Takiej lalki Barbie wcześniej nie było. Do sprzedaży trafi jeszcze w lipcu

2024-07-25 11:16

Barbie nikomu nie trzeba przedstawiać, lalki znają i ci, którzy się nimi nie bawią. To nie tylko stereotypowa Barbie, czyli ta w oryginalnej wersji. Lalki mają różne figury czy odcienie skóry, reprezentują także ludzi mierzącymi się z różnymi trudnościami. Coraz więcej dzieci może odnaleźć Barbie, która je przypomina.

Barbie, lalka produkowana przez firmę Mattel, jest już dorosłą kobietą - za kilka lat będzie miała okrągłe, 70 urodziny. Kiedyś krytykowana za promowanie niemożliwych do osiągnięcia wzorców, dziś jest zabawką, w której może odnaleźć się niejedno dziecko (i dorosły). Lalki reprezentują różne zawody, różne typy wyglądu, są też lalki z niepełnosprawnościami.

Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka, dzięki niej dzieci mogą wyrażać siebie i odnaleźć poczucie przynależności

- mówi Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls.

"Jak zrobić fajne urodziny dla dziecka w domu?" - Królowe Matki odc. 8

Niewidoma Barbie wśród Barbie Fashionistas

Kolejna grupa dzieci będzie miała swoją reprezentantkę wśród kultowych lalek. Niewidoma Barbie powstała przy wsparciu Amerykańskiej Fundacji na rzecz Niewidomych (American Foundation for the Blind, AFB). To nie tylko lalka, która ma pokazywać, że jesteśmy różni, nie wszyscy wyglądamy tak samo, mierzymy się z różnymi trudnościami. To lalka, którą "zobaczą" osoby niewidome, nic nie jest tu przypadkowe, poszczególne elementy były konsultowane i wcześniej testowane.

Ubranko lalki zapewnia satysfakcjonujące doświadczenia z zabawy, Barbie ma satynową bluzkę i spódniczkę z falbankami, a zapięcia na rzepy i elastyczna talia spódnicy ułatwiają przebieranie. Na opakowaniu napis "Barbie" jest w alfabecie Braille'a.

Dzięki współpracy z fundacją, lalka jest dokładnym przedstawieniem osoby niewidomej lub niedowidzącej. Ma biało-czerwoną laskę, okulary przeciwsłoneczne, zadbano również o odpowiedni kierunek spojrzenia - wzrok jest nieco uniesiony, spojrzenie jest skierowane na zewnątrz.

"Możliwość współpracowania z Barbie przy tworzeniu niewidomej lalki to był dla nas zaszczyt. Zwiększając reprezentację i świadomość na temat doświadczeń osób niewidomych i niedowidzących, realizujemy nasz wspólny cel, którym jest tworzenie świata inkluzywnego i dostępnego dla wszystkich, w którym każda osoba ma nieograniczone możliwości" - mówi Eric Bridges, CEO i Prezes AFB.

Niewidoma lalka Barbie pojawi się w sprzedaży pod koniec lipca. Będzie kosztowała 49 zł.

Barbie Fashionistas promują różnorodność

Niewidoma Barbie dołączy do innych lalek Barbie Fashionistas. To kolekcja, która promuje różnorodność i inkluzywność. Znajdziemy w niej ponad 170 lalek, które nie tylko mają różne odcienie skóry czy typy sylwetki, to również lalki z niepełnosprawnościami. Wśród lalek pojawiła się m.in. Barbie z zausznym aparatem słuchowym, protezą nogi, z zespołem Downa, a także Kena z bielactwem.

Zobacz lalki z kolekcji Barbie Fashionistas:

Pamiętasz piosenki Fasolek?
Pytanie 1 z 11
Od czego zaczyna się wielka przygoda? Niezbędne są: