Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Aby śniadanie dla dziecka spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania
Przepisy z twarogiem sprawdzą się w każdej rodzinie - twaróg dostarcza organizmowi ogromne ilości białka. Jeśli chcesz wzbogacić swoją dietę o wyroby niskokaloryczne, zapraszamy do sprawdzenia naszych propozycji przepisów!
Jak zachęcić dziecko do picia wody - najzdrowszego napoju? Prawidłowe nawodnienie jest kluczem do odpowiedniego rozwoju. Już półroczne dziecko powinno pić 4 szklanki wody dziennie. Wraz z rozwojem ilość wypijanej wody powinna się zwiększać, aż do 10 szklanek dziennie. Jak jednak zachęcić dziecko, żeby sięgał po wodę, a nie po soczki? Zobaczcie!
Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia, które dziecko powinno zjeść jeszcze przed wyjściem z domu. Energetyczny posiłek o poranku daje dziecku siłę do sprostania codziennym obowiązkom, czy to w domu, żłobku, przedszkolu czy szkole. Aby nauczyć dziecko samodzielności, warto zaangażować je w przygotowanie śniadania, dlatego koniecznie poznaj 5 szybkich posiłków, które maluchy z łatwością wykonają samodzielnie.
Zaburzenia odżywiania pojawiają się nie tylko u nastolatków i dorosłych, ale i nawet u najmłodszych pacjentów – co więcej, u tych ostatnich problemy te spotykane są coraz częściej. Zaburzenia odżywiania u niemowląt i małych dzieci polegać mogą m.in. na wyjątkowej niechęci do jedzenia wszystkich pokarmów lub na tym, że dziecko odmawia przyjmowania jedzenia o jakiejś konkretnej strukturze. Rozpoznawanie i leczenie tych problemów jest bardzo ważne – zbagatelizowane mogą one bowiem być przyczyną niedoboru masy ciała czy zaburzeń wzrastania u dziecka.
Rodzinne posiłki powinny nie tylko wpisywać się w gusta kulinarne domowników, lecz także dostarczać cennych składników odżywczych. Tworząc zbilansowany jadłospis dla najbliższych, warto pamiętać o produktach zawierających zdrowe tłuszcze.
Magnez nie bez powodu nazywany jest pierwiastkiem, bez którego nie ma życia. Obecny w ludzkim organizmie, odgrywa szereg ważnych ról. W czym jest magnez, czym grozi niedobór magnezu i jakie znaczenie ma on dla zdrowia i dobrego samopoczucia. 
W czym jest gluten? Dieta bezglutenowa polega na wykluczeniu z jadłospisu dziecka białka roślinnego, znajdującego się w ziarnach pszenicy i jej odmian, a także żyta, owsa i jęczmienia. Dowiedz się, jakie produkty żywnościowe są dozwolone, a jakie są całkowicie zakazane.
Prawidłowa dieta oraz zdrowy styl życia dziecka ma ogromne znaczenie. To, czy dziecko w przyszłości będzie smakoszem zdrowego jedzenia, czy też amatorem fast foodów, zależy w dużym stopniu od ciebie. Od tego, jakie nawyki żywieniowe i zachowania mu wpoisz.
Organizm człowieka prawidłowo funkcjonuje, kiedy zachowany jest odpowiedni poziom elektrolitów. Są to jony soli znajdujące się we krwi, osoczu i innych płynach ciała. Najważniejsze z nich to sód, potas, wapń i magnez. Ich niedobór może doprowadzić do zaburzeń pracy serca oraz układu nerwowego i mięśniowego. Dlatego w przypadku utraty elektrolitów, musimy je szybko uzupełnić.

Materiał sponsorowany

Mleko to podstawa zdrowej diety dziecka. Przez pierwsze pół roku życia maluch powinien pić wyłącznie mleko mamy. Potem w jego menu będą się pojawiać inne produkty. Ile mleka powinno zostać w diecie dziecka i które będzie najlepsze?
Większość dzieci, których rodzice uważają za niejadki, wcale nimi nie jest. Niechęć do jedzenia może być bowiem jedynie wynikiem niewłaściwego podejścia rodziców do karmienia lub po prostu utrwaleniem złym nawyków. W wielu przypadkach wystarczy zastosować kilka sztuczek, by „rozbudzić” w dziecku prawdziwego smakosza. Sprawdź, co zadziała na twoje dziecko!

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, czy w ciąży można zaszczepić się przeciwko grypie oraz jakie pozycje porodowe przyspieszają przejście dziecka przez kanał rodny. Przeczytaj również o tym, co przysługuje studiującej mamie i kiedy dziecko jest gotowe do siadania

Kup dostęp od 2,50 zł
mjm 11/19

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.