Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Twoje dziecko to niejadek? Nie martw się i w żadnym wypadku nie próbuj go karmić na siłę. Presja przy stole może mieć fatalne konsekwencje. Przeczytaj, dlaczego nie należy zmuszać dziecka do jedzenia.
Wiadomo, że zawarty w słodyczach cukier jest niewskazany dla dzieci. Ale słodycze zawierają też inne składniki niebezpieczne dla zdrowia maluchów. Co jeszcze kryje się w batonach, ciastkach oraz innych słodkościach i co może zaszkodzić dziecku?
Przekąski na Halloween dla dzieci obowiązkowo muszą pojawić się na "upiornym" przyjęciu. Straszne przystawki są dodatkowym elementem halloweenowej dekoracji. Jakie przekąski na Halloween przygotować dla dzieci? Które pomysły na straszne przekąski cieszą się największą popularnością i są łatwe w przygotowaniu?
Rozdawanie słodyczy na Halloween to jedna z tradycji tego święta. W Ameryce to jedno z najpoularniejszych świąt. Halloweenowym przebierankom zawsze towarzyszą słodkości, przeczytaj więc, jakie słodycze najlepiej przygotować!
Układ odpornościowy szczególnie jesienią i zimą potrzebuje wsparcia. Kiedy przeziębienie goni przeziębienie, w przedszkolach chorują nie tylko dzieci ale i nauczyciele, a łatwo o przemoczenie i przewianie warto sięgnąć po wspomaganie odporności.
Słodycze w diecie dzieci to gorący temat, który dzieli pokolenia i wokół którego narosło wiele mitów. Razem z Karoliną Łukasiewicz - dietetyczką, ekspertką programu edukacyjnego "1000 pierwszych dni dla zdrowia" Fundacji Nutricia rozmawiamy o aktualnych zaleceniach dietetycznych dotyczących cukru w diecie dzieci.
Słodycze z witaminami możemy kupić w sklepie, aptece, a nawet na stacji benzynowej. Dajesz maluchowi napełnione witaminami cukierki, lizaki albo żelki? Zobacz, jaki wplyw na zdrowie twojego dziecka mogą mieć słodycze z witaminami!
Słodycze dla dzieci są ulubionym smakołykiem. A nawet jeśli ich nie kochają, to i tak są karmione przez mamy słodkimi kaszkami instant i pojone dosładzanymi sokami. Tymczasem nadmiar cukru w diecie dziecka jest szkodliwy, powoduje otyłość i inne, poważne choroby. Czy wiecie, że 80 proc. dzieci je za dużo cukru?
Nie wszystkie dzieci chcą jeść obiady na szkolnych stołówkach, a w sklepikach kupią same słodycze. Co zatem zapakować do śniadaniówki na zdrowe drugie śnaidanie do szkoły?
Zdrowe żywienie dziecka to jedno, ale jak pogodzić to z wszechobecnymi batonikami, chipsami i fast foodami, bez których najmłodsi nie wyobrażają sobie zazwyczaj życia? Przecież nie należą one do zdrowych produktów, nie zawierają witamin tylko puste kalorie. Czy twoje dziecko lubi podjadać między posiłkami? Jeśli nie potrafisz go od tego odzwyczaić, dawaj mu wyłącznie zdrowe przekąski.
Otyłość dziecka to dla rodziców często trudny problem - dieta, odchudzanie, ograniczanie słodyczy, zmiana nawyków żywieniowych. Co ciekawe, jeszcze trudniejsze może być dla nich samo dostrzeżenie, że ich dziecko jest otyłe. Jak rozmawiać z rodzicami, jeśli nie widzą otyłości swojego dziecka?
Zanim wybierzemy się do lasu, warto przypomnieć sobie jak zbierać grzyby i zastanowić się czy grzyby są w ogóle konieczne w diecie dziecka. Niektórzy dietetycy twierdzą, że grzyby jedynie dodają potrawom smaku i aromatu, inni przypisują im walory zdrowotne. Jak jest naprawdę? Czy dzieci mogą jeść grzyby?

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.