Młode mamy nie uprawiają sportu - aż 81 proc. z nich nie jest aktywna fizycznie

2021-05-26 13:46

Jak wynika z badania MultiSport Index 2020, aż 81 proc. kobiet na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym jest nieaktywnych fizycznie. To źle, bo według najnowszych rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia, kobiety w ciąży oraz po porodzie powinny wykonywać ćwiczenia o umiarkowanej intensywności przez co najmniej 150 minut w tygodniu.

aktywna mama
Autor: Getty Images

150 minut w tygodniu można rozłożyć np. na pół godziny dziennie w dni powszednie (w tym ćwiczenia aerobowe i wzmacniające mięśnie). Rekomendowane są również ćwiczenia uwzględniające delikatne rozciąganie.

–Jeśli mamy mniej czasu dla siebie, a chcemy zadbać o zdrowie, w tym o lepszą kondycją psychofizyczną, dobrym początkiem są treningi online w warunkach domowych. Możemy wybrać rodzaj zajęć i dostosować go do poziomu naszych możliwości. Dzięki odpowiednio dobranemu treningowi możemy przywrócić naszemu organizmowi zdrowie i równowagę. Na naszej platformie YesMove.com dostępna jest szeroka gama profesjonalnych zestawów ćwiczeń dla aktywnych mam, kobiet po porodzie oraz wracających do treningów po dłuższej przerwie. Dobrym rozwiązaniem są również zajęcia z serii Body&Mind, takie jak zdrowy kręgosłup, stretching czy joga, które zrelaksują i wyciszą organizm po intensywnym dniu – mówi Elżbieta Furman, fizjoterapeutka i trenerka Yes2Move.

Czytaj także: Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? 5 najważniejszych powodów, aby zacząć się gimnastykować

Ćwiczenia zakazane w ciąży - znane trenerki radzą, z których cwiczeń lepiej zrezygnować

Warto pracować nad regularnością i zdrowymi nawykami również w ciąży. Według WHO ciężarne oraz kobiety po porodzie powinny zacząć od niewielkiej aktywności fizycznej i stopniowo zwiększać jej częstotliwość, intensywność i czas trwania.

Zdaniem ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia aktywność fizyczna może zmniejszyć przyrost masy ciała podczas ciąży i ryzyko cukrzycy ciążowej. Co więcej, aktywność podejmowana w okresie ciąży, nie zwiększa prawdopodobieństwa wystąpienia nadciśnienia ciążowego, przedwczesnego porodu czy ryzyka urodzenia dziecka z niską wagą. Dodatkowo może zminimalizować ryzyko depresji poporodowej.

materiały prasowe

Sonda
Czy w czasie ciąży i po połogu byłaś aktywna fizycznie?
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza