Pilates po porodzie. Jak ćwiczyć po porodzie? [ZDJĘCIA]

2016-07-11 23:01

Pilates po porodzie sprawdzi się znakomicie i pozwoli ci powoli wrócić aktywności fizycznej. Taki trening ma wiele zalet: mocniejsze mięśnie kręgosłupa, brzucha i dna miednicy, lepsza gibkość, koordynacja i poprawa sprawności całego ciała. Zanim zaczniesz trenować, koniecznie zapytaj lekarza, czy już możesz wykonywać ćwiczenia fizyczne. Pilates po porodzie: jak ćwiczyć po porodzie?

Pilates to najpopularniejsza metoda ćwiczeń na całym świecie. Celem ćwiczeń jest wypracowanie świadomości swojego ciała, poczucia równowagi i harmonii, a także wzmocnienie i uelastycznienie mięśni. Trening polega na rozciąganiu, spinaniu i rozluźnianiu mięśni. Polecany jest dla kobiet po porodzie, ponieważ nie wymaga on ogromnego wysiłku, a dość szybko daje wyraźne efekty. Pilates pomoże ci szybko wrócić do formy sprzed ciąży i poprawić kondycję fizyczną, a także psychiczną.

>> Czytaj także: Jak ćwiczyć z dzieckiem? [ZOBACZ ZDJĘCIA] >>

Pilates po porodzie: kiedy zacząć ćwiczenia?

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym. Pilates można zacząć ćwiczyć po około 6 tygodniach od rozwiązania. Jeżeli uprawiałaś sport przed porodem i czujesz się dobrze, możesz zrobić to wcześniej. W przypadku gdy poród odbył się poprzez cesarskie cięcie, musisz odczekać co najmniej 12 tygodni.

>> Czytaj także: Ćwiczenia Kegla w ciąży i po porodzie: dlaczego warto ćwiczyć? >>

Pilates po porodzie: czy można ćwiczyć z dzieckiem?

Z uwagi na to, że pilates to bardzo spokojna oraz najbezpieczniejsza forma aktywności fizycznej, możesz wykonywać ją z dzieckiem. Niemowlak może leżeć obok ciebie i się przyglądać lub brać udział w ćwiczeniach, stanowiąc dodatkowe i bardzo miłe obciążenie. Ćwiczenia dadzą mu dobrą zabawę, poprawą koordynację oraz poprawią waszą więź.

Pilates po porodzie: czy można ćwiczyć w domu ?

Pilates do zajęcia, do wykonywania których nie potrzebujesz specjalnych sprzętów. Jeśli masz w domu matę lub zwykły dywan, możesz zacząć ćwiczenia od zaraz. Pamiętaj, że teraz twoje mięśnie są znacznie osłabione, więc nie zaczynaj od forsownych treningów. Ćwicząc 2-4 razy w tygodniu szybko można zauważyć efekty, dlatego pilates jest polecany dla kobiet po porodzie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W magazynie Dziecko Zakupy i My: ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży, a także inspiracje i porady dla całej rodziny! Sprawdź, jak zadbać o najbliższych – czytaj już za 3 zł!

Sprawdź
Dziecko zakupy i my
KOMENTARZE