Czy karmiąc piersią można się odchudzać?

2019-07-02 12:09 Katarzyna Stańczyk
Odchudzanie
Autor: Thinkstock|thinkstockphotos.com

Czy w czasie karmienia można się odchudzać? Oczywiście, że można i nie ma co się obawiać, że zrobimy dziecku krzywdę. Wystarczy wybrać zdrową dietę i ruch na świeżym powietrzu. Kilogramy znikną, my będziemy szczęśliwe, a dziecko zdrowe!

Po urodzeniu dziecka chcesz jak najszybciej wrócić do wagi sprzed ciąży i schudnąć w czasie karmienia piersią. Lepiej jednak nie robić tego zbyt szybko - po porodzie ciało potrzebuje 6 tygodni, żeby się zregenerować. Najlepiej by było, żebyś w tym okresie w ogóle nie zwracała uwagi na wagę. Nie wchodź na nią, nie zastanawiaj się nad dodatkowymi kilogramami, tylko ciesz się dzieckiem. Zdążysz schudnąć, a jeśli podejdziesz do tematu racjonalnie, zrobisz to w sposób bezpieczny dla ciebie i dla dziecka.

Czytaj też: podstawowe zasady karmienia piersią dziecka

Jak się odchudzać przy karmieniu piersią: dieta

Zakończył się okres połogu, czujesz się lepiej, ale karmisz piersią i nie wiesz, czy już możesz się odchudzać. Możesz, ale musisz to zrobić z głową. Nie licz na dietę cud i nie stosuj żadnych kalorycznych limitów (1200 kalorii z pewnością pomoże mi schudnąć), bo w ten sposób możesz wyrządzić dziecku krzywdę. Jeśli przestaniesz dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, pogorszy się jakość twojego mleka. Nie chcesz, aby dziecko zachorowało, uzbrój się zatem w cierpliwość.

Jak się odchudzać przy karmieniu piersią: ruch

Wszystkie niecierpliwe mamy teraz zapewne głośno jęknęły. Niestety, aktywność fizyczna i zdrowa dieta to jedyna metoda, aby rozsądnie pozbyć się dodatkowych kilogramów i schudnąć przy karmieniu piersią. Pamiętaj, że już dzięki karmieniu tracisz dziennie od 200 do 500 kcal. Jeśli dołożysz do tego ruch na świeżym powietrzu i zaczniesz zdrowo się odżywiać, nawet nie zauważysz, kiedy schudniesz. Jeśli nie lubisz biegać i nie masz siły, żeby jeździć na rowerze, spaceruj. Pół godziny dziennie wystarczy, aby dotlenić organizm, wzmocnić krążenie i pobudzić mięśnie do pracy.

Czytaj też: Karmiąć piersią, nie musisz być na diecie

Dobrze wiedzieć

Co jeść, żeby schudnąć przy karmieniu piersią?

  • Przede wszystkim pij dużo wody i zielonej herbaty. Dzięki temu będziesz nie tylko prawidłowo nawodniona, ale pozbędziesz się toksyn z organizmu. Ogranicz spożycie czarnej herbaty, kofeiny i słodkich napojów. One nie przyniosą twojemu organizmowi nic dobrego, a ty jesteś przecież odpowiedzialna nie tylko za siebie, ale i za dziecko
  • Dostarczaj organizmowi wszystkich składników odżywczych: witamin, minerałów, białka, węglowodanów, błonnika i tłuszczy. Wzbogać swoją dietę w różnorodne produkty: kasze, warzywa, owoce. Im mniej przetworzone będą warzywa i owoce, tym więcej będą zawierały witamin
  • Jedz dużo ryb - co najmniej trzy razy w tygodniu. Pamiętaj, że musisz dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę witaminy D. Dieta i ruch na świeżym powietrzu powinny ci to zapewnić, ale jeśli się obawiasz, że tak nie jest, skonsultuj się z lekarzem. Być może będziesz musiała przyjmować preparaty z witaminą D
  • Jedz lekkie dania. Gotuj na parze albo piecz. Nie jedz smażonych, tłustych i ciężkich potraw. Zrezygnuj również z kalorycznych sosów - zamiast nich stosuj lekkie dressingi z cytryną i ziołami
  • Sięgnij po specjalne suplementy dla kobiet po porodzie, dzięki którym uzupełnisz niedobory witamin

Obejrzyj film: Dieta kobiety karmiącej

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Nowy numer magazynu Dziecko Zakupy i My już w sprzedaży! A w nim ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży a także inspiracje i porady dla całej rodziny! 164 strony za 4,99 zł.

Sprawdź
Dziecko zakupy i my
KOMENTARZE