Dieta i suplementy

W trosce o zdrowie i figurę w ciąży warto więc zrezygnować z białego cukru, a przynajmniej starać się go unikać. Jeśli jednak masz ochotę wypić słodzoną herbatę lub zjeść domowe ciasto – nie musisz sobie odmawiać. Czym zastąpić cukier w ciąży? Sięgnij po cukier kokosowy, erytrol, ksylitol, stewię, melasę, miód lub syrop klonowy.
Masz humory w ciąży, bywasz kapryśna, płaczliwa, zapominalska – otoczenie wybacza ci chwile słabości, bo jesteś w ciąży. Zanim jednak za swój nastrój obwinisz burzę hormonalną, przypatrz się swojemu menu. Niedobór wapnia negatywnie wpływa na system nerwowy, a magnezu - wzmagają rozdrażnienie. Natomiast tkankowe niedobory żelaza objawiają się problemami z koncentracją.
Jesteś w ciąży i nie ograniczasz ilości jedzenia? To błąd! Nadmierna ilość kalorii może bowiem zaburzyć prawidłowy rozwój płodu. Jak więc powinny odżywiać się przyszłe mamy?
W III trymestrze ciąży nie ma już ryzyka powstania wad wrodzonych, ale dziecko intensywnie rośnie, dlatego nadal potrzebujesz dużo witamin i minerałów. Sprawdź, na jakie witaminy i minerały zwrócić uwagę w III trymestrze ciąży.
Suplementy w ciąży są ważnym uzupełnieniem diety. Na pewno słyszałaś o konieczności przyjmowania kwasu foliowego, ale to nie jedyny suplement, który powinna zażywać przyszła mama. Każda kobieta powinna łykać w ciąży także DHA, witaminę D i jod, które korzystnie wpływają na przebieg ciąży i rozwój dziecka, a także suplementować niedocenianą dotychczas cholinę, witaminy z grupy B, selen i niekiedy żelazo.
Zawartość witamin i minerałów w diecie ciężarnej w 2 trymestrze ciąży ma kluczowe znaczenie dla zdrowia rozwijającego się dziecka. Dowiedz się, jakie witaminy i minerały są potrzebne w 2 trymestrze ciąży.
W ciąży potrzebujesz znacznie więcej pewnych witamin i mikroelementów, bo są one niezbędne do prawidłowego rozwoju twojego dziecka. Zobacz, które witaminy i minerały są najważniejsze w pierwszym trymestrze ciąży.
Komosa ryżowa czyli kasza quinoa podbiła podniebienia Azteków tysiące lat temu, dziś przekonują się do niej także Polacy. Mimo swojej nazwy z ryżem ma niewiele wspólnego. Komosa ryżowa, przypominająca wyglądem drobną kaszę, to produkt naładowany zdrową energią.
Jesteś w ciąży i masz wielką ochotę na batoniki i frytki? Uważasz, że możesz sobie teraz pozwolić na wszelkie smakołyki, bo to ciążowy przywilej? Sprawdź, jak odróżnić ciążowe zachcianki od zwykłego folgowania sobie.
Ogórki kiszone to jedna z częstszych zachcianek w ciąży. Jeżeli marzy ci się kiszony ogórek, to doskonale! To bardzo zdrowa ciążowa zachcianka, więc warto jej ulegać. Kiszone ogórki i inne kwaszone warzywa to skarbnica witamin, minerałów i pożytecznych bakterii.
Soki w ciąży to doskonały pomysł, jeśli potrzebujesz dawki energii, odporności i zdrowia. Sięgnij po koktajle oraz soki warzywne i owocowe, które pomogą ci pokonać osłabienie typowe o tej porze roku. Oto najsmaczniejsze przepisy na soki.
Zielona herbata ma właściwości pobudzające i może z powodzeniem zastąpić mocną kawę w ciąży. Dlatego można ją pić zamiast kawy, zwłaszcza, kiedy zdarza ci się poczuć w środku dnia obezwładniającą senność. Jakie właściwości ma zielona herbata?

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020