Smaczna i zdrowa dieta w ciąży

2013-03-20 15:37
dieta w ciazy
Autor: _photos.com

Odpowiednia dieta w ciąży jest ważna, ale nie może to być rygorystyczny jadłospis, który stanie się źródłem stresu. Podpowiadamy jak odżywiać się w ostatnim - III trymestrze ciąży smacznie i zdrowo.

Pod koniec ciąży możesz być znudzona komponowaniem posiłków specjalnie z myślą o dziecku – wyjątkowo zdrowych, bez żadnych konserwantów. Proponujemy ci program żywieniowy dla mam w zaawansowanej ciąży: smaczny, urozmaicony i zdrowy.Zobacz naszą propozycję diety w ciąży.

Program diety w 3 trymestrze ciąży:

1. Zjedz śniadanie z dużą ilością nabiału. Takie, które zapewni ci z rana sporą porcję energii, ale też jak największą ilość białka – tak bardzo potrzebnego wam obojgu. Śniadanie to posiłek, którego kobieta w ciąży nie może pomijać, zwłaszcza gdy chodzi do pracy. Najlepiej, by zawierało wędlinę lub nabiał (białko) i pełnoziarniste pieczywo lub musli (węglowodany).
2. Do pracy weź dwie duże, zdrowe kanapki po ok. 400 kcal każda. Może to być bułka posmarowana serkiem, z pieczonym łososiem, zieloną papryką, ogórkiem kiszonym. W kanapce tej znajdziesz: porcję białka, złożonych węglowodanów, dobrych kwasów tłuszczowych, witamin z zielonych warzyw.
3. Na kolację koniecznie zjedz coś ciepłego. Może to być pożywna zupa – krem z brokułów, a do tego makaron z cukinią, drobiowym mięsem i oliwkami, polany oliwą. Jedz to, co lubisz, zachowując zasadę: 50 proc. białka i 50 proc. węglowodanów oraz witaminy (są np. w świeżych kiełkach).
4. Jeśli czujesz głód przed pójściem spać, zjedz lekki posiłek – jogurt albo sałatkę owocową. Tak, by nie obciążyć zbytnio układu pokarmowego.

miesięcznik "M jak mama"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza