Aktywność fizyczna w ciąży: spędź aktywne 9 miesięcy

2021-02-25 9:40 Ćwiczenia: mgr Katarzyna Stempolska, ćwiczenia prezentuje: Agata Smoleńska

Aktywność fizyczna w ciąży to bardzo ważny element zdrowego stylu życia przyszłej mamy. Ćwiczenia w ciąży przygotowują ciao do porodu, wzmacniają kondycję potrzebną do urodzenia dziecka, a także zapobiegają wielu powikłaniom, np. cukrzycy ciążowej. Oto pomysły na aktywność w ciąży.

Aktywność fizyczna w ciąży to podstawa. Od kiedy i jak długo możesz ćwiczyć w ciąży? To zależy, czy gimnastykowałaś się już wcześniej, czy też dopiero teraz pomyślałaś o treningu. Według najnowszych zaleceń, kobiety, które regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę, mogą kontynuować dotychczasowe treningi. Powinny jednak mniej się forsować i rozszerzyć program o ćwiczenia przygotowujące do porodu.

Tym paniom, które przed ciążą były mało aktywne, proponujemy zacząć w czwartym miesiącu ciąży od prostych ćwiczeń i stopniowo zwiększać ich stopień trudności. A do kiedy ćwiczyć? To zależy od samopoczucia. Jeśli masz taką potrzebę i czujesz się dobrze – zarówno w trakcie ćwiczeń, jak i po nich – możesz ćwiczyć aż do terminu porodu.

Trening w 2. trymestrze ciąży
Trening w 3. trymestrze ciąży

miesięcznik "M jak mama"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka
KOMENTARZE