Dieta i suplementy

Niezwykle ważna jest zdrowa i urozmaicona dieta w ciąży. Aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, kobieta ciężarna powinna spożywać o ok. 300 kcal dziennie więcej niż dotychczas, ale dopiero w drugim i trzecim trymestrze. Przede wszystkim liczy się jednak jakość i różnorodność spożywanych posiłków – rozwijający się płód potrzebuje bowiem odpowiedniej dawki witamin i minerałów.

Wapń w ciąży jest ważnym elementem zbilansowanej diety przyszłej mamy. Jest niezbędny, głównie do rozwoju kości i zawiązek zębów dziecka. Jeśli w diecie będzie go za mało, odczujesz to jako pierwsza, ale twoje dziecko również. Czym grożą niedobory wapnia w ciąży i jak im zapobiegać?
Wapń jest niezbędny w diecie ciężarnej kobiety, gdyż wspomaga rozwój układu kostnego dziecka. Czy jednak wapń trzeba skomplementować w ciąży? Czy wystarczy prawidłowa dieta, aby uniknąć niedoborów wapnia? Wyjaśniamy, jakie preparaty wapnia może przyjmować kobieta w ciąży.
Pyłek kwiatowy w ciąży może pomóc przyszłej mamie w utrzymaniu doskonałych wyników comiesięcznej morfologii. Pyłek kwiatowy, inaczej pszczeli to wyjątkowe wszystkich składników odżywczych, niezbędnych do rozwoju ciąży.
Piramida zdrowego żywienia w ciąży to graficzne zestawienie produktów najbardziej i najmniej wartościowych dla zdrowia przyszłej mamy. Wydawać by się mogło, że to, co najzdrowsze, znajduje się na wierzchołku piramidy. Nic podobnego! Najzdrowsze jest to, co znajduje się na dole i stanowi podstawę piramidy.
Czy w ciąży można iść do restauracji? Oczywiście! Jeśli pora obiadowa zastaje cię w pracy czy na mieście, coś przecież musisz zjeść. Ważne jest tylko, gdzie i co? Nie jest obojętne, w jakim lokalu zjesz i o jakie dania poprosisz. Podpowiadamy, czym się kierować przy wyborze restauracji w ciąży i co w niej zamawiać.
Wokół suplementów ciążowych krąży wiele mitów, dlatego ciężarne nie wiedzą, jak je stosować i jak wybierać. Wyjaśniamy, co powinnaś wiedzieć o suplementach ciążowych, czym się różnią, jak je przyjmować i jak wybierać. Poznaj najważniejsze zasady przyjmowania suplementów ciążowych.
Spotykasz sprzeczne informacje na temat suplementów w ciąży? Raz czytasz, że są niezbędne, innym razem - że ich przedawkowanie może być groźne? Spytaliśmy eksperta, co warto wiedzieć o witaminach i minerałach w ciąży? Wątpliwości rozwiewa dr Jacek Tulimowski, ginekolog położnik.
Potrafisz pewnie wymienić zakazane produkty w ciąży, ale czy znasz listę tych, które trzeba jeść w okresie oczekiwania na dziecko? Oto 13 produktów, które są dobre dla przyszłej mamy i które koniecznie trzeba jeść w ciąży.
Witaminy w ciąży to zawsze gorący temat, bo w ciąży groźny jest zarówno ich niedobór, jak i nadmiar. Dodatkowo pojawiają się informacje o tym, że witaminy powodują tycie i że nie wszystkie są niezbędne dla rozwoju płodu. Czy w takim razie brać witaminy w ciąży, czy nie? Wyjaśniamy, dlaczego warto łykać suplementy ciążowe.
Witaminy i minerały w trzecim trymestrze ciąży są nadal potrzebne, mimo że nie ma już ryzyka powstania wad wrodzonych. Ale dziecko intensywnie rośnie, dlatego nadal potrzebujesz dużo witamin i minerałów. Sprawdź, na jakie witaminy i minerały zwrócić uwagę w 3 trymestrze ciąży.
Zawartość witamin i minerałów w 2 trymestrze ciąży ma kluczowe znaczenie dla zdrowia rozwijającego się dziecka. Dowiedz się, jakie witaminy i minerały są potrzebne w 2 trymestrze ciąży i jak powinna wyglądać prawidłowa dieta przyszłej mamy.
W ciąży potrzebujesz znacznie więcej pewnych witamin i mikroelementów, bo są one niezbędne do prawidłowego rozwoju twojego dziecka. Zobacz, które witaminy i minerały są najważniejsze w pierwszym trymestrze ciąży.

NOWY NUMER

Nowy numer magazynu Dziecko Zakupy i My już w sprzedaży! A w nim ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży a także inspiracje i porady dla całej rodziny! 164 strony za 4,99 zł.

Sprawdź
Dziecko zakupy i my

W diecie kobiety ciężarnej powinno znaleźć się pełnowartościowe białko i wapń, dlatego powinna pić mleko oraz fermentowane napoje mleczne, jeść jajka, chude mięso i warzywa strączkowe. Dwa razy w tygodniu należy jeść obfitujące w kwasy omega-3 ryby morskie. Zdrowa dieta dla kobiet w ciąży powinna zawierać też produkty pełnoziarniste oraz dużą ilość warzyw i owoców. Warto pamiętać, że leki i suplementy diety w ciąży powinny być przyjmowane po konsultacji z lekarzem. Ciąża wiąże się ze zmianą stylu życia. Kobiety powinny bezwzględnie unikać alkoholu, papierosów i większości leków. Dziecku szkodzi również nadmiar kofeiny, dlatego ciężarne powinny ograniczyć picie kawy i zrezygnować z napojów gazowanych typu cola.