Dieta i suplementy

Dlaczego produkty bogate w witaminę B12 są tak ważne w naszej diecie, zwłaszcza w okresie ciąży? Ponieważ niewystarczające ilości tej witaminy w organizmie grożą anemią. Zobacz, co jeść przy niedoborze witaminy B12 i co jeść, aby do niego nie dopuścić.
Wchłanianie witamin i składników mineralnych to reakcja łańcuchowa - jeśli w diecie zabraknie jakiegoś elementu, automatycznie spada wchłanialność innych. Warto zatem wiedzieć, jak łączyć witaminy i minerały, by poprawić ich wzajemne przyswajanie.
Niedobór żelaza w ciąży jest niebezpieczny, dlatego składnik ten warto suplementować. Żelazo jest ważne nie tylko dla zdrowia i dobrego samopoczucia przyszłej mamy. Odpowiednia jego dawka chroni rozwijające się maleństwo i jest konieczna dla jego prawidłowego rozwoju.
Suplementacja witaminy D w ciąży to bardzo ważna sprawa. W naszym klimacie nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi niezbędnej dawki, a niedobór witaminy D może mieć bardzo poważne konsekwencje. Wyjaśniamy, dlaczego trzeba przyjmować witaminę D w ciąży.
Czy można pić mleko w ciąży? A jeśli tak, to czy można pić mleko sojowe, migdałowe, ryżowe? Wyjaśniamy, czy mleka roślinne poza nazwą mają coś wspólnego z mlekiem i czy są polecane kobietom w ciąży. 
Kobiety ciężarne często obawiają się utraty atrakcyjności po urodzeniu dziecka. Ciąża to jednak nie czas na odchudzanie ani eksperymenty żywieniowe. Matka jest jedynym źródłem pokarmu dla swojego dziecka, dlatego też jej dieta musi dostarczać wszystkich składników odżywczych, których oboje potrzebują. Dowiedz się, jak wygląda prawidłowe żywienie w ciąży i jakie ćwiczenia stosować, by zachować dobrą kondycję.
Herbaty z liści malin wiele Polek w ciąży boi się jak ognia. Przestrzegają się nawzajem przed wypiciem choćby szklanki tego napoju w obawie, że może wywołać skurcze macicy, a w konsekwencji poronienie lub przedwczesny poród. Z drugiej strony picie herbaty z liści malin w ostatnich tygodniach przed porodem jest traktowane jak domowy sposób na jego wywołanie.
W trosce o zdrowie i figurę w ciąży warto więc zrezygnować z białego cukru, a przynajmniej starać się go unikać. Jeśli jednak masz ochotę wypić słodzoną herbatę lub zjeść domowe ciasto – nie musisz sobie odmawiać. Czym zastąpić cukier w ciąży? Sięgnij po cukier kokosowy, erytrol, ksylitol, stewię, melasę, miód lub syrop klonowy.
Masz humory w ciąży, bywasz kapryśna, płaczliwa, zapominalska – otoczenie wybacza ci chwile słabości, bo jesteś w ciąży. Zanim jednak za swój nastrój obwinisz burzę hormonalną, przypatrz się swojemu menu. Niedobór wapnia negatywnie wpływa na system nerwowy, a magnezu - wzmagają rozdrażnienie. Natomiast tkankowe niedobory żelaza objawiają się problemami z koncentracją.
Jesteś w ciąży i nie ograniczasz ilości jedzenia? To błąd! Nadmierna ilość kalorii może bowiem zaburzyć prawidłowy rozwój płodu. Jak więc powinny odżywiać się przyszłe mamy?
W III trymestrze ciąży nie ma już ryzyka powstania wad wrodzonych, ale dziecko intensywnie rośnie, dlatego nadal potrzebujesz dużo witamin i minerałów. Sprawdź, na jakie witaminy i minerały zwrócić uwagę w III trymestrze ciąży.
Suplementy w ciąży są ważnym uzupełnieniem diety. Na pewno słyszałaś o konieczności przyjmowania kwasu foliowego, ale to nie jedyny suplement, który powinna zażywać przyszła mama. Każda kobieta powinna łykać w ciąży także DHA, witaminę D i jod, które korzystnie wpływają na przebieg ciąży i rozwój dziecka, a także suplementować niedocenianą dotychczas cholinę, witaminy z grupy B, selen i niekiedy żelazo.

NOWY NUMER

Nowy numer magazynu Dziecko Zakupy i My już w sprzedaży! A w nim ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży a także inspiracje i porady dla całej rodziny! 164 strony za 4,99 zł.

Sprawdź
Dziecko zakupy i my