Dieta i suplementy w ciąży

Niezwykle ważna jest zdrowa i urozmaicona dieta w ciąży. Aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, kobieta ciężarna powinna spożywać o ok. 300 kcal dziennie więcej niż dotychczas, ale dopiero w drugim i trzecim trymestrze. Przede wszystkim liczy się jednak jakość i różnorodność spożywanych posiłków – rozwijający się płód potrzebuje bowiem odpowiedniej dawki witamin i minerałów.

Okazuje się, że do korzyści płynących z przyjmowania witaminy D dochodzi kolejna ważna zaleta, szczególnie istotna dla kobiet oczekujących dziecka. Badania jasno pokazują, że suplementacja zwiększa szansę na poród naturalny.
Zielona kupa w ciąży może zaniepokoić. Nie jest to bowiem jej naturalny kolor. Kiedy zmienia się barwa kału, a także jego konsystencja, możemy pomyśleć, że coś złego dzieje się z naszym ciałem, albo z dzieckiem. Przede wszystkim nie powinnyśmy wpadać w panikę i dowiedzieć się, jakie mogą być przyczyny zielonego koloru stolca w ciąży.
Wysoki poziom cholesterolu w ciąży zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych u potomstwa o prawie 40%. Do takich wniosków doszli lekarze obserwujący dzieci i ich matki, które w okresie ciąży spożywały za dużo produktów zwiększających poziom tego tłuszczu we krwi.
Nie wszystko, co wydaje nam się zdrowe, rzeczywiście takie jest. Zwłaszcza w ciąży. Jakich składników dostarczać organizmowi, aby zapewnić zdrowie sobie i dziecku? Zobacz co warto jeść i jakie suplementy przyjmować, a z czego zrezygnować. Jak powinna wyglądać dieta ciężarnej na jesień i zimę?
Błonnik - przyspiesza trawienie, zapobiega zgadze, pomaga kontrolować wagę. Oto zalety błonnika, który jest bardzo ważny w diecie przyszłej mamy. Sprawdź, dlaczego warto jeść błonnik w ciąży!
Probiotyki w ciąży sprawiają, że organizm lepiej radzi sobie z biegunkami i zaparciami. A jeśli masz alergię, probiotyki przyjmowane w ciąży mogą uchronić przed nią twoje dziecko. 
Dieta w ciąży powinna być przemyślana i urozmaicona, zawierać wszystkie składniki odżywcze. Inaczej może dojść do niedoborów, które mogą być przyczyną np. niedokrwistości lub osteoporozy. Sprawdź, które produkty ci służą i jak powinna wyglądać zdrowa dieta ciężarnej.
Dieta na mdłości w ciąży faktycznie działa i może poprawić samopoczucie niejednej przyszłej mamie. Przeczytaj, co jeść w ciąży, by zwalczyć nudności. Sprawdź także, jak komponować swój jadłospis, aby zmniejszyć nasilenie tej uporczywej dolegliwości ciążowej.
Dieta w ciąży jest ważna nie tylko dla zdrowia rozwijającego się płodu. Nadmierne tycie w ciąży może utrudnić ci poród i na długo zepsuć ci sylwetkę. Nie ryzykuj. Podpowiadamy, co i jak jeść w ciąży, a czego unikać, żeby za bardzo nie przytyć w ciąży.
Badania nad wpływem probiotyków w zapobieganiu cukrzycy dały nieoczekiwane wyniki. Okazuje się, że suplementy te mogą prowadzić do groźnych powikłań, takich jak stan przedrzucawkowy. Specjaliści zalecają ostrożność.
Zapewne o jedzeniu truskawek w ciąży słyszałaś wiele mitów: że powodują uczulenie, znamiona truskawkowe, że strasznie się po nich tyje. Jaka jest prawda? Czy wolno jeść truskawki w ciąży?
Czytałaś, że kawa sprzyja poronieniom, hipotrofii i generalnie powinno się jej unikać w czasie ciąży? Nowe badania naukowe są jak wybawienie dla wielbicielek małej czarnej. Okazuje się, że picie umiarkowanych ilości kawy podczas ciąży nie zagraża nienarodzonemu dziecku.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

W diecie kobiety ciężarnej powinno znaleźć się pełnowartościowe białko i wapń, dlatego powinna pić mleko oraz fermentowane napoje mleczne, jeść jajka, chude mięso i warzywa strączkowe. Dwa razy w tygodniu należy jeść obfitujące w kwasy omega-3 ryby morskie. Zdrowa dieta dla kobiet w ciąży powinna zawierać też produkty pełnoziarniste oraz dużą ilość warzyw i owoców. Warto pamiętać, że leki i suplementy diety w ciąży powinny być przyjmowane po konsultacji z lekarzem. Ciąża wiąże się ze zmianą stylu życia. Kobiety powinny bezwzględnie unikać alkoholu, papierosów i większości leków. Dziecku szkodzi również nadmiar kofeiny, dlatego ciężarne powinny ograniczyć picie kawy i zrezygnować z napojów gazowanych typu cola.