Dieta i suplementy

Niezwykle ważna jest zdrowa i urozmaicona dieta w ciąży. Aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, kobieta ciężarna powinna spożywać o ok. 300 kcal dziennie więcej niż dotychczas, ale dopiero w drugim i trzecim trymestrze. Przede wszystkim liczy się jednak jakość i różnorodność spożywanych posiłków – rozwijający się płód potrzebuje bowiem odpowiedniej dawki witamin i minerałów.

Dieta w ciąży jest ważna nie tylko dla zdrowia rozwijającego się płodu. Nadmierne tycie w ciąży może utrudnić ci poród i na długo zepsuć ci sylwetkę. Nie ryzykuj. Podpowiadamy, co i jak jeść w ciąży, a czego unikać, żeby za bardzo nie przytyć w ciąży.
Badania nad wpływem probiotyków w zapobieganiu cukrzycy dały nieoczekiwane wyniki. Okazuje się, że suplementy te mogą prowadzić do groźnych powikłań, takich jak stan przedrzucawkowy. Specjaliści zalecają ostrożność.
Zapewne o jedzeniu truskawek w ciąży słyszałaś wiele mitów: że powodują uczulenie, znamiona truskawkowe, że strasznie się po nich tyje. Jaka jest prawda? Czy wolno jeść truskawki w ciąży?
Czytałaś, że kawa sprzyja poronieniom, hipotrofii i generalnie powinno się jej unikać w czasie ciąży? Nowe badania naukowe są jak wybawienie dla wielbicielek małej czarnej. Okazuje się, że picie umiarkowanych ilości kawy podczas ciąży nie zagraża nienarodzonemu dziecku.
Najczęściej przyszłe mamy mają ochotę na coś kwaśnego lub słodkiego. Ale jest grupa kobiet, które w ciąży zajadają się ostrymi potrawami: dania w restauracji oznaczone 3 papryczkami są ich ulubionymi. Czy jedzenie pikantnego jedzenia nie szkodzi nienarodzonemu dziecku? Jak pieprz i inne ostre przyprawy wpływają na zdrowie płodu?
Ananas to owoc znajdujący się na liście zakazanych produktów w okresie ciąży. Dlaczego i czy słusznie? Czy rzeczywiście nawet mała porcja ananasa może zaszkodzić dziecku?
Wiadomo, że żyjąc w pod jednym dachem z partnerem, mimo woli naśladujemy jego przyzwyczajenia. Także te dotyczące stylu życia czy sposobu odżywiania. Naukowcy są przekonani, że wprowadzenie zmian w nawykach dietetycznych partnera może pomóc ciężarnej mamie zdrowo się odżywiać.
Dieta na mdłości w ciąży faktycznie działa i może poprawić samopoczucie niejednej przyszłej mamie. Przeczytaj, co jeść w ciąży, by zwalczyć nudności. Sprawdź także, jak komponować swój jadłospis, aby zmniejszyć nasilenie tej uporczywej dolegliwości ciążowej.
Stosowanie przez ciężarne suplementów diety raczej nikogo nie dziwi. Zaskakująca bywa raczej postawa tych przyszłych matek, które rezygnują z przyjmowania jakichkolwiek preparatów. Czy ciąża bez suplementów ma w ogóle szanse przebiegać prawidłowo i czy rezygnacja z ich stosowania może być niebezpieczna dla dziecka?
Niedokrwistość w ciąży, czyli anemia, jest najczęstszą patologią stwierdzaną u przyszłych mam. Jak uniknąć niedokrwistości w ciąży? Dostarczając żelaza - bo niedobory tego pierwiastka są główną przyczyną problemów.
W kuchni kasze bywają traktowane po macoszemu, jak mało nowoczesny produkt z babcinej kuchni. Niesłusznie – kasze są nie tylko bogate w cenne składniki. Dlatego są też ważnym elementem diety w ciąży. Poznaj zalety kaszy gryczanej, jaglanej, jęczmiennej i dowiedz się, dlaczego warto je jeść w ciąży.
Pewnie nieraz słyszałaś, że sztuczne witaminy wcale nie są takie dobre i najlepiej po prostu stosować zbilansowaną dietę. Jednak nie dotyczy to kobiet w ciąży. Oto 5 powodów, dla których powinnaś łykać witaminy w ciąży.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

W diecie kobiety ciężarnej powinno znaleźć się pełnowartościowe białko i wapń, dlatego powinna pić mleko oraz fermentowane napoje mleczne, jeść jajka, chude mięso i warzywa strączkowe. Dwa razy w tygodniu należy jeść obfitujące w kwasy omega-3 ryby morskie. Zdrowa dieta dla kobiet w ciąży powinna zawierać też produkty pełnoziarniste oraz dużą ilość warzyw i owoców. Warto pamiętać, że leki i suplementy diety w ciąży powinny być przyjmowane po konsultacji z lekarzem. Ciąża wiąże się ze zmianą stylu życia. Kobiety powinny bezwzględnie unikać alkoholu, papierosów i większości leków. Dziecku szkodzi również nadmiar kofeiny, dlatego ciężarne powinny ograniczyć picie kawy i zrezygnować z napojów gazowanych typu cola.