Zdrowe odżywianie

Przelicznik miar to narzędzie niezbędne w każdej kuchni. Pozwoli przeliczyć ilość cukru lub mąki na szklanki, gramy czy łyżki. Dzięki przelicznikowi miar czytanie przepisów i gotowanie jest znacznie łatwiejsze.
Kalkulator kalorii to narzędzie, które przyda ci się, gdy chcesz zadbać o swoją wagę, np w sytuacji, gdy chcesz zgubić nadmiar kilogramów po ciąży. Jeśli będziesz wiedziała, ile kalorii zawiera dany produkt, łatwiej ci będzie zaplanować zdrowy jadłospis. Ile kalorii mają najczęściej używane przez nas produkty żywnościowe?
Odchudzając się po porodzie często sięgamy po produkty “light”, ponieważ powinny mieć znacznie mniej kalorii niż ich tradycyjne odpowiedniki. Produkty "light" otrzymuje się przez obniżenie zawartości tłuszczu lub użycie niskotłuszczowych surowców oraz zastąpienie cukru sztucznymi środkami słodzącymi.
Już 3 orzechy pokrywają dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Warto je więc na stałe włączyć do diety, szczególnie, że można z nich przyrządzić wiele pyszności.
Pięć orzechów dostarcza tyle samo kalorii co pączek, ale także mnóstwo zdrowego tłuszczu i białka. To, co chrupiemy, jest nasieniem, tzw. jądrem, ukrytym pod beżową zdrewniałą pestką, czyli łupiną. W 51,5 proc. orzech składa się z tłuszczu, ma też wysokowartościowe białko (10 proc.), dlatego chętnie jadają je wegetarianie. Wszystkie orzechy są wysokokaloryczne, a włoskie są rekordzistami: 100 g to 645 kcal.
Jej owoce mają wiele zalet. Regulują trawienie, chronią przed wolnymi rodnikami, zapobiegają rozwojowi  nowotworów, a nawet poprawiają humor. Dlatego warto jeść śliwki świeże, suszone oraz w postaci dżemów i kompotów.
Konfitury, dżemy, marynaty... Prawda jest taka, że można to wszystko kupić w sklepie. Ale wyroby „z taśmy” nijak się mają do domowych ogórków czy soku z malin bez sztucznych konserwantów i ulepszaczy smaku. Doskonale wiemy, że zdrowe jedzenie to jedzenie naturalne, bez środków konserwujących i innej chemii. Coraz więcej ludzi na świecie popiera produkty wytwarzane metodami tradycyjnymi.
Dania z grzybami najlepiej smakują jesienią. Grzybobranie może być świetną zabawą dla całej rodziny, dlatego warto najpierw wspólnie wybrać się do lasu, aby później mieć z czego przyrządzać smakołyki w kuchni. Jak przyrządzić dania z grzybami?
Przez długie miesiące tylko marzymy o objadaniu się soczystymi czeraśniami i wiśniami. Bo sezon na nie jest krótki, a korzyści dla zdrowia ogromne. Czereśnie i wiśnie należą do najbardziej wartościowych owoców.
Teorie na temat żywienia ciągle się zmieniają. Co wczoraj wyklęte, dziś jest polecane. Trudno się w tym zorientować i zachować zdrowy rozsądek. Dlatego weryfikujemy kilka najczęściej powtarzanych opinii.
Na co zwracać uwagę, kupując biały ser? Jest ich w sklepach coraz więcej. Różnią się smakiem, konsystencją, ale wszystkie są w odcieniach bieli. Lepiej wybrać tradycyjny biały ser, serek wiejski czy homogenizowany? A może samemu zrobić twaróg?
Jagody pojawiają sie w lipcu. Niestety szybko znikają, więc trzeba się spieszyć, żeby najeść się nimi do woli. Borówki amerykańskie są za to dostępne przez cały rok. I jedne i drugie są pyszne i przede wszystkim zdrowe. Świetnie sprawdzają się jako dodatek do deserów. W czasach, gdy nie znano antybiotyków, czarnymi jagodami leczono zakażenia, tyfus, a nawet polio. Zwalczano nimi gronkowca. Do dziś lekarze zalecają jedzenie jagód podczas kuracji przeciwko glistom i owsikom u dzieci.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, co jeść w ciąży, by nie mieć anemii i jakie nazwisko może nosić nowo narodzone dziecko. Przeczytaj również o tym, jak uniknąć błędów przy karmieniu piersią i dowiedz się, co czuje rodzący się maluch

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 1/20