Dieta karmiącej mamy: jadłospis na 5 dni

2011-06-07 16:19

Dieta karmiącej powinna być przede wszystkim zrównoważona i dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jadłospis karmiącej powinien składać się z 5 posiłków dziennie, najlepiej gdybyś je jadła po nakarmieniu dziecka. Gdy po nocnym karmieniu odczuwasz głód, możesz zjeść porcję zupy z obiadu. Kolejność dań obiadowych jest w jadłospisie zmieniona specjalnie – zupa przed typowym drugim daniem sprawia, że zjesz więcej niskokalorycznej zupy, a mniej bardzo potrzebnej podczas laktacji porcji białka i złożonych węglowodanów.

Dieta karmiącej mamy: tygodniowy jadłospis
Autor: photos.com

Spis treści

  1. Dieta karmiącej mamy - dzień 1
  2. Dieta karmiącej mamy - dzień 2
  3. Dieta karmiącej mamy - dzień 3
  4. Dieta karmiącej mamy - dzień 4
  5. Dieta karmiącej mamy - dzień 5
  6. Śniadanie:

Dieta karmiącej mamy - dzień 1

Śniadanie:Płatki owsiane (7 łyżek) z bananem i jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), mielone siemię lniane (łyżka)Herbata z kopru włoskiegoDrugie śniadanie:Bułka Grahamka z masłem, sałatą, drobiową szynką i ogórkiem Kawa zbożowa lub z cykoriiPrzekąska:Owoc np. pieczone jabłko Garść orzechów włoskichSzklanka wody mineralnej 

>> Miejsca warte odwiedzenia z dzieckiem! Restauracja, kawiarnia, a może klub fitness? Poznaj miejsca, które polecają inne mamy na wyjścia z dziećmi.

Obiad:Zupa np. kapuśniak lub jarzynowaPorcja chudego mięsa np pierś z indyka, upieczona lub ugotowana na parze, Surówka z marchwi i jabłkaKasza gryczana z łyżeczką oleju lnianegoPodwieczorek:Kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem, sałata, 2 jajka na twardo, natka pietruszkiSzklanka kefiru

Kolacja:Kromka razowego pieczywa z masłem, sałata, tłusty twaróg, rzodkiewkiSok pomidorowy

>>Co pić w czasie karmienia piersią, żeby schudnąć i nie zaszkodzić dziecku?>>

Dieta karmiącej mamy - dzień 2

Śniadanie:2 kromki chleba na zakwasie z masłem, sałatą, 2 jajka na twardoHerbata z pokrzywyDrugie śniadanie:Koktajl – zmiksowane płatki owsiane (5 łyżek), zarodki pszenicy (1 łyżka), jogurt naturalnyMorele (2-3 sztuki)Przekąska:Owoc np gruszkaGarść pestek dyniSzklanka wody mineralnej

ObiadZupa:Pomidorowa z ryżem z łyżką śmietany i natką pietruszkiPorcja ryby ugotowanej na parze np. łosoś, skropiony cytrynąFasolka szparagowa polana łyżką roztopionego masła

Podwieczorek:Mieszanka warzywa na patelnięSzklanka wody mineralnejKolacja:Kromka pieczywaMozarella z pomidorem polana olejem lnianym

Dieta karmiącej mamy - dzień 3

Śniadanie:Omlet ze szczypiorkiemSok pomidorowyDrugie śniadanie:Koktajl – zmiksowane:Płatki owsiane (5 łyżek), zarodki pszenicy (1 łyżka)Jogurt naturalnyMaliny lub truskawki, łyżka makuPrzekąska:Owoc np brzoskwiniaGarść migdałówSzklanka wody mineralnej

>>Dieta po porodzie: witaminy dla karmiącej mamy>>

Obiad:Gulasz z warzyw np. cukinia uduszona w sosie pomidorowymKasza gryczanaZupa z czerwonej soczewicy (w rosole lub bulionie gotujemy do miękkości szklankę czerwonej soczewicy)Podwieczorek:Kanapka z kremowym serkiem, koperkiem i ogórkiemSzklanka wody mineralnej

Kolacja:Tost z pełnoziarnistego pieczywa, z serem i pomidoremSok z buraka

Dieta karmiącej mamy - dzień 4

Śniadanie: Płatki owsiane (7 łyżek) z malinami i jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), mielone siemię lniane (łyżka) Herbata z kopru włoskiego Drugie śniadanie: Bułka Grahamki z masłem, sałatą, twarogiem i ogórkiem Kawa zbożowa lub z cykorii Przekąska: 5 suszonych śliwek Garść orzechów włoskichSzklanka wody mineralnej

Obiad:Pulpety z cielęciny gotowane w sosie pomidorowym, natka pietruszkiKasza pęczakZupa – barszcz czerwony bez dodatkówPodwieczorek:Słupki surowej marchwi, dip na bazie kremowego serka z odrobiną przyprawy currySzklanka wody mineralnej

Kolacja:Kanapka z masłem, sałatą i pastą jajeczną Sok wielowarzywny

Dieta karmiącej mamy - dzień 5

Śniadanie:

2 tosty z pieczywa pełnoziarnistego, kremowy serek, rozgniecione widelcem malinyHerbata z rumiankuDrugie śniadanie:Twarożek z rzodkiewkamiKawa zbożowaPrzekąska:5 suszonych moreligarść orzechów laskowychSzklanka wody mineralnejObiad:2 jajka sadzone dobrze ścięteSzpinak podsmażanyZiemniak gotowany na parze wielkości pięściZupa jarzynowaPodwieczorek:Sałatka ze świeżych warzyw z dodatkiem 50 g wędliny drobiowej, garść grzanek z pełnoziarnistego pieczywa. Dressing na bazie oleju lnianego, cytryny i ziół.Szklanka wody mineralnejKolacja:Kanapka z pieczywa na zakwasie, z masłem, sałatą i pastą z rybySok pomidorowy

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza