Przepis na piernik - świąteczny klasyk, czyli wigilijne wypieki dobre również w ciąży

2013-11-30 7:00

Boże Narodzenie to niepowtarzalny czas nie tylko dla ducha, ale również dla ciała. Tradycyjne potrawy i wypieki mają w okresie świątecznym wyjątkowy smak. Będąc w ciąży nie musisz odmawiac sobie kulinarnych świątecznych przyjemności, szczególnie tych zdrowych. Wśród wielu wigilijnych wypieków króluje piernik - pyszny, łatwy do zrobienia, pełen cennych składników, a przy tym nietuczący, bo upieczony praktycznie bez tłuszczu – idealne ciasto dla kobiety w ciąży!

Piernik - świąteczny klasyk
Autor: archiwum redakcji

Dla mam dbających o dietę w ciąży, a nie chcących rezygnować z tradycyjnych potraw,mamy super przepis na piernik świąteczny. Co wyróżnia każdy piernik spośród innych świątecznych ciast? Dodatek przypraw korzennych i miodu. Zwykle piecze się go z dodatkiem bakalii. Dzięki orzechom jest smakowo bogatszy i bardziej sycący. Garść suszonych owoców (np. rodzynek, fig, daktyli, śliwek, moreli) dodana do ciasta piernikowego nada mu nutę naturalnej słodyczy, sprawi też, że będzie bardziej wilgotne, a przy tym bogate w mikroelementy i błonnik. Piernikowe ciasto można też upiec bez bakalii, po upieczeniu przekroić na pół, przełożyć powidłami,  oblać czekoladą i posypać np. posiekanymi orzechami (to wersja luksusowa, ale – uwaga! bardzo kaloryczna). My proponujemy przyszłym mamom na święta piernik w wyjątkowo zdrowej wersji, bo przyrządzony bez tłuszczu i jajek. Miękkość i delikatność zawdzięcza dodatkowi świeżych jabłek. I ma jeszcze jedną zaletę, którą docenią początkujące panie domu: jest niezwykle łatwy do przygotowania i zawsze się udaje!

Chrup orzechy przez cały rok, nie tyko w świątecznym pierniku

Trudno sobie wyobrazić świąteczny piernik bez orzechów włoskich. Jednak warto je jadać przez cały rok i nie tylko jako dodatek do ciast. Orzechy włoskie zawierają bowiem cenne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które wpływają korzystnie na działanie wielu tkanek i narządów, zapobiegają nadciśnieniu, regulują poziom cholesterolu we krwi. Są ponadto źródłem wapnia, magnezu i fosforu, a także miedzi, niezbędnej w procesach krwiotwórczych organizmu. Co ciekawe, w starożytności szczególnie zalecano je kobietom w ciąży, wierzono bowiem, że gwarantują urodzenie wybitnie inteligentnego dziecka. Taką właściwość orzechów włoskich wiązano z ich kształtem przypominającym mózg.

miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza