Jak zwiększyć swoje libido? [4 PRAKTYCZNE PORADY]

2014-08-28 15:43 Katarzyna Korzeniecka, absolwentka psychologii ze specjalnością psychoterapia i terapia seksualna

Brak ochoty na seks związany jest ze spakiem libido. Wbrew pozorom spadek libido nie zawsze musi być związany z chorobą, zmianami hormonalnymi lub zaburzeniami seksualnymi. Czasem wystarczy, że jesteśmy zmęczone, przepracowane lub zestresowane. Kiedy ochota na seks znacząco spada, a współżycie przestaje nas cieszyć, warto wspomóc nasz organizm w walce z tego typu zniechęceniem.

Brak ochoty na seks wiąże się ze spakiem libido. Powodów spadku naszego libido bywa wiele – może mieć on podłoże biologiczne (czyli np. w chorobie albo zaburzeniach pracy układu hormonalnego) lub psychologiczne (w stresie czy depresji). Oczywiście jeśli zauważymy nagły i utrzymujący się spadek ochoty na seks, który nas niepokoi, warto wybrać się do specjalisty w celu ustalenia przyczyn takiego stanu i metod leczenia. Jednak w wielu przypadkach spadek libido jest przejściowy i stanowi efekt przemęczenia lub utrzymującego się przez dłuższy czas wysokiego poziomu stresu, a w takiej sytuacji warto zastosować „domowe” sposoby poradzenia sobie z taką sytuacją. Najważniejszym krokiem jest wyeliminowanie (na ile to możliwe) źródeł stresu w życiu i poświęcenie większej ilości czasu na odpoczynek, ale warto także zadbać o swoją kondycję psychofizyczną – dzięki temu nie tylko wspomożemy nasze libido, ale i zapobiegniemy jego spadkom w przyszłości.

1. Myśl i mów o seksie: libido

Nie bez powodu mówi się, że to mózg jest najbardziej „seksownym” organem naszego ciała. Myślenie i rozmawianie o seksie, a także czytanie pikantnych opowiadań czy oglądanie zdjęć i filmów erotycznych pobudza naszą wyobraźnię i zwiększa apetyt na seks. Często zaniedbujemy tę część naszego życia, ponieważ twierdzimy, że brakuje nam na nią czasu: przecież trzeba pracować, zrobić zakupy, odebrać dziecko ze szkoły, ugotować obiad i pamiętać o przeglądzie auta. Gdzie w tym wszystkim znaleźć czas na myślenie o seksie? Odpowiedź jest prosta: staraj się traktować seks jako jeden z obowiązków, ale tych najbardziej przyjemnych. Rezygnacja z życia seksualnego odbija się negatywnie na związku, osłabia relacje między partnerami i sprawia, że mniej cieszymy się z bycia razem, dlatego o tę sferę naszego życia trzeba dbać tak samo, jak o każdą inną. Fantazjuj w każdej wolnej chwili, myśl o tym, co sprawia ci największą przyjemność w łóżku, czego chciałabyś spróbować, co cię podnieca. Mów o tym partnerowi, opowiedz mu o swoich pragnieniach, wyślij pikantnego SMS-a. Pamiętaj też, że seks to także dobry sposób na relaks i rozluźnienie po ciężkim dniu pracy.

2. Bądź aktywna fizycznie: sposób na spadek libido

Specjaliści zwracają uwagę na fakt, że osoby aktywne fizycznie mają większą chęć na seks, a także mogą kochać się dłużej i bardziej fantazyjnie (dobra kondycja fizyczna eliminuje problem szybkiego zmęczenia, zadyszki i pozwala na wypróbowanie bardziej „wymyślnych” pozycji seksualnych). Ruch poprawia krążenie krwi, które odgrywa ogromną rolę w życiu erotycznym: przyczynia się do poprawienia jakości erekcji, właściwego ukrwienia narządów płciowych, zwiększenia podniecenia i przyjemności z seksu. Dodatkowo regularne uprawianie sportu sprawia, że mamy więcej energii i jesteśmy bardziej pozytywnie nastawieni do życia.

3. Dbaj o siebie

Nie jest tajemnicą, że kobiety pewne siebie czerpią więcej przyjemności w sypialni. A kobieta pewna siebie to przede wszystkim kobieta zadbana: fizycznie oraz intelektualnie. Jeśli czujesz, że twoja samoocena spadła i ten fakt odbiera ci ochotę na zbliżenia, spróbuj poprawić swoje samopoczucie zmieniając coś w swoim wyglądzie. To nie musi być wielkie postanowienie zrzucenia 20 kilogramów czy wyrobienia sobie muskulatury niczym u trenerki fitnessu – wystarczy dobry makijaż, przefarbowanie włosów czy nowe szpilki, w których będziesz się czuła wyjątkowo kobieco. Wygospodaruj dodatkowe 15 minut w ciągu dnia, które przeznaczysz na wklepanie pachnącego balsamu do ciała, depilację i peeling. Dzięki temu poczujesz się bardziej atrakcyjna i na pewno przykujesz także więcej męskich spojrzeń – szczególnie, jeśli swój nowy image przyozdobisz promiennym uśmiechem.

4. Wykorzystuj każdą okazję na seks

Kiedy jesteśmy przepracowani i zestresowani, zdarza się, że wcale nie mamy chęci na seks nawet wtedy, gdy razem z partnerem mamy nareszcie trochę czasu dla siebie. Czasem warto jednak trochę „zmusić” się do seksu, nawet, gdy początkowo igraszki nam zupełnie nie w głowie. Kobiety często przyznają, że umiejętne pieszczoty partnera mogą je pobudzić i sprawić, że nabierają one ochoty na seks pomimo początkowej niechęci. Daj swojemu partnerowi szansę – pozwól, by cię całował i dotykał, spróbuj się wtedy zrelaksować i cieszyć chwilą. Wykorzystajcie 15 minut przed pracą na „szybki numerek”, weźcie wieczorem wspólny, ekscytujący prysznic, kochajcie się zamiast oglądać kolejną powtórkę serialu w telewizji. Jeśli będziesz wykorzystywać okazje na seks, szybko zauważysz, że masz na niego po prostu większą ochotę – w tym przypadku apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jaki wpływ na zdrowie mamy i dziecka ma cesarskie cięcie oraz jakie jest ryzyko ciąży po 40. roku życia. Przeczytaj również, jak wybrać najlepsze krzesełko do karmienia i jak skompletować eko-wyprawkę

Kup dostęp od 2,50 zł
okładka 10/19
KOMENTARZE