Te potrawy pomogą ci zajść w ciążę!

2014-04-06 0:27
Dieta karmiącej mamy: jedz, co lubisz
Autor: photos.com

Jakie potrawy jeść, by szybciej zajść w ciążę? Jeśli staracie się o dziecko, na pewno interesują cię sposoby na poprawienie płodności. Jednym z nich jest odpowiednia dieta, która sprzyja zapłodnieniu.

Jak zajść w ciążę? Co sprzyja zapłodnieniu? Co warto zmienić w swoim stylu życia i diecie, kiedy starasz się o dziecko? Rezygnacja z alkoholu, papierosów i kofeiny, częste współżycie nie tylko w dni płodne… Co jeszcze zwiększa szanse na zajście w ciążę? Aby poprawić płodność, ważna jest odpowiednia dieta. Dieta powinna być jak najbardziej zróżnicowana, dostarczająca wszystkich składników, złożona z nieprzetworzonych produktów.

Dieta: co jeść, gdy chcesz zajść w ciążę

Jeśli planujesz zajść w ciążę zrezygnuj ze śmieciowego jedzenia (słonych przekąsek, słodyczy, gotowych dań, soków z kartonu, napojów gazowanych). Wybierz dietę, która sprzyja zapłodnieniu. Oto potrawy, które powinnaś jak najczęściej uwzględniać w swoim jadłospisie, aby ułatwić sobie zajście w ciążę:

  • Mleko i przetwory mleczne (pełnotłuste) – warto jeść ich codziennie 1-2 porcje. Zmniejszają ryzyko niepłodności owulacyjnej. Takiego działania nie mają odtłuszczone produkty mleczne.
  • Zielone warzywa liściaste (szpinak, brokuły, sałata, rukola, jarmuż, natka pietruszki) – są bogate w kwas foliowy, który wpływa na prawidłową owulację. Dobrze, jeśli również przyszły tata będzie dbał o zawartość kwasu foliowego w diecie, ponieważ poprawia on jakość spermy.
  • Łosoś (i inne ryby morskie) zawiera kwasy omega-3, które m.in. regulują poziom hormonów, poprawiają ukrwienie narządów płciowych, przeciwdziałają endometriozie. Są także niezbędne do prawidłowego rozwoju układu nerwowego i oczu dziecka. Jeśli nie lubisz ryb, zastąp je olejami roślinnymi, orzechami i awokado.
  • Fasola (i inne warzywa strączkowe, np. groch, soczewica, ciecierzyca) ma działanie poprawiające płodność. Badania wykazały, że kobiety, które jedzą dużo białka roślinnego, mają mniejsze problemy z zajściem w ciążę niż te, które dostarczają sobie dużych ilości białka zwierzęcego.
  • Chleb pełnoziarnisty – węglowodany złożone są dłużej trawione niż węglowodany proste, a to stabilizuje poziom insuliny we krwi. Wysoki poziom insuliny negatywnie wpływa na płodność, deregulując poziom hormonów niezbędnych do zajścia w ciążę.
Mjakmama24.pl
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka
KOMENTARZE