Żywienie dziecka

Intensywny rozwój fizyczny i umysłowy dziecka powinien być wspierany przez odpowiedni sposób odżywiania bogaty w składniki mineralne i witaminy. Dieta dziecka musi być urozmaicona i kolorowa. Już od najmłodszych lat należy wykształcić w dziecku zdrowe nawyki żywieniowe i wspierać jego rozwój ruchowy poprzez zapisanie go na zajęcia sportowe. Wiele korzyści młodemu organizmowi, którego kościec się jeszcze kształtuje, przyniesie pływanie.

Cukier jest niezbędny w diecie dzieci, jednak w ograniczonych ilościach. Nowe badania wykazały, że większość produktów oznaczonych jako żywność dla dzieci po 12. miesiącu życia przekracza dozwolone poziomy cukru, co skutkuje wieloma poważnymi chorobami. Gdzie ukryty jest cukier i jak go unikać?
Soki dla dzieci stanowią ważne uzupełnienie codziennej diety w witaminy. Warto jednak pamiętać, że nie powinno się traktować ich jako napój, ale jako przekąskę dla dziecka. Przeczytaj, jakie właściwości mają soki dla dziecka, jak się produkuje i jakie są rodzaje soków dla dzieci.
Kiedy dziecko nie chce jeść, wspólne posiłki zamieniają się w walkę. Co robić, gdy dziecko nie chce jeść? Zobacz teorie zintegrowanego modelu opieki prof. Silvermana, który według badań daje 90 % skuteczności. Zaburzenia odżywiania u dzieci leczone innymi metodami dają tylko 50 proc. szans na wyleczenie.
Warzywa powinny stanowić jeden z głównych elementów dziecięcej diety. Jednak niejeden maluch wręcz ucieka od stołu na sam widok "zieleniny" na talerzu. Jak przekonać pociechę do zdrowego jedzenia i po które warzywa najlepiej sięgać?

Materiał partnerski

Myślisz, że twoja rodzina zdrowo się odżywia? Sprawdź się w naszym teście i dowiedz się, czy umiesz kształtować zdrowe nawyki dietetyczne w swoim domu! Odpowiedz na pytania testowe, ale szczerze i bez naciągania. Przeczytaj rozwiązanie testu i wyciągnij wnioski.
Twoje dziecko to niejadek? Nie martw się i w żadnym wypadku nie próbuj go karmić na siłę. Presja przy stole może mieć fatalne konsekwencje. Przeczytaj, dlaczego nie należy zmuszać dziecka do jedzenia.
Wiadomo, że zawarty w słodyczach cukier jest niewskazany dla dzieci. Ale słodycze zawierają też inne składniki niebezpieczne dla zdrowia maluchów. Co jeszcze kryje się w batonach, ciastkach oraz innych słodkościach i co może zaszkodzić dziecku?
Przekąski na Halloween dla dzieci obowiązkowo muszą pojawić się na "upiornym" przyjęciu. Straszne przystawki są dodatkowym elementem halloweenowej dekoracji. Jakie przekąski na Halloween przygotować dla dzieci? Które pomysły na straszne przekąski cieszą się największą popularnością i są łatwe w przygotowaniu?
Rozdawanie słodyczy na Halloween to jedna z tradycji tego święta. W Ameryce to jedno z najpoularniejszych świąt. Halloweenowym przebierankom zawsze towarzyszą słodkości, przeczytaj więc, jakie słodycze najlepiej przygotować!
Układ odpornościowy szczególnie jesienią i zimą potrzebuje wsparcia. Kiedy przeziębienie goni przeziębienie, w przedszkolach chorują nie tylko dzieci ale i nauczyciele, a łatwo o przemoczenie i przewianie warto sięgnąć po wspomaganie odporności.
Słodycze w diecie dzieci to gorący temat, który dzieli pokolenia i wokół którego narosło wiele mitów. Razem z Karoliną Łukasiewicz - dietetyczką, ekspertką programu edukacyjnego "1000 pierwszych dni dla zdrowia" Fundacji Nutricia rozmawiamy o aktualnych zaleceniach dietetycznych dotyczących cukru w diecie dzieci.
Słodycze z witaminami możemy kupić w sklepie, aptece, a nawet na stacji benzynowej. Dajesz maluchowi napełnione witaminami cukierki, lizaki albo żelki? Zobacz, jaki wplyw na zdrowie twojego dziecka mogą mieć słodycze z witaminami!

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Zaleca się, aby dziecko jadło 4-5 posiłków w ciągu dnia. Komponując je, należy sięgać do wszystkich grup produktów i pamiętać o tym, że organizm dziecka potrzebuje do prawidłowego rozwoju tłuszczów oraz węglowodanów prostych. Bardzo ważne jest, aby dziecko dostało codziennie pełnowartościowe i bogate w białko śniadanie. W stałym menu przedszkolaka powinny znaleźć się więc zupy i przetwory mleczne oraz jajka. Jeśli w diecie dziecka jest jasne pieczywo, powinno być ono podawane na zmianę z produktami z pełnego ziarna, ponieważ nie należy przeciążać układu trawiennego. Poleca się dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Obiad dla dzieci powinien składać się z chudego mięsa, odpowiedniej ilości warzyw oraz węglowodanów złożonych. Apetyt na słodycze u dziecka można poskromić, serwując mu pyszne i zdrowe musy owocowe oraz domowy budyń. Bardzo ważne jest, aby wykształcić w dziecku zdrowy nawyk picia wody. Dziecko na tym etapie może mieć różne problemy z jedzeniem – równie powszechnym problemem jak otyłość jest brak apetytu u dziecka. Dobrym sposobem na niejadka jest atrakcyjne przyrządzanie posiłków. Nadwaga u dzieci jest niebezpieczna dla ich zdrowia. Dziecko należy odchudzać po konsultacji ze specjalistą. Dobre efekty przynosi zwiększenie aktywności ruchowej dziecka oraz zmiana nawyków żywieniowych.