Dieta i suplementy

Niezwykle ważna jest zdrowa i urozmaicona dieta w ciąży. Aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, kobieta ciężarna powinna spożywać o ok. 300 kcal dziennie więcej niż dotychczas, ale dopiero w drugim i trzecim trymestrze. Przede wszystkim liczy się jednak jakość i różnorodność spożywanych posiłków – rozwijający się płód potrzebuje bowiem odpowiedniej dawki witamin i minerałów.

Produkty zakazane w ciąży naprawdę istnieją. Czy wiesz, czego nie można jeść w ciąży? Specjalnie dla ciebie nasza dietetyk przygotowała listę produktów zakazanych w ciąży i częściowo dozwolonych. Podpowiemy też, których produktów żywnościowych ciężarne unikają niepotrzebnie.
Matka jest jedynym źródłem pokarmu dla swojego dziecka, dlatego też jej dieta musi dostarczać wszystkich składników odżywczych, których oboje potrzebują. Czy to oznacza, że musi jeść dwa razy więcej? Dowiedz się, jak wygląda prawidłowe żywienie w ciąży i co to znaczy jeść dla dwojga, a nie za dwoje.
Wypij za zdrowie swoje i maluszka drinka bezpiecznego w ciąży, czyli bez alkoholu. Przepisy na bezalkoholowe drinki dla kobiet, w szczególności ciężarnych, są łatwe do wykonania, a efekt smakowity. Oto bezalkoholowe drinki dla ciężarnych idealne na Sylwestra!
Aż 85% kobiet odczuwa w czasie ciąży mdłości, które tylko z nazwy są poranne, bo trwają czasem cały dzień i całą ciążę. Naukowcy zaproponowali popularny środek, który zmniejsza mdłości o 16% a wymioty nawet o 30%. To probiotyki!
Nie wszystko, co wydaje nam się zdrowe, rzeczywiście takie jest. Zwłaszcza w ciąży. Jakich składników dostarczać organizmowi, aby zapewnić zdrowie sobie i dziecku? Zobacz co warto jeść i jakie suplementy przyjmować, a z czego zrezygnować. Jak powinna wyglądać dieta ciężarnej na jesień i zimę?
To, jaką wodę pijesz w ciąży, jest ważne ze względu na rozwój twojego dziecka. W ciąży znaczenie płynów, które przyjmuje przyszła mama wzrasta. Skorzystaj z naszego poradnika i sprawdź, czemu woda jest w okresie ciąży taka ważna, ile wody pić w ciąży i jaka jest najlepsza w czasie oczekiwania na dziecko.
Stosowanie przez ciężarne suplementów diety raczej nikogo nie dziwi. Zaskakująca dla niektórych bywa już jednak postawa tych przyszłych matek, które w stanie błogosławionym rezygnują z przyjmowania jakichkolwiek preparatów. Czy ciąża bez suplementów ma w ogóle szanse przebiegać prawidłowo i czy rezygnacja z ich stosowania może być niebezpieczna dla dziecka?
Cukrzyca w ciąży to nie dramat: zwykle wystarczy odpowiednia dieta, aby ciąża rozwijała się prawidłowo. Radzimy, jak komponować menu, aby nie dać się cukrzycy ciążowej. Pobierz przykładowy jadłospis dla kobiet z cukrzycą ciążową na cały dzień. 
Jaka jest prawidłowa waga w ciąży i ile można przytyć w ciąży? Wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że kobieta w ciąży może objadać się bezkarnie. A to nieprawda! Jedząc bez opamiętania, przyszła mama szybko zacznie przypominać kobiety z obrazów Rubensa. Zobacz, ile powinno się przybrać na wadze w ciąży.
Słodycze w ciąży to dosyć kontrowersyjny temat. Myślisz, że teraz możesz sobie pofolgować ze cukierkami? Lepiej nie, ponieważ nadmiar słodyczy w ciąży sprawia, że przytyjesz znacznie więcej niż przewidują normy. Sprawdź, ile słodyczy powinno się znaleźć w zdrowej diecie w ciąży!
Dieta w ciąży powinna być przemyślana i urozmaicona, zawierać wszystkie składniki odżywcze. Inaczej może dojść do niedoborów, które mogą być przyczyną np. niedokrwistości lub osteoporozy. Sprawdź, które produkty ci służą i jak powinna wyglądać zdrowa dieta ciężarnej.
Niedobór żelaza w ciąży jest niebezpieczny, dlatego składnik ten warto suplementować. Żelazo jest ważne nie tylko dla zdrowia i dobrego samopoczucia przyszłej mamy. Odpowiednia jego dawka chroni rozwijające się maleństwo i jest konieczna dla jego prawidłowego rozwoju.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

W diecie kobiety ciężarnej powinno znaleźć się pełnowartościowe białko i wapń, dlatego powinna pić mleko oraz fermentowane napoje mleczne, jeść jajka, chude mięso i warzywa strączkowe. Dwa razy w tygodniu należy jeść obfitujące w kwasy omega-3 ryby morskie. Zdrowa dieta dla kobiet w ciąży powinna zawierać też produkty pełnoziarniste oraz dużą ilość warzyw i owoców. Warto pamiętać, że leki i suplementy diety w ciąży powinny być przyjmowane po konsultacji z lekarzem. Ciąża wiąże się ze zmianą stylu życia. Kobiety powinny bezwzględnie unikać alkoholu, papierosów i większości leków. Dziecku szkodzi również nadmiar kofeiny, dlatego ciężarne powinny ograniczyć picie kawy i zrezygnować z napojów gazowanych typu cola.