Odchudzanie po ciąży: od czego zacząć odchudzanie po porodzie

2016-07-11 21:18 Agata Nowicka
Dieta po ciąży
Autor: thinkstockphotos.com W diecie po ciąży nie powinny znajdować się: cebula, czosnek, owoce cytrusowe, kapusta, kalafior.

Właśnie urodziłaś dziecko i z niepokojem patrzysz w lustro? Zastanawiasz się, jaką dietę zastosować, by pozbyć się zbędnych kilogramów po ciąży? Podpowiadamy, jak opracować plan odchudzania po porodzie. Odchudzanie po ciąży.

Odchudzanie po ciąży wymaga przede wszystkim cierpliwości. Wiele świeżo upieczonych mam dziwi się, że tuż po porodzie wyglądają, jakby nadal były w ciąży. To normalne. Trzeba dać swojemu ciału czas, by doszło do siebie. Przez 6 tygodni po porodzie macica obkurcza się. Proces odchudzania po ciąży nie może być szybki – im wolniej będziesz chudła, tym trwalsze będą efekty. Najlepiej chudnąć w tempie 0,5-1 kg tygodniowo. Zwykle w trakcie ciąży kobiecie przybywa 8-15 kg. Dojście do wagi sprzed ciąży powinno zająć maksymalnie 8 miesięcy do roku. Najłatwiej zrzucić zbędne kilogramy w ciągu pierwszych 6 miesięcy po porodzie – wtedy organizm naturalnie nastawia się na chudnięcie. Metabolizm przyspiesza, nie ma już łożyska wytwarzającego hormony zwiększające apetyt, stabilizują się poziomy estrogenu i progesteronu. Trzeba wykorzystać ten czas, bo po upływie pół roku nie będzie już tak łatwo – gospodarka hormonalna ulegnie stabilizacji.

>>Jak mądrze schudnąć po ciąży>>

Zobacz, jak schudnąć i nie oszaleć z głodu

Dieta po ciąży: jak odżywiać się po porodzie, aby schudnąć?

Najpierw spisz, co i ile zjadasz przez kilka kolejnych dni. Przyjrzyj się temu krytycznie, dzięki temu z łatwością wyeliminujesz błędy. Planuj posiłki na cały tydzień, rób listę zakupów i trzymaj się jej w sklepie. Zakupy rób najedzona, w przeciwnym wypadku ulegniesz i kupisz coś kalorycznego i niezdrowego.

Dieta po ciąży powinna być racjonalna. Głodzenie się i restrykcyjne diety nie wchodzą w grę. Odżywianie się powinno być różnorodne i zapewniać wszystkie składniki odżywcze. Nawet, jeśli karmisz piersią, możesz się odchudzać – w czasie karmienia piersią nie jest wskazana żadna dieta eliminacyjna. Unikaj tego, co nie dostarcza żadnych wartości odżywczych, a jedynie jest źródłem tłuszczu i węglowodanów, czyli po prostu niezdrowego jedzenia: potraw smażonych, dań fast food, instant (w proszku), słodyczy, słonych przekąsek (chipsów, paluszków), produktów wysoko przetworzonych, białego pieczywa, wędlin, tłustych serów, słodkich napojów. W diecie powinny się znaleźć produkty zbożowe (kasze, ciemny makaron, nieoczyszczony ryż, pełnoziarniste pieczywo), owoce i warzywa, rośliny strączkowe, mleko i jego przetwory (niezbyt tłuste i niesłodzone), oleje, orzechy, nasiona i pestki. Kilka razy w tygodniu jedz jajka, ryby, chude mięso. Pij 2 litry płynów na dobę (woda niegazowana, herbata owocowa, ziołowa, świeżo wyciskane soki). Jeśli karmisz, dziennie dostarczaj sobie 2100-2800 kcal. Jedz 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny. Nie dopuszczaj do przegłodzenia. W ramach przekąski i czegoś słodkiego możesz jeść orzechy, pestki słonecznika, wafle ryżowe, dyni, mus owocowy, koktajl mleczno-owocowy, kisiel, lody sorbetowe, suszone owoce (z umiarem), 2 kostki gorzkiej czekolady.

Sprawdź koniecznie: Chcesz schudnąć po porodzie i nie wiesz, jak to zrobić? Wypróbuj nowy program dietetyczny

www.dlarodzinki.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych – czytaj już za 3 zł!

Sprawdź
Dziecko zakupy i my
KOMENTARZE