Śniadanie dla dziecka: pomysły na zdrowe i proste śniadania [ZDJĘCIA]

2019-09-01 15:42 Katarzyna Hubicz, Katarzyna Stańczyk
Śniadanie dla dziecka
Autor: Getty Images

Aby śniadanie dla dziecka spełniło swoje zadanie, powinno być odpowiednio skomponowane. Warto poświęcić temu czas - badania dowodzą, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, lepiej się rozwijają. Zobaczcie pomysły na zdrowe i proste śniadania

Śniadanie dla dziecka to posiłek, któremu warto poświęcić dużo uwagi, bo od niego zależy zdrowie dziecka i jego rozwój. Z pustym brzuchem dziecko gorzej myśli i trudniej jest mu się skupić na tym, co mówi nauczyciel. Dlatego dopilnuj, by twoja pociecha nie wyszła z domu bez solidnego posiłku.

W artykule przeczytasz:

  1. Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek dnia?
  2. Jak wpływa na organizm zjadanie śniadań?
  3. Dlaczego śniadanie dla dziecka powinno być mądrze skomponowane?
  4. Pomysły na śniadanie dla dziecka
  5. Co podawać dziecku do picia?
  6. Czego unikać, komponując śniadanie dla dziecka?

Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek dnia?

Zadaniem śniadania jest dostarczenie energii niezbędnej do rozruszania ciała i umysłu. Badania dowiodły, że dzieci, które co dzień jedzą w domu dobrze skomponowane śniadania, osiągają lepsze wyniki w nauce, bo w przeciwieństwie do dzieci jadających te posiłki dopiero w szkole potrafią się lepiej skoncentrować, są też mniej agresywne i mniej ospałe.

Warto zamówić
Body Chief 1

Autor: Body Chief

materiał partnera

Zestawy Junior od Body Chief to prawidłowo zbilansowana dieta, opracowana specjalnie z myślą o dzieciach i młodzieży. Body Chief pod uwagę bierze nie tylko zapotrzebowanie na składniki odżywcze, ale także apetyczny wygląd.

Zestaw składa się z trzech posiłków, zawierających w sumie 1500 kcal, co odpowiada zapotrzebowaniu kalorycznemu w okresie rozwoju i dojrzewania. Z oferty mogą korzystać dzieci od 6 roku życia. Dzięki szczelnym opakowaniom dzieci cieszyć się będą smacznymi, gotowymi do spożycia posiłkami także w szkole. Wystarczy zapakować zestaw do plecaka lub małej torby Body Chief Junior.

Jak wpływa na organizm zjadanie śniadań?

Z wieloletnich badań naukowych wynika ponadto, że jedzenie śniadań:

  • poprawia odporność
  • zapobiega otyłości
  • zapobiega próchnicy
  • dzieci zaczynające dzień od zdrowego posiłku przyzwyczajają się do jedzenia o regularnych porach
  • mają niższy poziom cholesterolu we krwi
  • rzadziej skarżą się na bóle brzucha

W pustych żołądkach dzieci niejadających śniadań wydziela się zaś nadmierna ilość kwasu, który podrażnia śluzówkę, zaburzając pracę układu pokarmowego. Zmniejsza się też odporność organizmu na chłód, natomiast spadek stężenia glukozy we krwi może prowadzić do ospałości i zawrotów głowy.

Dlaczego śniadanie dla dziecka powinno być mądrze skomponowane?

Aby śniadanie spełniło swoje zadanie, musi być odpowiednio skomponowane. Ma dostarczyć sporej dawki węglowodanów złożonych, które łagodnie podnoszą poziom cukru we krwi i dostarczają energii na długo.

Nie dają wprawdzie takiego jej zastrzyku jak słodycze, ale dzięki nim organizm funkcjonuje wydajniej przez dłuższy czas, a głód pojawia się później niż po zjedzeniu czegoś słodkiego.

Pomysły na śniadanie dla dziecka

  • Świetnym pomysłem na śniadanie dla dziecka jest jaglanka, do której można dodać świeże, sezonowe owoce. Kasza jaglana to źródło witamin z grupy B, krzemu, magnezu, wapnia, żelaza. Kasza świetnie wchłania wilgoć w organizmie, pomoże więc w walce z katarem i wzmocni osłabiony organizm
  • Dzieci uwielbiają również placuszki owsiane, do których można dodać banana, jabłko, maliny, borówki, brzoskwinie. Placki owsiane są pyszne, bardzo zdrowe i przygotowuje się je bardzo szybko!

Warto wiedzieć

Do przygotowania placków owsianych potrzebujemy: 

  • 2 jajek
  • pół szklanki płatków owsianych
  • banana 

Placki można smażyć na oleju rzepakowym lub kokosowym.

  • Idealnym źródłem węglowodanów złożonych jest pieczywo pełnoziarniste (dostarcza także witamin, magnezu, cynku i błonnika), niesłodzone płatki śniadaniowe (obfitujące też w błonnik).
  • Kolejnym składnikiem dobrego śniadania powinny być produkty zawierające białko i wapń – niesłodzony jogurt, zupa mleczna, kefir, żółty ser, twarożek. Można je uzupełnić świeżymi owocami
Wyświetl ten post na Instagramie.
✨Yogur estilo griego casero con granola casera y fresas del supermercado 🙃✨ • Hubiera sido ya flipante que las fresas fueran de cosecha propia, ¿verdad?😂 • Ayer os enseñé por stories mi primer yogur casero, que luego filtré para que quedase estilo yogur griego. Flipé, y mucho. Quedó cremoso, denso, riquísimo de sabor y nada ácido, una maravilla, vamos!🤤 • He perdido la cuenta de todas las personas que os enviase la receta y a ver, me gustaría que entendiéseis algo: primero, no os puedo estar enviando recetas a diestro y siniestro, porque si no, no haría otra cosa, que sois muy pidones!😅🙈 y, segundo, quiero hacer más pruebas porque me gustaría poder explicaros bien en detalle qué hay que tener en cuenta para que os salga bien, ¿y si resulta que me salió bien por eso de “la suerte del principiante” y luego la receta que os doy no os sale ni a la de tres? 🙃 • Si os puede el ansia láctea 🤣 y os apetece hacer yogur casero esta semana, una seguidora me ha dicho que @lasrecetasdemj y @laura.lopez.mon tienen recetas de yogur casero en sus canales, buscadlas, que las dos controlan mucho y seguro que sus recetas son riquísimas. Cuando yo tenga la mía por la mano, os la compartiré. • Venga, que tengáis buen viernes!☀️ • #homemadegranola #homemadeyogurt #cookyourfood #healthybowl #healthybreakfast_ #thebreakfastclub #goodmorningcall #goodmorningigers #morningslikethese #healthyeatingtips #cookingtips #yogur #yogurgriego #yogurgriegocasero #dietistasdeig #culinarynutrition #culinarynutritionexpert #nutriologa #strawberries #foodfoto #fotofood Post udostępniony przez Alimentarte - Raquel Bernácer (@raquel.bernacer)
  • Nie wolno zapominać o warzywach bogatych w witaminy – dobrym dodatkiem do kanapki będzie plasterek pomidora, liść sałaty, pokrojona papryka
  • Menu warto wzbogacić o jajka, np. na miękko czy w postaci jajecznicy. Jajka zawierają m.in. witaminy z grupy B (ich niedobór objawia się u dzieci zaburzeniami funkcji neurologicznych, jak znużenie czy nerwowość), a także żelazo (przeciwdziała anemii, poprawia koncentrację).
  • Świetnym dodatkiem będą kiełki i orzechy bogate w witaminy i mikroelementy (np. jeden orzech brazylijski pokrywa całodzienne zapotrzebowanie na selen).

Co podawać dziecku do picia?

  • Najzdrowsze są świeżo wyciskane soki albo niegazowana woda mineralna, a także napoje mleczne (szklanka mleka czy koktajl mleczny z dodatkiem owoców).
  • Na drugim biegunie znajdują się słodzone napoje gazowane i mocna herbata. Choć natychmiast dodają energii, to fatalnie wpływają na stan zębów, utrudniając wchłanianie się wapnia, a napoje gazowane jeszcze zwiększają ryzyko otyłości.
  • Do picia można dziecku dać sok z kartonu, ale warto wcześniej przeczytać skład umieszczony na opakowaniu. Najzdrowsze są te, które nie zawierają cukru ani sztucznych słodzików.

Czego unikać, komponując śniadanie dla dziecka?

W śniadaniu nie ma miejsca na:

  • dosładzane płatki zbożowe
  • tłuste wędliny
  • słodkie desery rzekomo na bazie mleka, które z mlekiem nie mają nic wspólnego
  • ciastka
  • dania fast food
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jaki wpływ na zdrowie mamy i dziecka ma cesarskie cięcie oraz jakie jest ryzyko ciąży po 40. roku życia. Przeczytaj również, jak wybrać najlepsze krzesełko do karmienia i jak skompletować eko-wyprawkę

Kup dostęp od 2,50 zł
okładka 10/19
KOMENTARZE