Kalkulator kalorii - jaki przeliczać kalorie w potrawach?

2019-04-04 14:15
kalkulator kalorii
Autor: Gettyimages

Kalkulator kalorii to narzędzie, które przyda ci się, gdy chcesz zadbać o swoją wagę, np w sytuacji, gdy chcesz zgubić nadmiar kilogramów po ciąży. Jeśli będziesz wiedziała, ile kalorii zawiera dany produkt, łatwiej ci będzie zaplanować zdrowy jadłospis. Ile kalorii mają najczęściej używane przez nas produkty żywnościowe?

Liczenie kalorii to podstawa, jeśli chcesz schudnąć lub przynajmniej ograniczyć spożywanie najbardziej energetycznych produktów.

Kalkulator kalorii – czym są kalorie?

Kalorie to jednostka oznaczająca energię, którą daje nam pokarm. Aby określić kaloryczność produktu, mierzy się ilość ciepła, wydzielanego w czasie ich spalania. Oczywiście w warunkach domowych, takie nadanie nie jest możliwe do przeprowadzenia, dlatego istnieją tabele, w których podana jest liczba kalorii zawartych w danym produkcie żywnościowym lub w danym daniu. W przypadku warzyw czy owoców w tabelach podawana jest ich waga lub rozmiar, w przypadku dań - nie tylko waga, ale i często sposób przyrządzenia (jest różnica między kalorycznością łososia smażonego na tłuszczu a łososia gotowanego na parze.

Tabele kalorii – jak z nich korzystać?

To bardzo proste: wystarczy znaleźć w kolumnie interesujący nas produkt,a następnie odczytać jego wartość kaloryczną. Zwykle dane podawane są w przeliczeniu na 100 g produktu, dlatego, aby obliczyć rzeczywistą liczbę kalorii np. arbuza, trzeba go zważyć i pomnożyć liczbę kalorii.

Woda – 0 kcal                                         jabłko 57 kcal

słodki napój gazowany 37 kcal               śliwka 46 kcal

herbata 1 kcal                                         pomarańcze 53 kcal

mleko 50 kcal                                          winogrona 67 kcal

kawa czarna 1 kcal                                  banan – 89 kcal

sok pomarańczowy z kartonu 42 kcal     cytryna 28 kcal

                                                               gruszka 58 kcal

kajzerka 293 kcal                                   arbuz 30 kcal

chleb tostowy 313 kcal                          

chleb żytni 259 kcal                                pomidor 18 kcal

chleb razowy 247 kcal                            ziemniak 77 kcal

płatki owsiane 389 kcal                          marchew 41 kcal

                                                              sałata 13 kcal

makaron 131 kcal                                   cebula 40 kcal

ryż 130 kcal                                            cukinia 17 kcal

kasza gryczana 346 kcal                         papryka 28 kcal

kasza pęczak 114 kcal                            fasolka szparag.31 kcal

frytki 311 kcal                                         ogórek zielony 15 kcal

                                                               oliwka zielona 145 kcal  

cukier 386 kcal                                      

miód 319 kcal                                        masło 717 kcal 

                                                              olej 884 kcal

boczek 540 kcal

wołowina surowa 250 kcal                     ser żółty 380 kcal

pierś z kurczaka 121 kcal                       ser biały półtłusty 98 kcal

pierś z indyka 100 kcal                           jajko na twardo 155 kcal

schab bez kości 128 kcal                        jogurt naturalny 60 kcal

szynka wieprzowa 260 kcal                   jogurt owocowy 100 kcal

kiełbasa 300 kcal                                   śmietana 12% 134 kcal

kabanos 326 kcal                                   kefir 51 kcal

salami 568 kcal                                     

                          

 

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jak jakie prawa i przywileje mają ciężarne zatrudnione na etacie, a także: co pomoże ci urodzić naturalnie i jak wspierać wcześniaka. Przeczytaj również, jaką matę edukacyjną kupić niemowlakowi.

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 09/19
KOMENTARZE