Planowanie ciąży: co jeść, żeby zwiększyć szansę na zajście w ciążę?

2014-08-20 15:58 Kinga Molenda
PLANOWANIE CIĄŻY: co jeść, żeby zwiększyć szansę na zajście w ciążę?, jedzenie
Autor: thinkstockphotos.com

Planowanie ciąży wiąże sie z odpowiednim przygotowaniem organizmu do wysiłku, jakim jest ciąża i poród. Dlatego, jeśli planujesz ciążę, zmień dietę! Sposób odżywiania ma ogromny wpływ na twoją płodność. Sprawdź, co jeść, żeby zajść w ciążę.

Nie jest tajemnicą, że sposób odżywiania ma ogromny wpływ na cały organizm. Dzięki regularnym i wartościowym posiłkom możemy cieszyć się piękną skórą, cerą czy włosami. Okazuje się również, że odpowiednia dieta ma wpływ na płodność! Jeśli więc marzysz o dziecku i planujesz zajść w ciążę, to swoje przygotowania zacznij od zmiany sposobu odżywiania. Z czego powinny składać się twoje posiłki? Jakie produkty powinnaś zawrzeć w codziennych daniach, a które z nich musisz wyeliminować? Inaczej mówiąć, co jeść, żeby zajść w ciążę.

>> Jak badania genetyczne pomagają w kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych?

Planowanie ciąży: co jeść na co dzień?

Warto, żebyś zwróciła uwagę na produkty bogate w witaminę E (oleje roślinne, margaryny wzbogacane, zarodki pszenicy, orzechy laskowe, żółtka jaj, warzywa liściaste, natka pietruszki). Niedobór witaminy E zmniejsza bowiem wydzielanie hormonu gonadotropowego, co przycznia się do zaburzeń w przebiegu ciąży, poronień i obumierania płodu.

>> Dieta dla mężczyzny poprawiająca jakość męskiego nasienia [FILM] >>

Pamiętaj też o spożywaniu tłustego nabiału, który, według badań w Brigham and Women's Hospital w Bostonie, zmniejsza ryzyko niepłodności. Co ciekawe, jedzenie jednej porcji dziennie nabiału o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowych zwiększa ryzyko niepołodności! Zdaniem badaczy, usuwanie tłuszczu z mleka zmienia jego skład hormonalny, zmniejszając ilość estrogenów i progesteronu, pozostawiając przy okazji nadmiar męskich hormonów, które zaburzają owulację.

Planowanie ciąży: dieta śródziemnomorska

Planując ciążę, postaw na dietę śródziemnomorską! W twoich codziennych posiłkach nie może zabraknąć więc dużej ilości warzyw (chronią przed niepłodnością owulacyjną), roślin strączkowych (zawierają cynk), produktów z pełnego ziarna oraz zdrowych tłuszczy pod postacią ryb oraz oliwy z oliwek.

>> Jak znaleźć ryby bez metali ciężkich czyli bezpieczna dieta

Dieta śródziemnomorska wspomaga też leczenie bezpłodności, zmniejsza ryzyka alergii, raka i chorób zwyrodnieniowych. Oczywiście pozwala też kontrolować wagę i zapobiegać otyłości. Z czego to wynika? Otóż według badań przeprowadzonych przez dr Ledę Chatzi z Uniwersytetu Kreteńskiego w Grecji, dieta śródziemnomorska jest bogata w kwasy omega-3 oraz przeciwutleniacze. To właśnie one mają tak korzystny wpływ na ludzki organizm.

>> Kiedy się kochać, aby zajść w ciążę?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jak jakie prawa i przywileje mają ciężarne zatrudnione na etacie, a także: co pomoże ci urodzić naturalnie i jak wspierać wcześniaka. Przeczytaj również, jaką matę edukacyjną kupić niemowlakowi.

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 09/19
KOMENTARZE