Aktywność fizyczna w ciąży: spędź aktywne 9 miesięcy

2011-10-24 16:33 Ćwiczenia: mgr Katarzyna Stempolska, ćwiczenia prezentuje: Agata Smoleńska

Od kiedy i jak długo możesz ćwiczyć w ciąży? To zależy, czy gimnastykowałaś się już wcześniej, czy też dopiero teraz pomyślałaś o treningu. Według najnowszych zaleceń, kobiety, które  regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę, mogą kontynuować dotychczasowe treningi. Powinny jednak mniej się forsować i rozszerzyć program o ćwiczenia przygotowujące do porodu. Tym paniom, które przed ciążą były mało aktywne, proponuję zacząć w czwartym miesiącu ciąży od prostych ćwiczeń i stopniowo zwiększać ich stopień trudności.  A do kiedy ćwiczyć? To zależy od samopoczucia. Jeśli masz taką potrzebę i czujesz się dobrze – zarówno w trakcie ćwiczeń, jak i po nich – możesz ćwiczyć aż do terminu porodu.

miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020
KOMENTARZE