Tygodniowy jadłospis na 1 trymestr ciąży

2019-07-30 10:41 Julia Jaskowska
Jadłospis na 1 trymestr
Autor: Getty images

Przykładowy jadłospis na 1 trymestr ciąży pomoże ci dobrze komponować posiłki w początkowym okresie ciąży. Jak układać jadłospis na 1 trymestr ciąży, by zaspokoić wszystkie potrzeby dziecka i swoje?

Jadłospis na 1 trymestr ciąży nie musi być bardziej kaloryczny. Na tym etapie dieta w ciąży powinna być przede wszystkim zrównoważona i zróżnicowana. Warto też pamiętać o suplementacji kwasu foliowego, by układ nerwowy dziecka rozwijał się prawidłowo.

Dzień 1

Śniadanie:

  • Płatki zbożowe (5 łyżek)  z jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), truskawki
  • Herbata z nagietka

Drugie śniadanie:

  • Kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z masłem, sałatą, pełnotłustym twarożkiem i rzodkiewkami
  • Herbata z pokrzywy

Jakie warzywa i owoce służą ciąży? Wideo

Obiad:

  • Gulasz warzywny z soczewicą, kasza gryczana
  • Herbata z nagietka

Kolacja:

  • Sałatka wielowarzywna: liście zielonej sałaty, pomidory, oliwki, ser mozarella
  • Dressing z oleju lnianego, cytryny i ząbku czosnku
  • Sok wielowarzywny

Czytaj:

Kalkulator wagi w ciąży - sprawdź przyrost wagi w poszczególnych tygodniach ciąży

Zdrowe odżywianie w ciąży: jak powinna wyglądać dieta ciężarnej?

Dzień 2

Śniadanie:

  • 2 jajka na twardo
  • Kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem, ogórek zielony
  • Herbata z nagietka

Drugie śniadanie:

  • Koktajl: sok z 1 pomarańczy, ½ banana, 1 kiwi
  • 50 g serka tofu lub twarogu
  • 2 łyżki zarodków pszenicy

Obiad:

  • Kotlet z piersi indyka zapiekany pod pomidorami
  • Kasza pęczak z łyżeczką pesto
  • Herbata z nagietka

Kolacja:

  • Zupa krem z brokułów z czosnkowymi grzankami
  • Szklanka wody mineralnej

Czytaj: Dieta dla ciężarnych, czyli odżywianie przyszłej mamy pod lupą

Dzień 3

Śniadanie:

  • Kremowy twarożek z 2 łyżkami zarodków pszenicy, rzodkiewki
  • Kawa z cykorii

Drugie śniadanie:

  • „wrap” z pełnoziarnistego naleśnika/tortilli z liśćmi sałaty, pomidorem, mozarellą i sosem pesto
  • Herbata z nagietka

Czytaj: Rozwój ciąży tydzień po tygodniu

Obiad:

  • Łosoś w zapiekany w papilotach
  • Duszone pory
  • Ryż
  • Szklanka wody mineralnej

Kolacja:

  • Pieczone warzywa: bakłażany, cukinia, papryka, czerwona cebula, polane odrobiną oliwy, sól i pieprz
  • Herbata z melisy

Czytaj: Dieta w ciąży - co jeść, by nie przytyć nadmiernie w ciąży

Dzień 4

Śniadanie:

  • Płatki zbożowe (5 łyżek)  z jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), upieczone lub ugotowane jabłko
  • Kawa z cykorii

Drugie śniadanie:

  • Kromka razowego pieczywa z masłem, pasta do smarowania z czerwonej fasoli, kiszony ogórek
  • Sok pomidorowy

Czytaj: Produkty zakazane w ciąży: zobacz, czego nie wolno jeść w ciąży

Obiad:

  • 2 jajka sadzone (dokładnie ścięte białko i żółtko)
  • Zielone szparagi
  • Ziemniak gotowany na parze
  • Woda mineralna

Kolacja:

  • Sałatka ze świeżych warzyw z upieczonym kurczakiem, rodzynkami i orzechami włoskimi
  • Herbata z mniszka lekarskiego

Dzień 5

Śniadanie:

  • Koktajl z płatków owsianych, soku ze świeżej pomarańczy i ½ banana

Drugie śniadanie:

  • „Wrap” z pełnoziarnistego naleśnika/tortilli, ogórek, czerwona papryka, czerwona cebulka, kostki sera typu feta (z pasteryzowanego mleka)
  • Szklanka wody mineralnej

Obiad:

  • Kotleciki z indyka: drobno pokrojone mięso, 2 jajka, 2 łyżki zarodków pszenicy, doprawione i wymieszane, usmażone na odrobinie oliwy z oliwek
  • Surówka z marchwi i jabłka
  • Szklanka wody mineralnej

Kolacja:

  • Na zimno: plastry bakłażana upieczone z odrobiną oliwy i czosnku polane jogurtem naturalnym
  • Herbata z nagietka

Czytaj: Dieta bogata w żelazo w ciąży – produkty bogate w żelazo dla ciężarnych

Dzień 6

Śniadanie:

  • Pełnoziarnisty tost, kremowy serek, migdały w płatkach i plasterki truskawek
  • Kawa z cykorii

Drugie śniadanie:

  • Sałatka ze świeżych warzyw z jajkiem na twardo, dressingiem na jogurcie ze szczypiorkiem
  • Herbata z nagietka

Obiad:

  • Kotlety z grochu
  • Fasolka szparagowa z bułeczką
  • Szklanka wody mineralnej

Kolacja:

  • Galaretka z kurczaka z natką pietruszki skropiona sokiem z cytryny, kromka chleba razowego
  • Herbata z nagietka

Czytaj: Przykładowy jadłospis w 2 trymestrze ciąży.

Dzień 7

Śniadanie:

  • Płatki zbożowe (5 łyżek)  z jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), brzoskwinia
  • Herbata z nagietka

Drugie śniadanie:

  • Owocowe fondue: kawałki owoców maczane w naturalnym jogurcie z dodatkiem miodu i esencji waniliowej
  • Szklanka wody mineralnej

Obiad:

  • Kotlety z fasoli
  • Zielona sałatka z brokułów i zielonego groszku z dressingiem z jogurtu i natki pietruszki
  • Sok z marchwi

Kolacja:

  • Sałatka z kolorowej papryki, czerwoną, zieloną i żółtą paprykę należy podpiec i zdjąć skórę, pokroić, wyrzucić na rukolę, dresing balsamico
  • Herbata z melisy

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, co jeść w ciąży, by nie mieć anemii i jakie nazwisko może nosić nowo narodzone dziecko. Przeczytaj również o tym, jak uniknąć błędów przy karmieniu piersią i dowiedz się, co czuje rodzący się maluch

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 1/20
KOMENTARZE
m.
|

No jak ktoś chce schudnąć, to rewelka. Już widzę jak przetrwałabym cały dzień w pracy jedząc na śniadanie twarożek, a na drugie jedną kromkę chleba.