Ciąża

Pytanie o objawy wczesnej ciąży  jest jednym z najczęściej zadawanych przez młode kobiety. Trudno znaleźć na nie jednoznaczną odpowiedź, bo objawy, które mogą oznaczać początki ciąży, mogą też występować z innych powodów. Za najbardziej typowe pierwsze objawy ciąży uznaje się: brak miesiączki, poranne mdłości i wymioty, tkliwość piersi, senność, podwyższoną temperaturę i zmienność nastroju.
Seks w ciąży nie musi być nudny. W pierwszych miesiącach ciąży wykorzystujcie te same pozycje seksualne, co do tej pory. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma przeciwskazań. W kolejnych miesiącach ciąży wskazane są te wszystkie pozycje seksualne, w których kobieta ma możliwość kontrolowania głębokości penetracji i tempa ruchów partnera oraz takie, w których seks w ciąży nie będzie powodować ucisku na brzuch.
Bezpieczeństwo w ciąży - dbałość o nie to podstawowe zadanie przyszłej mamy. Trudno wyobrazić sobie, że przez 9 miesięcy ciąży masz zupełnie nic nie robić. Mimo wszystko, do domowych obowiązków powinnaś podejść z odpowiednią rozwagą i w żadnym wypadku się nie przemęczać. Nosisz w sobie nowe życie i nie możesz narażać się na poronienie. Część prac z całą pewnością może zaczekać do twojego rozwiązania, pozostałe natomiast powinnaś wykonywać bardzo ostrożnie. Zadbaj o to, aby twoja ciaża była ciążą bezpieczną.
Twój brzuch rośnie z tygodnia na tydzień. To powód do dumy i znak, że poród zbliża się wielkimi krokami. Ale jest to również powód do większej ostrożności. Brzuch, którą nosisz przed sobą, sprawia bowiem, że środek ciężkości ciała przesuwa się w inne miejsce. A to z kolei oznacza, że w ciąży możesz mieć problemy z zachowaniem równowagi. Zimą to szczególnie ważne, bo na oblodzonym chodniku łatwo o upadek, który może się skończyć nawet skręceniem czy złamaniem nogi i pobytem w szpitalu. By temu zapobiec, w ciąży trenuj równowagę. Prezentowane przez nas ćwiczenia dla kobiet w ciąży pomogą ci „na sucho” przećwiczyć sytuacje, z którymi możesz mieć do czynienia, i nauczyć się, jak  wychodzić z nich bez szwanku. Do niektórych ćwiczeń  będziesz potrzebować złożonej maty lub kilku koców ułożonych jeden na drugim. Taka konstrukcja będzie pełnić funkcję mało stabilnego podłoża. Wykonywanie ćwiczeń na takiej chwiejnej powierzchni przygotuje cię do łapania równowagi na zaśnieżonych i śliskich ulicach.
Silne mięśnie nóg, ramion i tułowia to dla przyszłej mamy same korzyści: mniej dolegliwości, lżejszy poród i kondycja niezbędna do opieki nad dzieckiem. Poniższy zestaw ćwiczeń jest polecany nawet dla kobiet w zaawansowanej ciąży. Do ich wykonywania potrzebujesz piłki o średnicy ok. 65 cm oraz dwóch małych piłek lub hantli o masie 0,5–1kg. Zanim zaczniesz ćwiczyć, zrób krążenia i kołysania biodrami oraz wolny marsz. Usiądź na piłce. Stopy ustaw nieco szerzej niż biodra. Wciskaj biodra mocno w piłkę, tak jakbyś chciała, żeby pękła po twoim ciężarem.
Jazda samochodem w ciąży będzie bezpieczna jeśli będziesz przestrzegała kilku zasad. Przeczytaj opracowany specjalnie dla ciebie poradnik, a potem przekaż go swojemu mężczyźnie, bo pewnie i on nierzadko pełni rolę waszego rodzinnego kierowcy.
Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Nic dziwnego, że powstaje wtedy wiele wątpliwości, zwłaszcza u mam, które rodzą po raz pierwszy. Kobiety w ciąży potrzebują potwierdzenia, że wszystko jest w porządku i odpowiedzi na nurtujące je problemy. Jakie są najczęstsze pytania i wątpliwości kobiet w ciąży?
Druga część ćwiczeń dla mamy - taniec baletowy dla kobiet w ciąży. Choć brzuch rośnie, możesz ciągle mieć zgrabną sylwetkę, poruszać się lekko i elegancko. W osiągnięciu tego celu pomoże ci... balet. Regularnie wykonywane ćwiczenia w ciąży kształtują sylwetkę, poprawiają koordynację ruchową, wpływając na ogólny rozwój fizyczny całego ciała w ciąży.
Choć brzuch rośnie, możesz ciągle mieć zgrabną sylwetkę, poruszać się lekko i elegancko. W osiągnięciu tego celu pomoże ci... balet. Baletnice poruszają się na scenie z gracją, a ich ruchy są wyważone i pełne uroku. Mimo że twoja sylwetka z dnia na dzień się zmienia, nic nie stoi na przeszkodzie, byś i ty w ciąży poruszała się tak jak one, a przy okazji zadbała o figurę. Prezentowane przez nas ćwiczenia tańca baletowego dla kobiet w ciąży na początku mogą wydawać ci się trudne. Jednak regularnie wykonywane, kształtują sylwetkę, poprawiają koordynację ruchową, wpływając na ogólny rozwój fizyczny całego ciała w ciąży.
Ćwiczenia Pilatesa – po niewielkich modyfikacjach – mogą robić również kobiety w ciąży. Te proponowane przez nas pomogą ci utrzymać prawidłową postawę ciała i wzmocnią kręgosłup podczas ciąży. Obejrzyj galerię zdjęć i film z ćwiczeniami pilates dla ciężarnych kobiet.
Dzięki ćwiczeniom z elastyczną taśmą twoje ciało w ciąży będzie mocniejsze, szybciej też wrócisz do formy po porodzie. Codzienna gimnastyka przed porodem stanie się poza tym mniej monotonna. Elastyczną taśmę (gumę, jak mówią niektórzy) można kupić w sklepach sportowych i rehabilitacyjnych. Poszczególne jej modele różnią się nie tylko ceną – mają różną długość i stopień rozciągania, a w niektórych są również uchwyty ułatwiające wykonywanie ćwiczeń. Taśmę dobiera się indywidualnie, biorąc pod uwagę kondycję ćwiczącego. Ważne, by trening z taśmą zawsze poprzedzała kilkuminutowa rozgrzewka (5–7 minut).
Gimnastyka w ciąży jest bardzo ważna. Ćwicz równowagę w ciąży. Dobra równowaga i umiejętność kontroli ciała są ważne przez całe życie. Pomagają utrzymać stabilność ciała, a ruchom dodają gracji. Jest to szczególnie istotne dla przyszłych mam, kiedy z powodu rosnącego brzucha przesuwa się środek ciężkości. Kobiety w ciąży czują się niezgrabne, a co gorsza częściej są narażone na upadki. Dlatego warto do codziennego treningu przed porodem dodać więcej ćwiczeń równoważnych z nowym przyborem – fitness gymstick.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza