Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Soki dla dzieci stanowią ważne uzupełnienie codziennej diety w witaminy. Warto jednak pamiętać, że nie powinno się traktować ich jako napój, ale jako przekąskę dla dziecka. Przeczytaj, jakie właściwości mają soki dla dziecka, jak się produkuje i jakie są rodzaje soków dla dzieci.
Mówi się, że tłuszcz jest niezdrowy, ale to nie do końca prawda. Odpowiednie tłuszcze, nie tylko nie szkodzi organizmowi, ale przeciwnie, jest niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Dotyczy to np. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Czym są NNKT i dlaczego warto włączyć je do diety całej rodziny?
Czy orzeszki ziemne mogą uratować życie? Tak! Specjalna pasta ze zmielonych orzeszków ziemnych jest bogata w składniki odżywcze i mikroelementy. Szybko przywraca siły i ratuje życie dzieci.

Materiał sponsorowany

Piwo bezalkoholowe dla dziecka - czy to dobry pomysł? Czy w świetle prawa w ogóle można pozwolić osobie niepełnoletniej na picie piwa, nawet bezalkoholowego?
Bakalie i orzechy to ważny element diety dziecka. Chociaż mówi się o nich, że są wysoko kaloryczne, co jest zresztą prawdą, to jednak zawierają wiele cennych składników odżywczych. Jakie bakalie i orzechy są dobre dla dzieci, od kiedy podawać je dziecku i dlaczego warto to robić?
Magnez nie bez powodu nazywany jest pierwiastkiem, bez którego nie ma życia. Obecny w ludzkim organizmie, odgrywa szereg ważnych ról. W czym jest magnez, czym grozi niedobór magnezu i jakie znaczenie ma on dla zdrowia i dobrego samopoczucia? 
Jagody to owoce, które mogą znaleźć się w diecie małego dziecka. Dodatkowo, ze względu na swoje właściwości antybakteryjne, są doskonałym lekarstwem np. na biegunkę. Lipiec to moment, kiedy w lesie i na straganach jest wiele jagód. pamiętaj jednak, że trzeba je dobrze umyć przed spożyciem.
Nie tylko wtedy, gdy z nieba leje się żar, powinnaś dbać o to, by twojego dziecka nie męczyło pragnienie. Pamiętaj jednak, że nie tylko ilość wypijanych napojów ma znaczenie, ale również jakość. A więc… co podawać dziecku do picia?

Materiał partnerski

Jeśli podajesz maluchowi mleko modyfikowane, pewnie masz sporo pytań: które jest najlepsze, jak je przygotować i czy w ogóle mieszanka to dobry pokarm dla dziecka? Sprawdź swoją wiedzę na temat.
Od paru lat mleko i produkty mleczne są w niełasce: podważa się sens ich jedzenia, coraz więcej osób dorosłych z nich rezygnuje. Czy to znaczy, że i dziecku nie trzeba podawać nabiału? Absolutnie nie – to byłby duży błąd!
Słodycze dla dzieci są ulubionym smakołykiem. A nawet jeśli ich nie kochają, to i tak są karmione przez mamy słodkimi kaszkami instant i pojone dosładzanymi sokami. Tymczasem nadmiar cukru w diecie dziecka jest szkodliwy, powoduje otyłość i inne, poważne choroby. Czy wiecie, że 80 proc. dzieci je za dużo cukru?
W czym jest gluten? Dieta bezglutenowa polega na wykluczeniu z jadłospisu dziecka białka roślinnego, znajdującego się w ziarnach pszenicy i jej odmian, a także żyta, owsa i jęczmienia. Dowiedz się, jakie produkty żywnościowe są dozwolone, a jakie są całkowicie zakazane.

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych!

Pobierz
Dziecko zakupy i my

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.