Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Piwo bezalkoholowe dla dziecka - czy to dobry pomysł? Czy w świetle prawa w ogóle można pozwolić osobie niepełnoletniej na picie piwa, nawet bezalkoholowego?
Aby śniadanie dla dzieci spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania dla dzieci.
W co zapakować dziecku jedzenie do szkoły, aby po kilku godzinach wciąż wyglądało apetycznie i nie wypadało z pojemników? W co włożyć przekąski na dłuższy spacer lub wycieczkę? W sklepach znajdziesz mnóstwo ładnych i praktycznych pojemników na jedzenie.
Woda smakowa dla dzieci reklamowana jest jako zdrowy napój dla najmłodszych. Woda smakowa to jednak nie to samo co woda z dodatkiem soku - zobacz, co zawiera gotowa woda smakowa i jakie napoje kupować dziecku.
Witaminy to jedne z najważniejszych składników diety. Najczęściej kojarzymy je ze wzmacnianiem odporności, ale przecież biorą udział w większości procesów zachodzących w organizmie - odpowiadają za pracę mózgu, układu nerwowego i krwionośnego, wzmacniają też wzrok, pracę płuc, serca i układu hormonalnego. To dzięki nim dziecko ma mocne kości, zdrowe zęby i silne mięśnie.

Materiał sponsorowany

Czosnek ma tak cenne właściwości zdrowotne, że warto po niego sięgać jak najczęściej. To jedna z najstarszych leczniczych i przyprawowych roślin – wywodząca się z Azji, ale doskonale znana na wszystkich kontynentach. Jakie właściwości zdrowotne ma czosnek i kiedy warto go jeść?
Marzą ci się pyszne gofry z bitą śmietaną i owocami, których smak pamiętasz z dzieciństwa? Możesz je mieć teraz w domu, co więcej – możesz robić je na śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Mistrzowie kuchni przekonują bowiem, że gofry wcale nie muszą być słodkie. Zobacz, przepisy na najlepsze gofry i dowiedz się, jak jest tajemnica ich kruchości.

Materiał sponsorowany

Ile mleka powinno znaleźć się w diecie małego niemowlęcia, a ile w jadłospisie 7-, 8-miesięcznego dziecka, które ma już rozszerzaną dietę? Sprawdź ile i jakie mleko należy podawać dziecku, aby rosło zdrowo i prawidłowo się rozwijało.
Soki dla dzieci stanowią ważne uzupełnienie codziennej diety w witaminy. Warto jednak pamiętać, że nie powinno się traktować ich jako napój, ale jako przekąskę dla dziecka. Przeczytaj, jakie właściwości mają soki dla dziecka, jak się produkuje i jakie są rodzaje soków dla dzieci.
Mówi się, że tłuszcz jest niezdrowy, ale to nie do końca prawda. Odpowiednie tłuszcze, nie tylko nie szkodzi organizmowi, ale przeciwnie, jest niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Dotyczy to np. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Czym są NNKT i dlaczego warto włączyć je do diety całej rodziny?
Czy orzeszki ziemne mogą uratować życie? Tak! Specjalna pasta ze zmielonych orzeszków ziemnych jest bogata w składniki odżywcze i mikroelementy. Szybko przywraca siły i ratuje życie dzieci.

Materiał sponsorowany

Bakalie i orzechy to ważny element diety dziecka. Chociaż mówi się o nich, że są wysoko kaloryczne, co jest zresztą prawdą, to jednak zawierają wiele cennych składników odżywczych. Jakie bakalie i orzechy są dobre dla dzieci, od kiedy podawać je dziecku i dlaczego warto to robić?

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.