy mięśniowe. Wszystkie one są opracowane przez instruktora pod kątem indywidualnych potrzeb ćwiczących. Zaczynają się od wzmacniania dużych grup mięśniowych nóg, następnie mięśni pośladków, rąk, klatki piersiowej i brzucha, a na końcu jest relaksacja, czyli rozciąganie mięśni. Fit ball może też kończyć się masażem – wówczas ćwiczący dobierają się w pary i masują się nawzajem przez 5 minut.

Fit ball: dla kogo?

To forma ruchu dla każdego. Zwłaszcza dla tych, którzy nie mogą brać udziału w klasycznych zajęciach wzmacniających, bo mają problemy z kręgosłupem – na piłkach zrobią dokładnie te same ćwiczenia, rozprawiając się przy okazji z bólem. Dla rekonwalescentów trener, w porozumieniu z rehabilitantem, może opracować program, który ułatwi im szybki powrót do formy. Zresztą instruktor każdy trening dostosowuje do wieku i kondycji grupy: starszym lub początkującym przygotowuje zestaw lżejszy, nastawiony na oddychanie, rozciąganie i relaksację, młodym lub zaawansowanym – bardziej wyczerpujący. Piłki wykorzystuje się często w rehabilitacji dzieci z porażeniem mózgowym. Jest to też forma wskazana dla kobiet w ciąży i po porodzie. Treningi polecane są fanom nart i windsurfingu – sportów wymagających balansowania ciałem.

Fit ball: co dają ćwiczenia?

Fit ball uaktywnia wszystkie partie ciała. Balansując na piłce, poprawisz równowagę, koordynację ruchową, przy okazji pozbędziesz się problemów z błędnikiem. Próbując zapanować nad toczącą się piłką, mimowolnie napinasz mięśnie głębokie. Siedząc, utrzymujesz prawidłową postawę ciała. Już po kilku zajęciach poruszać się będziesz z gracją i wdziękiem. Chodząc wyprostowana, zadbasz o kręgosłup. Dzięki piłce można zrobić wszystko – od zrzucenia wagi i wzmocnienia mięśni, aż po ich rozciągnięcie i relaksację. Systematyczny trening sprawi, że pozbędziesz się brzuszka i ujędrnisz całe ciało. Na zajęciach naprawdę można się zmęczyć, a wysiłek najlepiej pomaga uwolnić się od stresu i ukoić nerwy. Poczujesz się po nich młodsza!

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza