Jak zwiększyć swoje libido? 4 praktyczne porady na walkę ze spadkiem libido

jak zwiększyć libido
Autor: thinkstockphotos.com Nie jest tajemnicą, że kobiety pewne siebie czerpią więcej przyjemności w sypialni.

Brak ochoty na seks związany jest ze spadkiem libido. Wbrew pozorom spadek libido nie zawsze musi być związany z chorobą, zmianami hormonalnymi lub zaburzeniami seksualnymi. Czasem wystarczy, że jesteśmy zmęczone, przepracowane lub zestresowane. Jak zwiększyć swoje libido?

Spadek libido wiążę się z brakiem ochoty na seks. Kiedy tak się dzieje i współżycie przestaje nas cieszyć, warto wspomóc nasz organizm w walce z tego typu zniechęceniem. Jak poprawić swoje libido i znów cieszyć się kontaktem z ukochanym?

Spis treści

  1. Dlaczego spada libido?
  2. Sposoby na większe libido: myśl i mów o seksie
  3. Bądź aktywna fizycznie
  4. Dbaj o siebie
  5. Wykorzystuj każdą okazję na seks

Dlaczego spada libido?

Powodów spadku libido jest wiele – może mieć on podłoże biologiczne (czyli np. w chorobie albo zaburzeniach pracy układu hormonalnego) lub psychologiczne (w stresie czy depresji). Oczywiście jeśli zauważymy nagły i utrzymujący się brak ochoty na seks, który nas niepokoi, warto wybrać się do specjalisty w celu ustalenia przyczyn takiego stanu i metod leczenia.

Jednak w wielu przypadkach spadek libido jest przejściowy i stanowi efekt przemęczenia lub utrzymującego się przez dłuższy czas wysokiego poziomu stresu, a w takiej sytuacji warto zastosować „domowe” sposoby poradzenia sobie z taką sytuacją.

Najważniejszym krokiem jest wyeliminowanie (na ile to możliwe) źródeł stresu w życiu i poświęcenie większej ilości czasu na odpoczynek, ale warto także zadbać o swoją kondycję psychofizyczną – dzięki temu nie tylko wspomożemy nasze libido, ale i zapobiegniemy jego spadkom w przyszłości.

Czytaj również: Co czuje dziecko w brzuchu, gdy rodzice się kochają?

Nuda w łóżku: 7 sposobów, dzięki którym seks nie stanie się rutyną

Orgazm w ciąży? Jak najbardziej! Seks i orgazm wielokrotny jest możliwy

Sposoby na większe libido: myśl i mów o seksie

Nie bez powodu mówi się, że to mózg jest najbardziej „seksownym” organem naszego ciała. Myślenie i rozmawianie o seksie, a także czytanie pikantnych opowiadań czy oglądanie zdjęć i filmów erotycznych pobudza naszą wyobraźnię i zwiększa apetyt na seks.

Często zaniedbujemy tę część naszego życia, ponieważ twierdzimy, że brakuje nam na nią czasu: przecież trzeba pracować, zrobić zakupy, odebrać dziecko ze szkoły, ugotować obiad i pamiętać o przeglądzie auta. Gdzie w tym wszystkim znaleźć czas na myślenie o seksie?

Odpowiedź jest prosta: staraj się traktować seks jako jeden z obowiązków, ale tych najbardziej przyjemnych. Rezygnacja z życia seksualnego odbija się negatywnie na związku, osłabia relacje między partnerami i sprawia, że mniej cieszymy się z bycia razem, dlatego o tę sferę naszego życia trzeba dbać tak samo, jak o każdą inną.

Fantazjuj w każdej wolnej chwili, myśl o tym, co sprawia ci największą przyjemność w łóżku, czego chciałabyś spróbować, co cię podnieca. Mów o tym partnerowi, opowiedz mu o swoich pragnieniach, wyślij pikantnego SMS-a. Pamiętaj też, że seks to także dobry sposób na relaks i rozluźnienie po ciężkim dniu pracy.

Bądź aktywna fizycznie

Specjaliści zwracają uwagę na fakt, że osoby aktywne fizycznie mają większą chęć na seks, a także mogą kochać się dłużej i bardziej fantazyjnie (dobra kondycja fizyczna eliminuje problem szybkiego zmęczenia, zadyszki i pozwala na wypróbowanie bardziej „wymyślnych” pozycji seksualnych).

Ruch poprawia krążenie krwi, które odgrywa ogromną rolę w życiu erotycznym: przyczynia się do poprawienia jakości erekcji, właściwego ukrwienia narządów płciowych, zwiększenia podniecenia i przyjemności z seksu. Dodatkowo regularne uprawianie sportu sprawia, że mamy więcej energii i jesteśmy bardziej pozytywnie nastawieni do życia.

Dbaj o siebie

Nie jest tajemnicą, że kobiety pewne siebie czerpią więcej przyjemności w sypialni. A kobieta pewna siebie to przede wszystkim kobieta zadbana: fizycznie oraz intelektualnie. Jeśli czujesz, że twoja samoocena spadła i ten fakt odbiera ci ochotę na zbliżenia, spróbuj poprawić swoje samopoczucie zmieniając coś w swoim wyglądzie.

To nie musi być wielkie postanowienie zrzucenia 20 kilogramów czy wyrobienia sobie muskulatury niczym u trenerki fitnessu – wystarczy dobry makijaż, przefarbowanie włosów czy nowe szpilki, w których będziesz się czuła wyjątkowo kobieco.

Wygospodaruj dodatkowe 15 minut w ciągu dnia, które przeznaczysz na wklepanie pachnącego balsamu do ciała, depilację i peeling. Dzięki temu poczujesz się bardziej atrakcyjna i na pewno przykujesz także więcej męskich spojrzeń – szczególnie, jeśli swój nowy image przyozdobisz promiennym uśmiechem.

Wykorzystuj każdą okazję na seks

Kiedy jesteśmy przepracowani i zestresowani, zdarza się, że wcale nie mamy chęci na seks nawet wtedy, gdy razem z partnerem mamy nareszcie trochę czasu dla siebie. Czasem warto jednak trochę „zmusić” się do seksu, nawet, gdy początkowo igraszki nam zupełnie nie w głowie.

Kobiety często przyznają, że umiejętne pieszczoty partnera mogą je pobudzić i sprawić, że nabierają one ochoty na seks pomimo początkowej niechęci. Daj swojemu partnerowi szansę – pozwól, by cię całował i dotykał, spróbuj się wtedy zrelaksować i cieszyć chwilą.

Wykorzystajcie 15 minut przed pracą na „szybki numerek”, weźcie wieczorem wspólny, ekscytujący prysznic, kochajcie się zamiast oglądać kolejną powtórkę serialu w telewizji. Jeśli będziesz wykorzystywać okazje na seks, szybko zauważysz, że masz na niego po prostu większą ochotę – w tym przypadku apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Czytaj również: Naturalne afrodyzjaki - prosty sposób na poprawienie libido. Koniecznie wypróbuj!

Niskie libido u mężczyzn - co oznacza?

Punkt G: seks i orgazm. Gdzie jest punkt G i jak go stymulować?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka
KOMENTARZE