Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Soki w diecie dziecka zajmują ważne miejsce. Zawierają wiele witamin i minerałów, które są cennym uzupełnieniem diety maluszka. Ważne tylko, aby były to zdrowe, domowe soki, bez dodatku cukru. Takie są soki wyciskane własnoręcznie z warzyw i owoców.
Nie tylko wtedy, gdy z nieba leje się żar, powinnaś dbać o to, by twojego dziecka nie męczyło pragnienie. Pamiętaj jednak, że nie tylko ilość wypijanych napojów ma znaczenie, ale również jakość. A więc… co podawać dziecku do picia?
Aby śniadanie dla dziecka spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania
Przepisy z twarogiem sprawdzą się w każdej rodzinie - twaróg dostarcza organizmowi ogromne ilości białka. Jeśli chcesz wzbogacić swoją dietę o wyroby niskokaloryczne, zapraszamy do sprawdzenia naszych propozycji przepisów!
Jak zachęcić dziecko do picia wody - najzdrowszego napoju? Prawidłowe nawodnienie jest kluczem do odpowiedniego rozwoju. Już półroczne dziecko powinno pić 4 szklanki wody dziennie. Wraz z rozwojem ilość wypijanej wody powinna się zwiększać, aż do 10 szklanek dziennie. Jak jednak zachęcić dziecko, żeby sięgał po wodę, a nie po soczki? Zobaczcie!
Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia, które dziecko powinno zjeść jeszcze przed wyjściem z domu. Energetyczny posiłek o poranku daje dziecku siłę do sprostania codziennym obowiązkom, czy to w domu, żłobku, przedszkolu czy szkole. Aby nauczyć dziecko samodzielności, warto zaangażować je w przygotowanie śniadania, dlatego koniecznie poznaj 5 szybkich posiłków, które maluchy z łatwością wykonają samodzielnie.
Zaburzenia odżywiania pojawiają się nie tylko u nastolatków i dorosłych, ale i nawet u najmłodszych pacjentów – co więcej, u tych ostatnich problemy te spotykane są coraz częściej. Zaburzenia odżywiania u niemowląt i małych dzieci polegać mogą m.in. na wyjątkowej niechęci do jedzenia wszystkich pokarmów lub na tym, że dziecko odmawia przyjmowania jedzenia o jakiejś konkretnej strukturze. Rozpoznawanie i leczenie tych problemów jest bardzo ważne – zbagatelizowane mogą one bowiem być przyczyną niedoboru masy ciała czy zaburzeń wzrastania u dziecka.
Rodzinne posiłki powinny nie tylko wpisywać się w gusta kulinarne domowników, lecz także dostarczać cennych składników odżywczych. Tworząc zbilansowany jadłospis dla najbliższych, warto pamiętać o produktach zawierających zdrowe tłuszcze.
Magnez nie bez powodu nazywany jest pierwiastkiem, bez którego nie ma życia. Obecny w ludzkim organizmie, odgrywa szereg ważnych ról. W czym jest magnez, czym grozi niedobór magnezu i jakie znaczenie ma on dla zdrowia i dobrego samopoczucia. 
W czym jest gluten? Dieta bezglutenowa polega na wykluczeniu z jadłospisu dziecka białka roślinnego, znajdującego się w ziarnach pszenicy i jej odmian, a także żyta, owsa i jęczmienia. Dowiedz się, jakie produkty żywnościowe są dozwolone, a jakie są całkowicie zakazane.
Prawidłowa dieta oraz zdrowy styl życia dziecka ma ogromne znaczenie. To, czy dziecko w przyszłości będzie smakoszem zdrowego jedzenia, czy też amatorem fast foodów, zależy w dużym stopniu od ciebie. Od tego, jakie nawyki żywieniowe i zachowania mu wpoisz.
Organizm człowieka prawidłowo funkcjonuje, kiedy zachowany jest odpowiedni poziom elektrolitów. Są to jony soli znajdujące się we krwi, osoczu i innych płynach ciała. Najważniejsze z nich to sód, potas, wapń i magnez. Ich niedobór może doprowadzić do zaburzeń pracy serca oraz układu nerwowego i mięśniowego. Dlatego w przypadku utraty elektrolitów, musimy je szybko uzupełnić.

Materiał sponsorowany

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, dlaczego w ciąży boli kręgosłup i jak można sobie pomóc w takiej sytuacji. A także: jakie formalności trzeba załatwić po urodzeniu dziecka, kiedy warto kupić niemowlakowi szumiącą zabawkę i jak przystawiać malca do piersi.

Kup dostęp od 2,50 zł
mjm 12/19

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.