Planowanie ciąży: co jeść, żeby zwiększyć szansę na zajście w ciążę?

2014-08-20 15:58 Kinga Molenda
PLANOWANIE CIĄŻY: co jeść, żeby zwiększyć szansę na zajście w ciążę?, jedzenie
Autor: thinkstockphotos.com

Planowanie ciąży wiąże sie z odpowiednim przygotowaniem organizmu do wysiłku, jakim jest ciąża i poród. Dlatego, jeśli planujesz ciążę, zmień dietę! Sposób odżywiania ma ogromny wpływ na twoją płodność. Sprawdź, co jeść, żeby zajść w ciążę.

Nie jest tajemnicą, że sposób odżywiania ma ogromny wpływ na cały organizm. Dzięki regularnym i wartościowym posiłkom możemy cieszyć się piękną skórą, cerą czy włosami. Okazuje się również, że odpowiednia dieta ma wpływ na płodność! Jeśli więc marzysz o dziecku i planujesz zajść w ciążę, to swoje przygotowania zacznij od zmiany sposobu odżywiania. Z czego powinny składać się twoje posiłki? Jakie produkty powinnaś zawrzeć w codziennych daniach, a które z nich musisz wyeliminować? Inaczej mówiąć, co jeść, żeby zajść w ciążę.

>> Jak badania genetyczne pomagają w kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych?

Planowanie ciąży: co jeść na co dzień?

Warto, żebyś zwróciła uwagę na produkty bogate w witaminę E (oleje roślinne, margaryny wzbogacane, zarodki pszenicy, orzechy laskowe, żółtka jaj, warzywa liściaste, natka pietruszki). Niedobór witaminy E zmniejsza bowiem wydzielanie hormonu gonadotropowego, co przycznia się do zaburzeń w przebiegu ciąży, poronień i obumierania płodu.

>> Dieta dla mężczyzny poprawiająca jakość męskiego nasienia [FILM] >>

Pamiętaj też o spożywaniu tłustego nabiału, który, według badań w Brigham and Women's Hospital w Bostonie, zmniejsza ryzyko niepłodności. Co ciekawe, jedzenie jednej porcji dziennie nabiału o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowych zwiększa ryzyko niepołodności! Zdaniem badaczy, usuwanie tłuszczu z mleka zmienia jego skład hormonalny, zmniejszając ilość estrogenów i progesteronu, pozostawiając przy okazji nadmiar męskich hormonów, które zaburzają owulację.

Planowanie ciąży: dieta śródziemnomorska

Planując ciążę, postaw na dietę śródziemnomorską! W twoich codziennych posiłkach nie może zabraknąć więc dużej ilości warzyw (chronią przed niepłodnością owulacyjną), roślin strączkowych (zawierają cynk), produktów z pełnego ziarna oraz zdrowych tłuszczy pod postacią ryb oraz oliwy z oliwek.

>> Jak znaleźć ryby bez metali ciężkich czyli bezpieczna dieta

Dieta śródziemnomorska wspomaga też leczenie bezpłodności, zmniejsza ryzyka alergii, raka i chorób zwyrodnieniowych. Oczywiście pozwala też kontrolować wagę i zapobiegać otyłości. Z czego to wynika? Otóż według badań przeprowadzonych przez dr Ledę Chatzi z Uniwersytetu Kreteńskiego w Grecji, dieta śródziemnomorska jest bogata w kwasy omega-3 oraz przeciwutleniacze. To właśnie one mają tak korzystny wpływ na ludzki organizm.

>> Kiedy się kochać, aby zajść w ciążę?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka
KOMENTARZE