Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Woda jest niezmiernie istotna dla funkcjonowania organizmu dziecka. Jednak nie jest łatwo przekonać kilkulatka do picia wody, który już wie, że istnieje coś takiego jak sok, woda smakowa czy napoje gazowane. Dzieciom nie odpowiada smak wody i rodzic musi się naprawdę wysilić, aby nakłonić kilkulatka do przełknięcia chociaż kilku łyków. Jak zachęcić dziecko do picia wody?
Mleko to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów. Jest bazą dla wielu produktów, które są niezbędnym elementem diety dzieci i młodzieży. Lepiej wypić szklankę mleka, czy zjeść dwa plasterki żółtego sera? Jak skutecznie uzupełnić dietę dzieci o wapń, którego brakuje aż 42% z nich?

Materiał sponsorowany

Ten sposób wymaga poświęceń, ale podobno działa cuda. Czy jednak jesteście gotowe by być aż tak "cool" dla zadowolenia swoich dzieci? My chyba jednak zrezygnujemy z próbowania, zwłaszcza, że do sposobu z TikToka mamy jedno, poważne zastrzeżenie...
Wybór akcesoriów do picia dla niemowląt nie jest łatwy. Sklepowe półki uginają się pod ciężarem wszelakich kubków, butelek i bidonów. Jednak według specjalistów tylko jeden z nich zasługuje na miano najlepszego.
Zasady dotyczące żywienia niemowląt zmieniają się średnio co 5 lat. Ostatnia taka zmiana miała miejsce w styczniu 2021. Do tego czasu obowiązywały zalecenia z 2014 roku. Ten artykuł jest szybką ściągawką dla rodziców, którzy po raz kolejny stoją przed zadaniem rozszerzenia diety swojemu dziecku. Pomoże on w szybki sposób zaktualizować wiedzę na temat żywienia najmłodszych.
Kiedy dziecko nie chce jeść, wspólne posiłki zamieniają się w walkę. Oprócz nerwów w trakcie jedzenia, dochodzi także lęk w międzyczasie. "Czy moje dziecko odpowiednio się rozwija?" - to dylemat rodziców wielu niejadków. Co robić, gdy dziecko nie chce jeść? Najpierw sprawdź, czy rzeczywiście macie problem. Potem, sprawdź teorię zintegrowanego modelu opieki prof. Silvermana, który według badań daje aż 90 % skuteczności.
Karagen jest częstym dodatkiem do produktów lubianych przez dzieci. Nie jest uznawany za szkodliwy, jednak ustalono dopuszczalne dzienne pobranie, które ma być bezpieczne dla zdrowia. Normy te są dość istotne, bo skutkami ubocznymi ich przekroczenia, według badań, mogą być zmiany zapalne jelit i alergie.
Podawanie dziecku słoiczków z żywnością dla niemowląt nie jest niczym złym, oczywiście, można przygotować domowy obiadek dla niemowlęcia, ale są sytuacje, kiedy kupno słoiczka z zupką czy deserkiem jest wygodniejsze i szybsze. Jak wybierać gotowe produkty dla dziecka?
Większość dzieci, których rodzice uważają za niejadki, wcale nimi nie jest. Niechęć do jedzenia może być bowiem jedynie wynikiem niewłaściwego podejścia rodziców do karmienia lub po prostu utrwaleniem złych nawyków. W wielu przypadkach wystarczy zastosować kilka sztuczek, by „rozbudzić” w dziecku prawdziwego smakosza. Sprawdź, co zadziała na twoje dziecko!
Ryby należą do najzdrowszych produktów spożywczych na świecie – wiemy to nie od dziś. Ale jak dokładnie wpływają na zdrowie nasze i naszych dzieci? Czy maluchy również powinny jeść jak najwięcej ryb? Badania pokazują, że tak i to regularnie, czyli przynajmniej 2 razy w tygodniu.
Składniki odżywcze, które dostarczasz dziecku wraz z pokarmem, są tak samo ważne dla jego rozwoju, jak zabawa, nauka, odpowiednia pielęgnacja czy troska o jego zdrowie. Szczególnie dotyczy to substancji wpływających za rozwój mózgu, który jest "komputerem" odpowiedzialnym za działanie całego organizmu człowieka.
Wierzysz, że metale w szczepionkach wywołują autyzm? Okazuje się, że o wiele więcej  tych szkodliwych substancji znajduje się w jedzeniu dla niemowląt. Do takich szokujących wniosków doprowadziły badania słoiczków i kaszek dla dzieci.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.