Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Bywa, że dziecko wybrzydza przy jedzeniu, marudzi, skubie kawałek, albo zupełnie nie chce spróbować. Wówczas odzywa się w rodzicach głos, który nakazuje wręcz, żebyśmy do tego jedzenia dziecko zmusili. Psycholog ostrzega, to jest przemoc, która szkodzi, a nie pomaga.
Układ odpornościowy szczególnie jesienią i zimą potrzebuje wsparcia. Kiedy przeziębienie goni przeziębienie, w przedszkolach chorują nie tylko dzieci ale i nauczyciele, a łatwo o przemoczenie i przewianie warto sięgnąć po wspomaganie odporności.
Agnieszka Włodarczyk ostatnio przyznała, że czasami lubi zjeść z rodziną w restauracji. Podzieliła się również z fanami tym, co najbardziej ją w czasie tych wyjść denerwuje. Internauci się z nią zgadzają, ale zwracają uwagę na jeszcze jeden problem.
Mama 8-letniej dziewczynki od zawsze zdrowo się odżywiała i trenowała fitness. Będąc w ciąży, nie zamierzała z niczego rezygnować. Co więcej, postanowiła, że jej dziecko, nigdy nie będzie jadło cukru. Tak też zrobiła. Jak dzisiaj wygląda mała Grace?
Niemowlęta i małe dzieci to szczególnie wrażliwa grupa konsumentów. Mają inne potrzeby żywieniowe niż osoby dorosłe. Ich organizmy wciąż się rozwijają, dlatego żywność dla nich powinna być bezpieczna. Bezpieczna, czyli jaka? Odpowiedź na to pytanie i aktualne rekomendacje ekspertów można znaleźć w najnowszym raporcie „Bezpieczeństwo żywności a potrzeby żywieniowe niemowląt i małych dzieci”. Przybliżamy kilka wskazówek z najnowszej publikacji.

Materiał sponsorowany

W ten sposób zwiększysz odporność dziecka

Materiał sponsorowany

Nastały upalne dni. Naturalnym sposobem orzeźwienia są dla nas lody, zresztą nie tylko dla nas – nasze dzieci też pragną korzystać z ich dobrodziejstwa. Według pediatrów nie ma przeciwwskazań do podawania naszym pociechom lodów, jeśli robimy to z rozwagą. Dowiedz się, dlaczego lody to dobra alternatywa dla słodyczy.
Woda jest niezmiernie istotna dla funkcjonowania organizmu dziecka. Jednak nie jest łatwo przekonać kilkulatka do picia wody, który już wie, że istnieje coś takiego jak sok, woda smakowa czy napoje gazowane. Dzieciom nie odpowiada smak wody i rodzic musi się naprawdę wysilić, aby nakłonić kilkulatka do przełknięcia chociaż kilku łyków. Jak zachęcić dziecko do picia wody?
Ten sposób wymaga poświęceń, ale podobno działa cuda. Czy jednak jesteście gotowe by być aż tak "cool" dla zadowolenia swoich dzieci? My chyba jednak zrezygnujemy z próbowania, zwłaszcza, że do sposobu z TikToka mamy jedno, poważne zastrzeżenie...
Wybór akcesoriów do picia dla niemowląt nie jest łatwy. Sklepowe półki uginają się pod ciężarem wszelakich kubków, butelek i bidonów. Jednak według specjalistów tylko jeden z nich zasługuje na miano najlepszego.
Zasady dotyczące żywienia niemowląt zmieniają się średnio co 5 lat. Ostatnia taka zmiana miała miejsce w styczniu 2021. Do tego czasu obowiązywały zalecenia z 2014 roku. Ten artykuł jest szybką ściągawką dla rodziców, którzy po raz kolejny stoją przed zadaniem rozszerzenia diety swojemu dziecku. Pomoże on w szybki sposób zaktualizować wiedzę na temat żywienia najmłodszych.
Kiedy dziecko nie chce jeść, wspólne posiłki zamieniają się w walkę. Oprócz nerwów w trakcie jedzenia, dochodzi także lęk w międzyczasie. "Czy moje dziecko odpowiednio się rozwija?" - to dylemat rodziców wielu niejadków. Co robić, gdy dziecko nie chce jeść? Najpierw sprawdź, czy rzeczywiście macie problem. Potem, sprawdź teorię zintegrowanego modelu opieki prof. Silvermana, który według badań daje aż 90 % skuteczności.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.