Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Mini marchewki to jedne z ulubionych warzyw dzieci. Są chrupiące, słodkie i kuszą maluchy swoim „uroczym wyglądem”. To takie małe warzywka, idealne dla małych ludzi . Czy jednak rzeczywiście są tak zdrowe, jak liczą na to rodzice? Po tym, jak ugotowałam je dla córki na obiad, a woda w garnku stała się ciemnozielona, postanowiłam to dokładnie sprawdzić.
Coraz częściej odchodzimy od klasycznego liczenia kalorii, na rzecz zmiany stylu życia na zdrowy. Rezygnujemy z używek, dbamy o higienę snu, wybieramy dobry dla nas model odżywiania. To samo jest możliwe w odniesieniu do dzieci. Zasada 9-5-2-1-0 w łatwy sposób pomoże dziecku utrzymać dobrą wagę - bez odchudzania.
Sięgając po słodycze, czy to dla dziecka, czy dla siebie, zawsze powinnyśmy czytać skład produktów. Może się bowiem okazać, że informacja "nie zawiera cukru" nie wystarczy. Słodycze mogą zawierać coś znacznie gorszego, co negatywnie wpływa na zdrowie.
Opieka nad dwójką dzieci w tym samym wieku nie należy do najłatwiejszych. Szczególnie gdy maluchy są w wieku niemowlęcym i przychodzi czas karmienia. Ta mama podzieliła się w mediach społecznościowych sposobem na karmienie bliźniąt, kiedy zostaje sama. Internauci nie byli zachwyceni. Uznali, że ta metoda jest bardzo niebezpieczna.
Bywa, że dziecko wybrzydza przy jedzeniu, marudzi, skubie kawałek, albo zupełnie nie chce spróbować. Wówczas odzywa się w rodzicach głos, który nakazuje wręcz, żebyśmy do tego jedzenia dziecko zmusili. Psycholog ostrzega, to jest przemoc, która szkodzi, a nie pomaga.
Układ odpornościowy szczególnie jesienią i zimą potrzebuje wsparcia. Kiedy przeziębienie goni przeziębienie, w przedszkolach chorują nie tylko dzieci ale i nauczyciele, a łatwo o przemoczenie i przewianie warto sięgnąć po wspomaganie odporności.
Agnieszka Włodarczyk ostatnio przyznała, że czasami lubi zjeść z rodziną w restauracji. Podzieliła się również z fanami tym, co najbardziej ją w czasie tych wyjść denerwuje. Internauci się z nią zgadzają, ale zwracają uwagę na jeszcze jeden problem.
Mama 8-letniej dziewczynki od zawsze zdrowo się odżywiała i trenowała fitness. Będąc w ciąży, nie zamierzała z niczego rezygnować. Co więcej, postanowiła, że jej dziecko, nigdy nie będzie jadło cukru. Tak też zrobiła. Jak dzisiaj wygląda mała Grace?
Niemowlęta i małe dzieci to szczególnie wrażliwa grupa konsumentów. Mają inne potrzeby żywieniowe niż osoby dorosłe. Ich organizmy wciąż się rozwijają, dlatego żywność dla nich powinna być bezpieczna. Bezpieczna, czyli jaka? Odpowiedź na to pytanie i aktualne rekomendacje ekspertów można znaleźć w najnowszym raporcie „Bezpieczeństwo żywności a potrzeby żywieniowe niemowląt i małych dzieci”. Przybliżamy kilka wskazówek z najnowszej publikacji.

Materiał sponsorowany

W ten sposób zwiększysz odporność dziecka

Materiał sponsorowany

Nastały upalne dni. Naturalnym sposobem orzeźwienia są dla nas lody, zresztą nie tylko dla nas – nasze dzieci też pragną korzystać z ich dobrodziejstwa. Według pediatrów nie ma przeciwwskazań do podawania naszym pociechom lodów, jeśli robimy to z rozwagą. Dowiedz się, dlaczego lody to dobra alternatywa dla słodyczy.
Woda jest niezmiernie istotna dla funkcjonowania organizmu dziecka. Jednak nie jest łatwo przekonać kilkulatka do picia wody, który już wie, że istnieje coś takiego jak sok, woda smakowa czy napoje gazowane. Dzieciom nie odpowiada smak wody i rodzic musi się naprawdę wysilić, aby nakłonić kilkulatka do przełknięcia chociaż kilku łyków. Jak zachęcić dziecko do picia wody?

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.