Trening na spacerze: zobacz, jak ćwiczyć z wózkiem! [GALERIA]

2015-10-06 16:37

Trening na spacerze? Dlaczego nie! Będąc mamą niemowlaka, możesz wciąż dbać o swoją formę. Jak to zrobić, pokazuje nasza specjalistka od fitnessu Katarzyna Sempolska z córeczką Nelą.

Spis treści

  1. Trening na spacerze: z jakich części składa się trening?
  2. >> Czytaj także: 8 zasad bezpiecznego korzystania ze słońca w ciąży >>
  3. Trening na spacerze: czy można wychodzić na spacer z niemowlakiem?
  4. Trening na spacerze: w co ubrać dziecko?
  5. >> Czytaj także: ODPORNOŚĆ DZIECKA: 5 sprawdzonych sposobów na ochronę dziecka przed infekcją >>

Młode mamy często narzekają, że ich nowe obowiązki zajmują tak wiele czasu, że trudno im wygospodarować chwilę na regularny sport i trening. A przecież można ćwiczyć wszędzie, również podczas spacerów z dzieckiem. Kiedy dziecko słodko śpi w wózku, ty możesz pracować nad kondycją o przeprowadzić trening na spacerze. Potrzebujesz jedynie luźnego stroju i wygodnego sportowego obuwia, chroniącego stopy przed otarciem. Jeśli wcześniej nie trenowałaś, ćwicz 2–3 razy w tygodniu przez 20–30 minut. Stopniowo, z tygodnia na tydzień, zwiększaj ten czas do około 50 minut. Wysmuklejesz, poczujesz się silniejsza i pełna energii.

Trening na spacerze: z jakich części składa się trening?

  • Część pierwsza: rozgrzewka – 5 minut
  • Część druga: ćwiczenia wzmacniające - 30 minut
  • Cześć trzecia: spacer z wózkiem - 15 minut
  • Część czwarta: rozciąganie - 5 minut

>> Czytaj także: 8 zasad bezpiecznego korzystania ze słońca w ciąży >>

Trening na spacerze: czy można wychodzić na spacer z niemowlakiem?

Każdy rodzic zastanawia się, kiedy może po raz pierwszy wyjść z niemowlakiem na spacer. Zwłaszcza ten, który chce przeprowadzić trening na spacerze. Mama i tata zadają sobie pytania, w co ubrać dziecko i jak chronić je przed wiatrem lub słońcem. Podczas wiosny, lata oraz jesieni możesz wychodzić z maleństwem już tydzień po porodzie, w czasie zimy lepiej jest odczekać około miesiąca. Aby zapobiec podrażnieniom u dziecka, pamiętaj o kremie ochronnym i zabezpiecz jego buzię i rączki. W czasie lata lekarze rekomendują niewychodzenie z niemowlakiem na słońce między 11 a 15 i spacerowanie tylko w cieniu, ponieważ w komórkach skóry dziecka jest mało pigmentu chroniącego przed słońcem i nawet najmniejsze promienie słońca mogą mu zaszkodzić. Pół godziny przed wyjściem wklep w skórę dziecka balsam chroniący przed słońcem (o SPF-ie przynajmniej 50), posiadający filtry wyłącznie fizyczne.

Trening na spacerze: w co ubrać dziecko?

Choć trening na spacerze będzie uprawiać rodzic, należy przecież pamiętać o odpowiednim ubraniu dziecka. Najbardziej praktyczne są ubranka jednoczęściowe. Najlepiej sprawdzi się body, które posiada zatrzaski na ramieniach oraz w kroku, co umożliwia łatwą wymianę pieluszki. Latem staraj się ubierać dziecko w przewiewne jasne tkaniny, najlepiej takie, które przepuszczają mało światła, co oznacza, że mają w sobie dodatkową ochronę słoneczną. Jeśli dziecko jest niespokojne i marudzi, oznacza to najprawdopodobniej, że jest mu za zimno lub za ciepło i należy zmienić mu garderobę. W co ubrać dziecko zimą? Pamiętaj, że najwięcej ciepła ucieka przez głowkę, więc konieczna będzie czapeczka. Najpraktyczniejszą opcją jest bawełniane nakrycie głowy, które jednocześnie daje ciepło, ale nie przegrzewa. W czasie chłodnych dni niezbędną częścią garderoby będzie kombinezon. Jeśli nie będziesz chciała rozbierać całkiem dziecka np. podczas zakupów wybierz opcje jednoczęściową, w innym wypadku dwuczęściową, aby móc w każdej chwili zdjąć noworodkowi kurteczkę. Jeżeli kombinezon nie ma w komplecie rękawiczek, musisz je zakupić oddzielnie, koniecznie takie z jednym palcem.

>> Czytaj także: ODPORNOŚĆ DZIECKA: 5 sprawdzonych sposobów na ochronę dziecka przed infekcją >>

miesięcznik "M jak mama"
Nasi Partnerzy polecają