Czy karmiąc piersią można się odchudzać?

2020-08-31 16:15
Czy karmiąc piersią można się odchudzać?
Autor: Getty Images

Czy w czasie karmienia można się odchudzać? Oczywiście, że można i nie ma co się obawiać, że zrobimy dziecku krzywdę. Wystarczy wybrać zdrową dietę i ruch na świeżym powietrzu. Kilogramy znikną, my będziemy szczęśliwe, a dziecko zdrowe!

Po urodzeniu dziecka chcesz jak najszybciej wrócić do wagi sprzed ciąży i schudnąć w czasie karmienia piersią? Lepiej nie robić tego zbyt szybko - po porodzie ciało potrzebuje 6 tygodni, żeby się zregenerować. Najlepiej by było, żebyś w tym okresie w ogóle nie zwracała uwagi na wagę. Nie wchodź na nią, nie zastanawiaj się nad dodatkowymi kilogramami, tylko ciesz się dzieckiem. Zdążysz schudnąć, a jeśli podejdziesz do tematu racjonalnie, zrobisz to w sposób bezpieczny dla ciebie i dla dziecka.

Czytaj też: Podstawowe zasady karmienia piersią dziecka

Dobra dieta to podstawa

Zakończył się okres połogu, czujesz się lepiej, ale karmisz piersią i nie wiesz, czy już możesz się odchudzać. Możesz, ale musisz to zrobić z głową. Nie licz na dietę cud i nie stosuj żadnych kalorycznych limitów (typu: "1200 kalorii z pewnością pomoże mi schudnąć"), bo w ten sposób możesz wyrządzić dziecku krzywdę. Jeśli przestaniesz dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, pogorszy się jakość twojego mleka. Nie chcesz, aby dziecko zachorowało, uzbrój się zatem w cierpliwość.

Czytaj także: Sekrety odchudzania po ciąży, czyli jak schudnąć po porodzie

Ważna jest aktywność fizyczna

Wszystkie niecierpliwe mamy teraz zapewne głośno jęknęły. Niestety, aktywność fizyczna i zdrowa dieta to jedyna metoda, aby rozsądnie pozbyć się dodatkowych kilogramów i schudnąć przy karmieniu piersią.

Pamiętaj, że już dzięki karmieniu tracisz dziennie od 200 do 500 kcal. Jeśli dołożysz do tego ruch na świeżym powietrzu i zaczniesz zdrowo się odżywiać, nawet nie zauważysz, kiedy schudniesz. Jeśli nie lubisz biegać i nie masz siły, żeby jeździć na rowerze, spaceruj. Pół godziny dziennie wystarczy, aby dotlenić organizm, wzmocnić krążenie i pobudzić mięśnie do pracy.

Oblicz swoje BMI z pomocą naszego kalkulatora

Dobrze wiedzieć

Co jeść, żeby schudnąć przy karmieniu piersią?

  • Przede wszystkim pij dużo wody i zielonej herbaty. Dzięki temu będziesz nie tylko prawidłowo nawodniona, ale pozbędziesz się toksyn z organizmu. Ogranicz spożycie czarnej herbaty, kofeiny i słodkich napojów. One nie przyniosą twojemu organizmowi nic dobrego.
  • Dostarczaj organizmowi wszystkich składników odżywczych: witamin, minerałów, białka, węglowodanów, błonnika i tłuszczy. Wzbogać swoją dietę w różnorodne produkty: kasze, warzywa, owoce. Im mniej przetworzone będą warzywa i owoce, tym więcej będą zawierały witamin.
  • Jedz dużo ryb - co najmniej trzy razy w tygodniu. Pamiętaj, że musisz dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę witaminy D. Dieta i ruch na świeżym powietrzu powinny ci to zapewnić, ale jeśli się obawiasz, że tak nie jest, skonsultuj się z lekarzem. Być może będziesz musiała przyjmować preparaty z witaminą D.
  • Jedz lekkie dania. Gotuj na parze albo piecz. Nie jedz smażonych, tłustych i ciężkich potraw. Zrezygnuj również z kalorycznych sosów - zamiast nich stosuj lekkie dressingi z cytryną i ziołami.
  • Sięgnij po specjalne suplementy dla kobiet po porodzie, dzięki którym uzupełnisz niedobory witamin.

Czytaj także: Odchudzanie po ciąży: od czego zacząć odchudzanie po porodzie

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza